Przejdź do serwisu tematycznego

Lotnicze systemy uderzeniowe Korea Aerospace Industries na MSPO 2024

Południowokoreańska spółka Korea Aerospace Industries (KAI) zaprezentowała na MSPO 2024 m.in. modele bezzałogowego lojalnego skrzydłowego NGUF oraz AAP.

Podczas XXXII Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO w Targach Kielce, zaplanowanego na 3-6 września br., południowokoreańska spółka Korea Aerospace Industries (KAI) zaprezentowała modele bojowych samolotów załogowych i bezzałogowych.

Model samolotu wielozadaniowego 5. generacji KF-21 Boramae, a w tle bojowy bezzałogowiec Multi-Purpose UAV / Zdjęcia: Grzegorz Sobczak, MILMAG

Zgodnie z informacjami uzyskanymi przez Redakcję MILMAG, mniejszy bezzałogowiec AAP (Adaptable Aerial Platform) ma zostać zaprezentowany w przyszłym roku, natomiast bezzałogowy lojalny skrzydłowy NGUF (Next Generation Unmanned Fighter) w 2034 lub 2035.

Jeden samolot wielozadaniowy 5. generacji KF-21 Boramae (pol. Jastrząb) będzie mógł współpracować z czterema NGUF. Lojalny skrzydłowy będzie przeznaczony do zadań zwalczania celów powietrznych i lądowych, a także prowadzenia rozpoznania (ISR) i walki radioelektronicznej (WRE).

NGUF to bojowy bezzałogowiec klasy UCAV i ma mieć 12,3 m długości oraz 7,7 m rozpiętości skrzydeł. Kadłub ma charakteryzować się zredukowanym przekrojem radarowym (RCS). Układ sterowania ma być autonomiczny, dzięki algorytmom uczenia maszynowego (sztucznej inteligencji). Ma to być platforma wielokrotnego użytku o modułowej konstrukcji ładowni do przenoszenia uzbrojenia powietrze-powietrze i powietrze-ziemia. Samolot ma przenosić także radar z anteną z aktywnym skanowaniem elektronicznym AESA, głowicę optoelektroniczną (EOTS) i systemy WRE.

Ma być napędzany pojedynczym silnikiem odrzutowym dwupropelentowym na hydrazynę (HBE) o ciągu 1860 kg (4100 funtów), zasięgiem do przebazowania 12 593 km, charakteryzować się prędkością maksymalną 1040 km/h (Ma0,85). Ładowność wyniesie 1200 kg, przy maksymalnej masie startowej 5400 kg.

NGUF

AAP ma z kolei współpracować z lekkim samolotem bojowym FA-50 Block 20 (w Polsce ma to być FA-50PL). Zaprezentowano też modele: bojowego bezzałogowego statku powietrznego o napędzie odrzutowym Multi-Purpose UAV, zwanego też NCUAV (Next-Corps Uncrewed Aerial Vehicle), małego bezzałogowca wielozadaniowego CMMAV (Compact and Multi-mission Modular UAV), śmigłowców: wielozadaniowego KUH (Korean Utility Helicopter) i bojowego LAH (Light Attack Helicopter), a także amunicję krążącą.

AAP

KF-21, NGUF i AAP

FA-50 Block 20, NGUF i AAP

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X