Przejdź do serwisu tematycznego

Pierwsze zmodernizowane M2A4 w linii

2. Pancerny Brygadowy Zespół Bojowy 3. Dywizji Piechoty US Army odebrał pierwsze zmodernizowane bojowe wozy piechoty M2A4 Bradley.

4 lutego br. służba prasowa 2. Pancernego Brygadowego Zespołu Bojowego (2th Armored Brigade Combat Team, 2th ABCT) 3. Dywizji Piechoty (3rd Infantry Division) amerykańskich wojsk lądowych (US Army) poinformowała w mediach społecznościowych o odbiorze pierwszych pięciu zmodernizowanych bojowych wozów piechoty (bwp) M2A4 Bradley.

2. Pancerny Brygadowy Zespół Bojowy 3. Dywizji Piechoty US Army odebrał pierwsze zmodernizowane bojowe wozy piechoty M2A4 Bradley / Zdjęcia: Sgt Trenton Lowery, US Army

2. ABCT 3. Dywizji jest tym samym pierwszą jednostką liniową US Army, która otrzymała pojazdy w najnowszej konfiguracji, a zgodnie z przekazaną informacją do połowy przyszłego roku, po zakończeniu dostaw, formacja będzie tym samym najnowocześniejszą w strukturach wojsk lądowych. Warto zaznaczyć, że zmodernizowane wozy trafiły do US Army już w połowie 2020, ale nie do jednostek liniowych, a szkoleniowych (US Army odbiera M2A4 Bradley).

Pojazdy dostarcza spółka BAE Systems na mocy trzech dotychczasowych umów, z czerwca 2018, października 2019 i czerwca 2020, zawartych z Dowództwem Zamówień US Army (Army Contracting Command, ACC) o łącznej wartości 845 mln USD, które zakładają modernizację łącznie 491 bwp M2A3 i 309 bojowych wozów wsparcia ogniowego M7A3, do standardów, odpowiednio, M2A4 i M7A4 (AUSA 2021: Demonstrator technologii OMFV od BAE Systems).

Zakres modernizacji bwp M2A3 do standardu M2A4 obejmuje integrację nowych systemów optoelektronicznych i przyrządów obserwacyjno-celowniczych, zwiększenie mocy zespołu napędowego z 600 do 675 KM, zastosowanie pomocniczej jednostki napędowej (Auxiliary Power Unit, APU) i zmodernizowanego, zintegrowanego systemu zarządzania polem walki klasy BMS typu FBCB2 (Force XXI Battle Command Bridge and Below).

M2A4 będą również dostosowane do montażu aktywnego systemu ochrony pojazdów (ASOP) typu Iron Fist Light (IFL). Prace w tym zakresie realizują spółki Elbit Systems i General Dynamics Ordnance and Tactical Systems (GD-OTS). Pierwszy bwp z takim zestawem został zaprezentowany w styczniu 2019. Niemniej docelowym rozwiązaniem w tym zakresie dla bwp Bradley ma być modułowy MAPS (Modular Active Protection System), nad którym pracuje Lockheed Martin (Lockheed Martin zintegruje MAPS z wozami opancerzonymi US Army, Bradley z Iron Fist).

Modernizacja pozwoli na zwiększenie potencjału bwp do dalszej rozbudowy wyposażenia, jak i  zapewnienia coraz to kolejnym modyfikacjom zapasu w zakresie mocy silnika (mobilność terenowa) i energii elektrycznej. Masa bojowa M2A4 w porównaniu z M2A3 wzrosła z 34,25 do 36,287 t. Pojazdy otrzymały nowe systemy łączności i diagnostyczne oraz instalację elektroniczną, co zwiększyło pobór energii (Bradley z napędem hybrydowym, Bradley z nowym zawieszeniem).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Nowe kanadyjskie plany modernizacyjne ujawnione

Ministerstwo Obrony Narodowej Kanady opublikowało plany modernizacyjne sił zbrojnych na najbliższe lata, a wśród nich m.in. zakup samolotu wczesnego ostrzegania i dowodzenia czy nowych śmigłowców…

Embraer C-390 Millenium do zadań specjalnych

Brazylijska spółka Embraer podpisała porozumienie z dowództwem rodzimych wojsk lotniczych na rozpoczęcie badań dotyczących adaptacji konstrukcji samolotu transportowego C-390 Millenium na potrzeby misji…

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X