Przejdź do serwisu tematycznego

Rozmowy Embraer-Rheinmetall o budowie centrum szkolenia C-390 w Europie

Brazylijska spółka Embraer i niemiecka grupa Rheinmetall AG rozpoczęły rozmowy na temat rozszerzenia współpracy w zakresie prowadzenia szkoleń personelu na samoloty samoloty transportowe C-390 Millenium, zdobywające nowe zamówienia w Europie.

W czwartek, 6 czerwca 2024, brazylijska spółka Embraer (Empresa Brasileira de Aeronáutica) poinformowała o podpisaniu porozumienia z niemiecką grupą Rheinmetall AG na temat rozszerzenia współpracy w zakresie prowadzenia szkoleń personelu na średnie, odrzutowe samoloty transportowe C-390 Millenium, zdobywające nowe zamówienia w Europie. Dlatego brazylijski producent samolotów chce zbudować centrum szkolenia na Starym Kontynencie (Embraer C-390 Millenium do zadań specjalnych, C-390 Millenium dla brazylijskiej poczty?).

Symulator samolotu C-390 Millenium produkcji Rheinmetall AG / Zdjęcia: Embraer

Od 15 czerwca 2023 w ośrodku szkoleniowym Eugênio de Melo, w ramach Akademii Embraera, w São José dos Campos funkcjonuje pełny symulator lotu i misji klasy FFMS (Full-Flight and Mission Simulator), który dostarczyła grupa Rheinmetall AG oraz stanowisko szkolenia techników załadunku (Loadmaster Training Station). Obecnie szkoli się tam personel wojsk lotniczych Brazylii, PortugaliiWęgier.

Embraer i Rheinmetall AG zamierzają przeanalizować sposoby zwiększenia możliwości szkoleniowych z obecnymi i przyszłymi klientami C-390, aby ułatwić treningi pilotów, techników załadunku, mechaników i dodatkowych członków załogi. Zwłaszcza, że do zamówienia na samoloty C-390 złożyły Królestwo Niderlandów, Austria, Czechy, a poza Europą – Korea Południowa. Ponadto, są one oferowane w Indiach i promowane w Arabii Saudyjskiej oraz na szeroko pojętym rynku azjatyckim.

Embraer ocenia, że istnieje zapotrzebowanie na te samoloty na rynku włoskim, boliwijskim, szwedzkim i chorwackim. Wcześniej były natomiast oferowane Grecji, Chile, Kolumbii, Argentynie, wspomnianym Zjednoczonym Emiratom Arabskim, Peru, Nowej Zelandii, Kanadzie czy Polsce (w ramach obecnie zamrożonego programu Drop).

W związku z ciągłym sukcesem C-390 w całej Europie jest to właściwy moment, aby rozpocząć ocenę i planowanie europejskiego centrum szkoleniowego C-390, zapewniającego kompleksowe zaplecze szkoleniowe dla załóg samolotów i szkolenia w zakresie obsługi ładunków – powiedział Timo Haas, Chief Data Officer (CDO) w Rheinmetall AG i zastępca dyrektora generalnego Rheinmetall Electronics.

Chcemy stworzyć najlepsze warunki dla naszych klientów C-390, oferując najlepsze w swojej klasie szkolenia. Stale monitorujemy sieć i oceniamy rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb w każdym regionie w miarę rozwoju floty – powiedział Ayslan Anholon, wiceprezes ds. lotów Operacje i szkolenia, usługi i wsparcie Embraer.

W obliczu zmieniających się wyzwań w zakresie obronności i bezpieczeństwa stojących przed sojusznikami NATO i krajami partnerskimi, europejskie siły powietrzne muszą szkolić swoich pilotów zgodnie z rygorystycznymi standardami, aby skutecznie przeciwstawiać się pojawiającym się zagrożeniom. Naszym celem jest przygotowanie pilotów C-390 na różnorodne i złożone scenariusze. Tworzenie warunków dla rygorystycznych i ciągłych szkoleń poprawi ich umiejętności taktyczne i możliwości podejmowania decyzji, które są kluczowe dla obsługi zaawansowanych samolotów i reagowania na dynamiczne środowiska zagrożeń – powiedział José Gustavo, wiceprezes ds. sprzedaży Embraer Defence & Security na Europę i Afrykę.

Warto dodać, że Portugalia zakupiła symulator klasy FFMS, który zostanie zainstalowany w bazie lotniczej Beja. Królestwo Niderlandów również planuje posiadanie własnego FFMS w kraju. Wynik dyskusji pomiędzy Embraer i Rheinmetall AG mógłby wzmocnić powyższe plany i wesprzeć inne przyszłe narodowe symulatory FFMS na całym świecie.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X