Przejdź do serwisu tematycznego

Wawrzaszek – ISS dostarcza nowe wozy bojowe dla PSP

Bielski producent pojazdów specjalnych Wawrzaszek – Inżynieria Samochodów Specjalnych dostarczył samochody do dekontaminacji w przypadku zagrożeń CBRNE.

Pojazdy trafiły i będą trafiać do Komend Miejskich/Powiatowych Państwowej Straży Pożarnej (KM/P PSP), w których funkcjonują Specjalistyczne Grupy Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego specjalizujące się w prowadzeniu szeroko rozumianej dekontaminacji. Baczna liczba zamówionych pojazdów to osiem egzemplarzy.

Bielski producent pojazdów specjalnych Wawrzaszek – Inżynieria Samochodów Specjalnych dostarczył samochody do dekontaminacji w przypadku zagrożeń CBRNE

W tylnej części pojazdu została wykonana – dostępna po podniesieniu klapy – kabina dekontaminacyjna umożliwiająca dekontaminację ratowników biorących udział w działaniach ratownictwa chemicznego, co oznacza dekontaminację ubrań specjalnych, a także urządzeń i sprzętu użytego w działaniach ratowniczych.

W zabudowie pojazdu wykonano ciąg dekontaminacyjny dla poszkodowanych lub ratowników biorących udział w działaniach z czynnikami CRBNE. Ciąg składa się z kilku pomieszczeń: zdawania sprzętu, rozbieralni, kabiny dekontaminacyjnej, ubieralni oraz pomieszczenia rehabilitacji i oczekiwania na transport. Łącznie pojazd podzielony jest na siedem przedziałów plus jeden dodatkowy, zewnętrzny, umieszczony pod tylną klapą.

Pod zabudowę pojazdu wykorzystano dwuosiową Scanię z napędem 4×2, automatyczną skrzynią biegów i kabiną dwuosobową wraz z leżankami. Zabudowa pojazdu to konstrukcja samonośna wykonana z kompozytu poliestrowego, odpornego na korozję.

Z tyłu znajduje się podest załadowczy z zintegrowaną kabiną załadowczą. Do tego m.in. zbiornik wody, zbiornik na ścieki, przyłącza z ciepłą wodą, system monitoringu. W przedziale sprzętowym znajduje się sprzęt z grup sprzętowych: dekontaminacja aktywną pianą, fumigacja wewnętrzna nadtlenkiem wodoru, urządzenie do ozonowania, fumigacja wewnętrzna waporyzowanym nadtlenkiem wodoru (VHP), ubrania podekontaminacyjne, środki ochrony indywidualnej, zestaw BIOHAZARD i urządzenia pomocnicze.

Zdjęcia: WISS

  • Podwozie: Scania G410;
  • Silnik: Euro 6DC13;
  • Moc: 410 KM (302 kW);
  • Układ i rozstaw osi: 4×2, 5550 mm;
  • Kabina: dwuosobowa 1+1;
  • Ilość przedziałów: 7 + 1 zewnętrzny pod tylną klapą;
  • Masa: 18 000 kg (DMC);
  • Wymiary: [dł. x szer. x wys.] 11 175 mm x 2550 mm x 3556 mm.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X