Przejdź do serwisu tematycznego

Airbus Poland dostarcza moduły uzupełniania paliwa do A400M

Prezes Airbus Poland ujawnił, że warszawska spółka rozpoczęła dostawy modułów uzupełniania paliwa CHT na potrzeby ciężkich samolotów transportowych A400M-180 Atlas.

15 września prezes Airbus Poland, Johannes von Thadden, ujawnił w mediach społecznościowych, że warszawska spółka rozpoczęła dostawy modułów uzupełniania paliwa CHT (Cargo Hold Tanks) na potrzeby ciężkich samolotów transportowych A400M-180 Atlas (Nowy prezes Airbus Poland).

A400M-180 Atlas został wprowadzony na rynek w 2009 roku. Montaż końcowy odbywa się w Hiszpanii, skrzydła powstają w większości z materiałów kompozytowych w Wielkiej Brytanii, podczas gdy kadłub jest budowany w Niemczech / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Tym samym, że wchodząca w skład europejskiej Airbus Defence and Space, spółka z siedzibą w Warszawie rozszerza swój udział w programie A400M jako poddostawca – na początku lipca br. fabryka dostarczyła pierwszą strukturę Top Shell (część łącząca skrzydła z kadłubem samolotu) do zakładów Airbusa w niemieckiej Bremie, a dostawy zostały zabezpieczone na 9 lat (Airbus Poland dla programu A400M).

Moduł uzupełniania paliwa CHT dla A400M-180 Atlas został certyfikowany w lutym 2019 przez hiszpańskie wojska lotnicze. Dzięki temu samolot transportowy może pełnić rolę latającej cysterny (Certyfikacja CHT dla A400M).

Moduł CHT składa się z dwóch zbiorników paliwa o pojemności 7,2 tys. litra każdy i bębna z przewodem elastycznym (hose and drum unit, HDU), które zostały zabudowane w ładowni transportowej. Szybkość przetaczania paliwa poprzez moduł CHT wynosi 2 tys. litrów/minutę.

Standardowo seryjne A400M Atlas są wyposażone w układ nadzorujący przetaczanie paliwa, wzmocnione struktury ładowni na zamontowanie modułu CHT, podskrzydłowe węzły mocowania zasobników z przewodami elastycznymi oraz niezbędne elementy instalacji paliwowej w kadłubie i skrzydłach. Przekształcenie samolotu z konfiguracji transportowej w tankującą zajmuje ok. 2 godzin.

W ostatnim tygodniu maja br. Airbus przekazał setny wyprodukowany egzemplarz A400M, który trafił do użytkownika hiszpańskiego. W tym samym tygodniu flota samolotów wśród ośmiu użytkowników przekroczyła granicę 100 000 godzin nalotu (Setny egzemplarz A400M Atlas przekazany).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X