Przejdź do serwisu tematycznego

Airbus Helicopters promuje biopaliwa lotnicze

Europejska spółka Airbus Helicopters wezwała wszystkie podmioty branży lotniczej do rozpowszechniania wykorzystania zrównoważonego paliwa lotniczego w śmigłowcach.

9 czerwca europejska spółka Airbus Helicopters wezwała wszystkie podmioty branży lotniczej do rozpowszechniania wykorzystania zrównoważonego paliwa lotniczego w śmigłowcach. W tym celu utworzyła Grupę Użytkowników Zrównoważonego Paliwa Lotniczego (Sustainable Aviation Fuel User Group), która ma integrować branżę wokół promocji wykorzystania biopaliw.

Europejska spółka Airbus Helicopters wezwała wszystkie podmioty branży lotniczej do rozpowszechniania wykorzystania zrównoważonego paliwa lotniczego w śmigłowcach / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Jako jeden z czołowych światowych producentów na rynku cywilnych wiropłatów napędzanych silnikami turbinowymi (turbowałowymi), spółka wzywa wszystkich głównych interesariuszy do przyłączenia się do inicjatywy, której celem jest zmniejszenie wpływu lotnictwa na ludzi i środowisko (Testy biopaliwa dla Gripenów, Holenderskie F-16 na biopaliwo).

Wraz z Grupą Użytkowników SAF, Airbus Helicopters planuje stawić czoła wyzwaniom związanym z upowszechnianiem biopaliw i wspierać dążenie branży do redukcji CO₂, dzięki stałej współpracy z partnerami ze wszystkich sektorów przemysłu lotniczego. Wspólne i kompleksowe podejście powinno upowszechnić stosowanie mieszanki nafty lotniczej i SAF oraz utorować drogę do przyszłego przejścia flot śmigłowcowych na 100% paliwo SAF.

Stefan Thomé, wiceprezes ds. konstrukcyjnych i dyrektor techniczny Airbus Helicopters, powiedział:

Zapraszamy wszystkich użytkowników śmigłowców, producentów silników, dostawców systemów paliwowych, producentów i dostawców paliwa, spółki zajmujące się obsługą i innych interesariuszy z branży do stania się z nami pionierami zrównoważonego lotnictwa.

SAF zmniejsza emisję CO₂ dzięki wykorzystaniu resztek i odpadów poprodukcyjnych, takich jak zużyte oleje i tłuszcze roślinne. Dzięki temu paliwo nie wywiera negatywnego wpływu na produkcję żywności w rolnictwie. Biopaliwa są stosowane przy takich samych warunkach wydajności i bezpieczeństwa jak paliwa konwencjonalne, co sprawia, że ich użycie stało się dobrym sposobem na redukcję emisji CO₂ w przemyśle lotniczym.

Grupa Airbus, do której należy Airbus Helicopters, zobowiązała się do przewodzenia dekarbonizacji sektora lotniczego w odniesieniu do produkowanych przez siebie statków powietrznych, satelitów i rakiet nośnych; ponadto angażuje się w działania na rzecz umożliwienia przyszłym pokoleniom zrównoważonych podróży lotniczych. Grupa zamierza wspierać ogólnobranżowy ruch na rzecz dekarbonizacji, poprzez rozwój neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla od 2020 i 50% redukcję emisji CO₂.

Strategia dekarbonizacji Airbusa koncentruje się na poprawie spalania paliwa w statkach powietrznych obecnej generacji, przyspieszeniu opracowania nowych paliw i technologii (np. elektryfikacji, SAF itp.), optymalizacji codziennych operacji lotniczych.

Wszystkie śmigłowce produkowane przez Airbusa są certyfikowane do pracy na mieszance nafty lotniczej JET-A1 i SAF (po 50 % zawartości). Warto przypomnieć, że kilka dni wcześniej, 7 czerwca br. poinformowano, że należący do niemieckiego operatora ADAC Luftrettung śmigłowiec ratunkowy Airbus H145 wykonał po raz pierwszy w historii lotnictwa lot na biopaliwie (40% zawartości mieszanki), wyprodukowanym przez TotalEnergies w zakładzie we Francji ze zużytego oleju spożywczego, bez użycia oleju roślinnego z pierwszego tłoczenia (Ratunkowy Airbus H145 na biopaliwo).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X