Przejdź do serwisu tematycznego

Rheinmetall i Thales zapewnią wsparcie francuskich i niemieckich C-130J

Niemiecka grupa Rheinmetall AG i francuska Thales zostały podwykonawcami niemiecko-francuskiego ośrodka szkoleniowego załóg samolotów transportowych i tankujących C-130J/KC-130J Super Hercules.

17 maja niemiecka grupa Rheinmetall AG i francuska Thales poinformowały w oddzielnych komunikatach prasowych, że zawarły umowę z amerykańską spółką Lockheed Martin na podwykonawstwo przy budowie niemiecko-francuskiego międzynarodowego ośrodka szkoleniowego dla przyszłych załóg samolotów transportowych i tankujących C-130J/KC-130J Super Hercules.

Niemiecka grupa Rheinmetall AG i francuska Thales zostały podwykonawcami niemiecko-francuskiego ośrodka szkoleniowego załóg samolotów transportowych i tankujących C-130J/KC-130J Super Hercules / Zdjęcie: Armée de l’Air et de l’Espace

Umowa o nieujawnionej wartości, rozdzielona równo po połowie na oba podmioty, została podpisana w marcu br. Zadaniem europejskich przedsiębiorstw będzie certyfikacja organizacji ośrodka France/Germany Multinational Training Centre, który powstanie w 105. francuskiej bazie lotniczej Évreux w Normandii, gdzie znajduje się siedziba 1/62. Eskadry Transportowej Vercors wojsk lotniczych i kosmicznych (Armée de l’Air et de l’Espace). Głównym wykonawcą umowy jest dostawca samolotów, czyli Lockheed Martin.

Kwalifikacja ośrodka w Évreux ma zostać zakończona w I kwartale 2024, podczas gdy szkolenia rozpoczną się jeszcze w tym samym roku. Oba przedsiębiorstwa liczą, że po wykonaniu bieżącej umowy, Lockheed Martin przyzna kolejne zlecenia na dalsze wsparcie funkcjonowania międzynarodowego ośrodka. Mogą one zaoferować usługi zarządzania i konserwacji samolotów, wykwalifikowanych instruktorów dla personelu latającego i naziemnego, jak również personel do wsparcia technicznego i szkoleniowego.

Zgodnie z prawem francuskim, przyszły ośrodek musi otrzymać certyfikat ATO (Approved Training Organization) od Generalnej Dyrekcji Lotnictwa Cywilnego DGAC (Direction Générale de l’Aviation Civile).

Mieszana eskadra, która powstanie w Évreux, ma docelowo składać się z czterech francuskich oraz sześciu niemieckich C-130J-30/KC-130J Super Hercules. Francja odebrała cztery zamówione samoloty (dwa C-130J-30 i dwa KC-130J, które trafiły tymczasowo do 2/61 Eskadry Transportowej Franche-Comté w 123. bazie lotniczej Orléans – Bricy), tymczasem produkcja pierwszego egzemplarza dla Niemiec właśnie się rozpoczęła (Montaż pierwszego niemieckiego Super Hercules, Pierwszy KC-130J dla Francji).

Rheinmetall AG i Thales już wcześniej współpracowały ze sobą, wspierając lotnictwo wojskowe swoich macierzystych państw. W listopadzie 2006 otrzymały zlecenie w programie TATM (Tiger Aircrew Training Means), dostarczając 26 symulatorów do szkolenia załóg śmigłowców szturmowych/wsparcia ogniowego EC665 Tigre HAD (Hélicoptère d’Appui Destruction)/Tiger UHT (Unterstützungshubschrauber). Urządzenia trafiły do francusko-niemieckiego centrum szkolenia lotnictwa wojskowego w Le Luc w departamencie Var we Francji. W 2011 umowa na wsparcie eksploatacji śmigłowców została przedłużona (MBDA zbuduje ppk MAST-F dla francuskich Tigerów, Bundeswehra uziemiła Tigery).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

DSEI 2021: Fregaty Arrowhead 140 dla Indonezji

Na londyńskich targach obronnych DSEI, brytyjska spółka Babcock International ogłosiła udzielenie licencji indonezyjskiej spółce PT PAL Indonesia (Persero) licencji na produkcję dwóch…

ZMT dostarczą okrętowe wyrzutnie PPZR Tajfun

Zakłady Mechaniczne Tarnów podpisały umowę z Inspektoratem Uzbrojenia MON na 10 okrętowych wyrzutni przenośnych przeciwlotniczych zestawów rakietowych Tajfun.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X