Przejdź do serwisu tematycznego

Indonezja zamówiła A400M

Ministerstwo obrony Indonezji złożyło zamówienie w europejskiej spółce Airbus Defence and Space na dwa czterosilnikowe samoloty transportowe A400M-180 Atlas z opcją na cztery kolejne.

18 listopada br. europejska spółka Airbus Defence and Space poinformowała podczas ostatniego dnia targów Dubai Airshow 2021, że ministerstwo obrony Indonezji złożyło zamówienie na dwa czterosilnikowe samoloty transportowe A400M-180 Atlas z opcją na cztery kolejne w konfiguracji transportowej i tankowania w powietrzu. Tym samym wojska lotnicze Indonezji (Tentara Nasional Indonesia-Angkatan Udara, TNI-AU) staną się 10. użytkownikiem tych samolotów na świecie. Umowa będzie realizowana począwszy od 2022 (Dwa dodatkowe A330 MRTT dla ZEA).

Ministerstwo obrony Indonezji złożyło w europejskiej spółce Airbus Defence and Space zamówienie na dwa czterosilnikowe samoloty transportowe A400M-180 Atlas z opcją na cztery kolejne

Michael Schoellhorn, dyrektor wykonawczy Airbus Defence and Space, powiedział:

To nowe zamówienie jeszcze bardziej rozszerzy obecność A400M w regionie Azji i Pacyfiku. A400M oferuje Indonezji wyjątkowe możliwości, zapewniając ich siłom powietrznym idealną platformę do dostarczania dużych i ciężkich ładunków do odległych obszarów oraz zwielokrotniając projekcję mocy dzięki niezawodnym możliwościom tankowania z powietrza.

A400M będzie zdolny do startu i lądowania z nierównych i krótkich pasów startowych, wzmocni możliwości transportu powietrznego indonezyjskich wojsk lotniczych do reagowania kryzysowego. A400M udowodnił to po trzęsieniu ziemi i późniejszym tsunami, które nawiedziły kraj 28 września 2018. A400M królewskich malezyjskich wojsk lotniczych (Tentera Udara Diraja Malaysia, TUDM) był pierwszym dużym samolotem, który 4 października był w stanie dostarczyć ciężkie ładunki, takie jak ciężarówki z paliwem i koparki, a także żywność, ubrania i środki medyczne przy użyciu uszkodzonego i krótkiego pasa startowego w Palu (Sulawesi). Wcześniej, 25 sierpnia podobną pomoc humanitarną po trzęsieniu ziemi w Lombok dostarczył A400M francuskich wojsk lotniczych i kosmicznych (Armée de l’Air et de l’Espace).

Prabowo Subianto, minister obrony Republiki Indonezji, dodał:

A400M to prawdziwie wielozadaniowa platforma, która znacznie poprawi taktyczne możliwości lotnictwa i powietrza w Indonezji. Ten samolot będzie odgrywał kluczową rolę w innych kluczowych misjach, w tym w zrzutach spadochronowych i transporcie ciężkich ładunków. W najbliższym czasie przyglądamy się również dodatkowej akwizycji A400M, a potencjalne modyfikacje, takie jak gaszenie pożarów, są ważną zdolnością, którą wspólnie badamy z Airbusem. A400M stanie się narodowym atutem oraz kamieniem węgielnym misji humanitarnych i reagowania na katastrofy, wykraczających poza możliwości taktyczne i powietrze-powietrze.

Wojska lotnicze Indonezji dysponują obecnie jednym samolotem transportowym Boeing 737, 23 samolotami z rodziny Hercules: C-130B/H/L-100, 9 Airbus C212 Aviocar i 14 Airbus C295/CN235, a także jednym tankowcem KC-130B / Grafiki: Airbus Defence and Space

Zamówienie ze strony Indonezji to kolejny sukces Airbusa z programem A400M w tym roku. 1 września br. dwa egzemplarze zamówił Kazachstan. W Azji użytkownikiem tych samolotów jest jeszcze wspomniana Malezja (4 egzemplarze) i Turcja (9 dostarczonych z 10 zamówionych), a w 2019 zainteresowanie zakupem wyraziła Arabia Saudyjska (A400M dla Kazachstanu, Arabia Saudyjska zainteresowana A400M).

Jednak większość z setki już dostarczonych samolotów lata w Europie: w Niemczech (35 dostarczonych z 53 zamówionych), Francji (18 z 50), Hiszpanii (11 z 27), Wielkiej Brytanii (20 z 22), Belgii (2 z 7) i Luksemburgu (1) (Setny egzemplarz A400M Atlas przekazany).

Warto dodać, że mieszcząca się w Warszawie spółka Airbus Poland została ostatnio włączona do łańcucha dostaw w programie A400M, dostarczając moduły uzupełniania paliwa CHT (Cargo Hold Tanks) oraz struktury Top Shell (część łącząca skrzydła z kadłubem samolotu) (Airbus Poland dostarcza moduły uzupełniania paliwa do A400M, Airbus Poland dla programu A400M).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Mobilne Węzły Łączności dla Wisły w fazie realizacji

Wojskowe Zakłady Łączności Nr 1 poinformowały, że spółka H. Cegielski-Poznań dostarczyła ramę bazową masztu antenowego do pierwszego Mobilnego Węzła Łączności w ramach programu Wisła.

Rheinmetall AG rozpoczął produkcję KF41 Lynx na Węgrzech

Niemiecka grupa Rheinmetall AG poinformowała o rozpoczęciu produkcji małoseryjnej bojowych wozów piechoty KF41 Lynx w węgierskim zakładzie produkcyjnym ZALA Zone w miejscowości Zalaegerszeg.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X