BAT Defense, przedsiębiorstwo specjalizujące się w szkoleniach strzeleckich, opublikowało zdjęcia nabojów 5,56 mm x 45 i 12,7 mm x 108 w łuskach kompozytowych. Zostały one wyprodukowane przez niewielką teksańską spółkę True Velocity. Naboje opracowano, jak sugeruje komentarz BAT Defense, dla małych śmigłowców bojowych, jak Hughes MH-6/AH-6 Little Bird. Mniejsza masa ułatwia przenoszenie większego zapasu amunicji.

Ideą przyświecającą opracowaniu amunicji z kompozytową łuską było zwiększenie zapasu amunicji przenoszonego na pokładach małych śmigłowców bojowych, jak MH-6/AH-6 Little Bird /Zdjęcie: BAT Defense

Ideą przyświecającą opracowaniu amunicji z kompozytową łuską było zwiększenie zapasu amunicji przenoszonego na pokładach małych śmigłowców bojowych, jak MH-6/AH-6 Little Bird /Zdjęcie: BAT Defense

W ostatnich latach kilka amerykańskich przedsiębiorstw próbowało opracować i wdrożyć do produkcji seryjnej naboje z łuskami wykonanymi w części z tworzywa sztucznego. Krótkie serie takiej amunicji wytworzyły spółki FightLite, PCP Amunition i MAC, jednak na razie bez spektakularnych sukcesów.

Łuska nowej amunicji True Velocity jest trójelementowa, składa się z dwuczęściowego korpusu z tworzywa i metalowej wkładki będącej dnem łuski / Rysunek: USPTO

Łuska nowej amunicji True Velocity jest trójelementowa, składa się z dwuczęściowego korpusu z tworzywa i metalowej wkładki będącej dnem łuski / Rysunek: USPTO

Naboje True Velocity odróżnia od rywali użycie niewielkiej metalowej wkładki w podstawie łuski, zamiast dna wykonanego ze stopu metalu. Biorąc pod uwagę budowę nabojów, można założyć, że ta amunicja może być najlżejsza spośród dotychczas zaprezentowanych konstrukcji. Nie wiadomo jednak jak twórcy planują poradzić sobie z typowymi bolączkami podobnej amunicji.