Przejdź do serwisu tematycznego

Nowa prezes ZM Bumar-Łabędy

Rada Nadzorcza Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy powołała na stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego Edytę Szymańską.

1 września, po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego, Rada Nadzorcza Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy powołała na stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego Edytę Szymańską. Zastąpiła ona pełniącą obowiązki na tym stanowisku Monikę Kruczek (członka zarządu i dyrektor techniczną), która w kwietniu br. zastąpiła Elżbietę Wawrzynkiewicz (Nowe władze ZM Bumar-Łabędy).

Rada Nadzorcza Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy powołała na stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego Edytę Szymańską / Zdjęcie: ZM Bumar-Łabędy

Edyta Szymańska ukończyła Wydział Ekonomiczno-Inżynieryjny w Wyższej Szkole Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach, studia podyplomowe w zakresie zarządzania projektami na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz Studia Podyplomowe MBA przy współpracy Ernst & Young na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Obecnie jest słuchaczem seminarium doktorskiego w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości (70 lat BUMAR – ŁABĘDY).

W latach 2009-2015, po uzyskaniu akredytacji w Centrum Wspierania Projektów Europejskich, pomagała firmom w pozyskiwaniu i rozliczaniu projektów europejskich w ramach regionalnych oraz ogólnokrajowych programów operacyjnych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w branży wysokich technologii w takich spółkach jak: Optimus, Prokom Software, a potem SPIN. Od ponad 10 lat działa na rynku energetycznym. Od 2016 związana jest z Fabryką Przewodów Energetycznych w Będzinie, pełniąc funkcje najpierw Dyrektora Handlowego i Prokurenta Spółki, a w ostatnim roku Prezesa Zarządu. Od 28 sierpnia 2020 pełniła także funkcję członka Rady Nadzorczej ZM Bumar-Łabędy.

Obecnie, ZM Bumar-Łabędy wchodzą w skład Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ), wraz z Wojskowymi Zakładami Motoryzacyjnymi (WZM), Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych OBRUM i spółką PCO, realizującego na zlecenie 1. Regionalnej Bazy Logistycznej (1. RBLog.) umowy o wartości 1,749 mld zł brutto na remont i modyfikację maksymalnie 318 czołgów T-72M1 do standardu T-72M1R z dostawami w latach 2019-2025. Jak dotąd dostarczono 55 wozów (8 w 2019, 28 w 2020, 15 w I kwartale 2021 i 4 w kwietniu 2021). Do końca roku powinno być ok. 90 (Amunicja ćwiczebna do T-72M1R i PT-91, MSPO2020: Wojsko pokazało Leoparda 2PL i T-72M1R).

ZM Bumar-Łabędy stoją również na czele, ze strony polskiej, programu modernizacyjnego 142 czołgów Leopard 2A4 do standardu 2PL/2PLM1. Program notuje opóźnienie, a jego wartość wzrosła do 3,29 mld zł brutto. Jak dotąd dostarczono wojsku 18 czołgów (Następne Leopardy 2PL po odbiorach).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X