W czwartek, 15 maja 2025, 3. Regionalna Baza Logistyczna z Krakowa (3. RBLog.) opublikowała informację z zawarcia umowy na usługi regeneracji silników wysokoprężnych UTD-20, które napędzają bojowe wozy piechoty BWP-1 i bojowe wozy rozpoznawcze BWR-1D/S.
UTD-20 / Zdjęcie poglądowe: Argun Kazakhstan
Umowa w tej sprawie, o wartości 4 153 600 zł, została podpisana ze spółką RSY z Iławy, która ma 140 dni od daty jej zawarcia na realizację lub do 28 listopada 2025 (w zależności od tego, który z tych terminów upłynie jako pierwszy), która będzie wykonywana w Składzie Gałkówek k. Łodzi.
Jedynym kryterium wyboru powyższej oferty była cena (100%) – została wskazana 29 kwietnia 2025 (spośród trzech otrzymanych ofert; najdroższa miała wartość 5 741 521,92 zł).
Przedmiotem zamówienia w zakresie zamówienia podstawowego jest usługa regeneracji silników UTD-20 zgodnie z dokumentami zamówienia w ilości 22 egzemplarzy. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie oraz na warunkach określonych w dokumentach zamówienia – obejmuje ona dodatkowe 10 silników z terminem realizacji w ciągu 120 dni lub do 28 listopada 2025.
System zarządzania jakością wykonawcy musi być zgodny z PN-EN ISO 9001:2015. Przedmiot zamówienia będzie podlegał nadzorowaniu jakości realizowanemu przez RPW zgodnie z AQAP 2110 wydanie D wersja 1.
BWP-1 / Zdjęcie: Archiwum MILMAG
UTD-20 jest to 6-cylindrowy, czterosuwowy, wysokoprężny, niedoładowany, chłodzony cieczą silnik. Jest on zbudowany w układzie V i ma pojemność 15 800 cm³. Moc przy 2600 obr./min wynosi 300 KM. Moc z silnika na koła napędowe jest przenoszona przy pomocy sterowanego mechanicznie i hydraulicznie mechanicznego układu przeniesienia mocy. Mechanizm przenoszenia mocy umożliwia ruch wozu do tyłu, hamowanie oraz skręcanie. Skrzynia biegów pięciobiegowa (pięć biegów do przodu + wsteczny). Łączny zapas paliwa wynosi 462 dm³.
Czytaj także: