22 kwietnia południowokoreańska spółka Hanwha Defense poinformowała o zakończeniu prac badawczo-rozwojowych nad prototypem bezzałogowego pojazdu rozpoznawczego USV 6×6 (Unmanned Surveillance Vehicle) na zlecenie rządowej agencji do spraw obronnych ADD (Agency for Defense Development) i agencji ds. zakupów wojskowych DAPA (Defense Acquisition Program Administration) (Rheinmetall prezentuje rozpoznawczo-bojowego Mission Master).
Południowokoreańska spółka Hanwha Defense zakończyła prace nad prototypem bezzałogowego pojazdu rozpoznawczego USV 6×6. Publiczna premiera pojazdu ma nastąpić w połowie roku
Od grudnia 2020 do lutego 2021 prototyp pojazdu przeszedł próby terenowe obejmujące autonomiczną jazdę, wykrywanie i unikanie przeszkód terenowych oraz prowadzenie rozpoznania i nadzoru, spełniając wymagania operacyjne postawione przez agencję DAPA. W marcu osiągnięto gotowość technologii na poziomie TRL 6 (Technology Readiness Level). Oznacza to demonstrację technologii w odpowiednim środowisku testowym. Jest to kluczowy poziom do do rozpoczęcia pełnoskalowych prac nad systemem (Rosja testuje robotycznego Markera).
Rzecznik prasowy Hanwha Defense powiedział:
Ten bezzałogowy pojazd zwiadowczy może być używany do zdalnego prowadzenia jednostek zmechanizowanych w różnym terenie, w tym drogach utwardzonych, terenowych i nieutwardzonych. Pojazd jest przeznaczony do wykonywania wielu różnych operacji, takich jak rozpoznanie, naprowadzanie na cele czy walka z przeciwnikiem.
Prace nad USV 6×6 rozpoczęto w 2018 i bazowały bezpośrednio na doświadczeniach nad 1,5-tonowym wielozadaniowym pojazdem bezzałogowym MPUGV (Multi-Purpose Unmanned Ground Vehicle) w elektrycznym układzie napędowym 4×4 o ładowności 200 kg, przeznaczonym do zadań zwiadowczych, transportowych, ewakuacji rannych i wsparcia ogniowego (całość prac nad nim realizowano w latach 2009-2019) (AS21 Redback w programie OMFV).
Podczas testów pomiędzy grudniem a lutym, USV 6×6 współpracował z załogowym pojazdem dowódczym / Zdjęcia: Hanwha Defense
Wariant 6×6 zbudowany w hybrydowym układzie napędowym, ma ładowność 500 kg i zasięg operacyjny 100 km. Pojazd wyposażono w systemy łączności i zobrazowania, a także zdalnie sterowany moduł uzbrojenia z 12,7-mm karabinem maszynowym i głowicą optoelektroniczną. Docelowo platforma będzie mogła zostać zintegrowana z kolejnymi czujnikami i systemami uzbrojenia. USV 6×6 jest sterowany zdalnie z załogowego pojazdu dowódczego, jak i może działać autonomicznie dzięki algorytmom sztucznej inteligencji, podążając za innym pojazdem w konwoju, omijając przeszkody i wybierając najlepsze ścieżki, także w przypadku utraty łączności z żołnierzami.
Wideo: Hanwha Defense
Od 2006 Hanwha Defense uczestniczyła w co najmniej piętnastu rządowych programach badawczo-rozwojowych dotyczących technologii bezzałogowych i robotycznych. Obecnie spółka udoskonala nowy robot saperski klasy EOD (Explosive Ordnance Disposal), zdolny wykrywać zarówno miny lądowe, jak i improwizowane ładunki wybuchowe (IED, Improvised explosive device) (Hanwha pracuje nad bronią laserową).