Przejdź do serwisu tematycznego

GDELS zaprezentowała ciężki pojazd Piranha Heavy Mission Carrier

Europejska spółka General Dynamics European Land Systems zaprezentowała 40-tonowy ciężki pojazd opancerzony Piranha HMC 10×10.

W poniedziałek, 15 kwietnia 2024, europejska spółka General Dynamics European Land Systems (GDELS) zaprezentowała 40-tonowy ciężki pojazd opancerzony Piranha Heavy Mission Carrier 10×10 jako nowego członka rodziny pojazdów MOWAG Piranha V.

Zdjęcia: GDELS

Piranha HMC, ze swoją masą dopuszczalną masą całkowitą do 40 t i ładownością 17 t, otrzymał zmodyfikowany układu napędowy na wszystkie koła w układzie 10×10 i układ zawieszenia wielowahaczowego z układem skrętnym pierwszej, drugiej, czwartej i piątej osi. Cechy te umożliwiają minimalne obciążenie osi zgodne z europejskimi przepisami drogowymi, wysoką mobilność terenową i możliwości pokonywania rowów przeciwczołgowych przy skręcie mniejszym niż 18 m.

Jak podkreśla GDELS, projekt powstał jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na wysoce zwrotne platformy kołowych pojazdów opancerzonych dla coraz bardziej wymagających zadań potrzebujących znacznej ładowności, jednocześnie spełniając podstawowe wymagania mobilności standardów NATO i innych klientów międzynarodowych.

Piranha HMC jest bezpośrednią odpowiedzią na zmieniające się wymagania naszej globalnej bazy klientów w zakresie ładunku i przestrzeni ładunkowej dla wszechstronnych i wielozadaniowych misji, w tym prowadzenia ognia bezpośredniego i pośredniego, obrony powietrznej i możliwości mostów taktycznych – powiedział dr Thomas Kauffmann, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży i usług w GDELS.

Ta wyjątkowa platforma jest wynikiem naszego ciągłego dążenia do innowacyjnych technologii motoryzacyjnych i układów napędowych, w połączeniu z ponad 40-letnim doświadczenie jako światowej klasy producenta pojazdów – dodał Giuseppe Chillari, wiceprezes GDELS ds. pojazdów kołowych i dyrektor zarządzający GDELS- Mowag.

Nie poinformowano na jakim etapie znajduje się projekt Piranha Heavy Mission Carrier.

Licząca ponad 12 000 pojazdów w ponad 20 krajach użytkowników, Piranha jest kołowym pojazdem opancerzonym odnoszącym sukcesy w świecie zachodnim. Oprócz szeroko rozpowszechnionego wariantu napędowego 8×8, opracowano wersje 4×4 i 6×6, a także warianty pływające (Szwajcaria dokupuje moździerze samobieżne Mörser 16, Elbit dostarczy kolejne bezzałogowe wieże UT30 Mk2 dla Rumunii, Hiszpańskie VCR Dragón jednak z krajowymi wieżami, Duńskie Piranha V z Kongsberg Protector).

Na podstawie informacji prasowej

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X