25 października niemiecka grupa Rheinmetall AG poinformowała, że australijskie zakłady Rheinmetall Military Vehicle Centre of Excellence (MILVEHCOE) w Redbank w pobliżu Brisbane w stanie Queensland zbudują testowy egzemplarz podwozia bojowego wozu piechoty KF41 Lynx na potrzeby amerykańskiego programu OMFV (Optionally Manned Fighting Vehicle), w którym jest oferowany (Rheinmetall na wystawie AUSA 2021).
Niemiecka grupa Rheinmetall AG poinformowała, że australijskie zakłady MILVEHCOE z Queensland zbudują testowy egzemplarz podwozia bojowego wozu piechoty KF41 Lynx na potrzeby amerykańskiego programu OMFV / Grafika: Rheinmetall AG
Dyrektor zarządzający Rheinmetall Defence Australia Gary Stewart powiedział, że jest pierwsza umowa eksportowa dla zakładu MILVEHCOE, gdzie zostaną przeprowadzone prace projektowe, jak i produkcyjne:
To przełomowy moment dla Rheinmetall, jak i Australii dzięki podwoziu testowemu bwp Lynx, które zostanie wyprodukowane w najnowocześniejszych zakładach MILVEHCOE w Redbank, Queensland i, co ważne, przyczyni się do realizacji celów rządu federalnego określonych w australijskiej Strategii Eksportu Obronnego. Podwozie bojowego wozu piechoty Lynx wyprodukowane w Australii będzie stanowiskiem testowym, przeznaczonym do kampanii prób opcjonalnie załogowego wozu bojowego (OMFV) grupy Rheinmetall, aby zaprezentować zaawansowane możliwości na platformie Lynx.
Wśród podwykonawców zamówienia są spółki Marand (moduł stropu podwozia), Supashock (zawieszenie) oraz MILSPEC Bisalloy (alternator i różne komponenty mechaniczne i elektroniczne). Chociaż Rheinmetall AG zapowiadał, że australijskie zakłady dostarczą dwuosobowe wieże Lance 2.0 na potrzeby 218 węgierskich Lynxów, to zlecenie na rynek amerykański będzie realizowane jako pierwsze (Rheinmetall AG na Kecskemét International Air Show, StrikeShield dla węgierskich KF41 Lynx, Budowa zakładów KF41 Lynx na Węgrzech).
Podwozie zostanie dostarczone do amerykańskiego oddziału grupy Rheinmetall, American Rheinmetall Vehicles (ARV), które stoi na czele partnerstwa przemysłowego Team Lynx (razem z Raytheon Technologies, L3Harris Technologies, Textron Systems i Allison Transmissions). Jest ono wśród pięciu oferentów w programie na następcę prawie 3800 bojowych wozów piechoty/rozpoznawczych M2/M3 Bradley w amerykańskich wojskach lądowych (US Army) (Wizualizacja KF41 Lynx dla US Army, Pięciu w programie US Army OMFV, Nowy wariant KF41 Lynx oferowany US Army).
KF41 Lynx ma stanowić bazę wyjściową dla ostatecznej oferty niemieckiej w amerykańskim programie. W lipcu ARV otrzymał 54 mln USD z puli 299,4 mln USD w ramach 15-miesięcznego etapu opracowania uproszczonego dokumentu koncepcyjnego (Abbreviated-Concept Development Document, A-CDD) z terminem do pierwszego kwartału 2022. Następnie w latach 2023-2024 zostaną opracowane szczegółowe projekty, z których trzy zostaną wybrane do budowy prototypów od 2025. Najlepsza oferta zostanie wybrana z terminem do czwartego kwartału 2027, a w drugim kwartale 2030 rozpocznie się produkcja seryjna (Australijska premiera Lynx CSV).