Przejdź do serwisu tematycznego

Milrem Robotics na DSEI 2021

Estońska spółka Milrem Robotics zaprezentowała swoje bezzałogowe pojazdy naziemne w nowej odsłonie podczas londyńskich targów DSEI 2021.

Na odbywających się od 14 do 17 września londyńskich targach obronnych DSEI (Defence and Security Equipment International), estońska spółka Milrem Robotics zaprezentowała swoje flagowe bezzałogowe pojazdy naziemne w nowej odsłonie.

Nordic Robotic Wingman

Prototyp bojowego pojazdu bezzałogowego Type X RCV (Robotic Combat Vehicle) został ujawniony jako demonstrator technologii pojazdu w roli robotycznego skrzydłowego o nazwie Nordic Robotic Wingman, wyposażonego w norweską bezzałogową wieżę Protector RT40, dostarczoną przez spółkę Kongsberg Defense and Aerospace (KDA) oraz brytyjski lekki trał przeciwminowy Light Weight Mine Roller, dostarczony przez spółkę Pearson Engineering.

Wieża Protector RT40 jest uzbrojona w 30-mm armatę automatyczną Mk44 Bushmaster II. Wcześniej, Type X RCV był prezentowany i testowany z belgijską wieżą John Cockerill CPWS Gen. 2. Zastosowanie wieży z rodziny Protector wydaje się być zabiegiem nie tylko mającym promować pojazd na ziemi brytyjskiej, ale również amerykańskiej, gdzie ma być oferowany w ramach programu bojowych pojazdów naziemnych średniej wielkości US Army o kryptonimie RCV-M (Robotic Combat Vehicle-Medium) (Type X RCV zostanie zaprezentowany Amerykanom, Type X RCV z wieżą Cockerill).

THeMIS Combat / Zdjęcia: Archiwum MILMAG

Drugą premierą jest nowy wariant znanej bezzałogowej samobieżnej platformy THeMIS (Tracked Hybrid Modular Infantry System), która została zintegrowana ze zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia (zsmu) Hornet, dostarczony przez francuską spółkę Hornet Defense. Pojazd otrzymał nazwę THeMIS Combat.

Stabilizowany żyroskopowo w dwóch płaszczyznach, moduł bojowy Hornet o masie 220 kg, uzbrojony w 12,7-mm karabin maszynowy M2HB (z zapasem 300 sztuk amunicji) i opcjonalnie wyrzutnie granatów dymnych (tutaj bez), został opracowany na potrzeby francuskiego programu (Synergie du COntact Renforcée par la Polyvalence et l’InfovalorisatiON), w ramach którego zbudowano pojazdy opancerzone w układach napędowych 4×4: lekkie wielozadaniowe VBMR-L Serval, wcześniej oznaczonych jako Léger VBMR (Véhicule Blindé Multi-Rôles) oraz 6×6: kołowe wozy rozpoznawcze Jaguar EBRC (Engin Blindé de Reconnaissance et de Combat) i kołowe transportery opancerzone Griffon VBMR (Véhicule Blindé Multi-Rôles) (Pierwsze strzelanie ppk MMP z Jaguar EBRC, Produkcja seryjna VBMR-L Serval, Francja: Pierwsze dowódcze Griffon EPC dostarczone).

Ponadto, estońska spółka poinformowała, że rozszerza swoją obecność biznesową o Szwecję i Finlandię (a wkrótce biuro spółki zostanie otworzone w Niderlandach), co ma także związek z przywództwem nad europejskim konsorcjum iMUGS (integrated Modular Unmanned Ground System), które ma na celu opracowanie modułowej i skalowalnej architektury dla hybrydowych systemów, składających się z platform załogowych i bezzałogowych. 30 czerwca br. informowano o pierwszej praktycznej demonstracji niektórych technologii w kooperacji z estońskimi siłami zbrojnymi (iMUGS: Współpraca pojazdów bezzałogowych z załogowymi).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X