Przejdź do serwisu tematycznego

Rheinmetall i Thales zapewnią wsparcie francuskich i niemieckich C-130J

Niemiecka grupa Rheinmetall AG i francuska Thales zostały podwykonawcami niemiecko-francuskiego ośrodka szkoleniowego załóg samolotów transportowych i tankujących C-130J/KC-130J Super Hercules.

17 maja niemiecka grupa Rheinmetall AG i francuska Thales poinformowały w oddzielnych komunikatach prasowych, że zawarły umowę z amerykańską spółką Lockheed Martin na podwykonawstwo przy budowie niemiecko-francuskiego międzynarodowego ośrodka szkoleniowego dla przyszłych załóg samolotów transportowych i tankujących C-130J/KC-130J Super Hercules.

Niemiecka grupa Rheinmetall AG i francuska Thales zostały podwykonawcami niemiecko-francuskiego ośrodka szkoleniowego załóg samolotów transportowych i tankujących C-130J/KC-130J Super Hercules / Zdjęcie: Armée de l’Air et de l’Espace

Umowa o nieujawnionej wartości, rozdzielona równo po połowie na oba podmioty, została podpisana w marcu br. Zadaniem europejskich przedsiębiorstw będzie certyfikacja organizacji ośrodka France/Germany Multinational Training Centre, który powstanie w 105. francuskiej bazie lotniczej Évreux w Normandii, gdzie znajduje się siedziba 1/62. Eskadry Transportowej Vercors wojsk lotniczych i kosmicznych (Armée de l’Air et de l’Espace). Głównym wykonawcą umowy jest dostawca samolotów, czyli Lockheed Martin.

Kwalifikacja ośrodka w Évreux ma zostać zakończona w I kwartale 2024, podczas gdy szkolenia rozpoczną się jeszcze w tym samym roku. Oba przedsiębiorstwa liczą, że po wykonaniu bieżącej umowy, Lockheed Martin przyzna kolejne zlecenia na dalsze wsparcie funkcjonowania międzynarodowego ośrodka. Mogą one zaoferować usługi zarządzania i konserwacji samolotów, wykwalifikowanych instruktorów dla personelu latającego i naziemnego, jak również personel do wsparcia technicznego i szkoleniowego.

Zgodnie z prawem francuskim, przyszły ośrodek musi otrzymać certyfikat ATO (Approved Training Organization) od Generalnej Dyrekcji Lotnictwa Cywilnego DGAC (Direction Générale de l’Aviation Civile).

Mieszana eskadra, która powstanie w Évreux, ma docelowo składać się z czterech francuskich oraz sześciu niemieckich C-130J-30/KC-130J Super Hercules. Francja odebrała cztery zamówione samoloty (dwa C-130J-30 i dwa KC-130J, które trafiły tymczasowo do 2/61 Eskadry Transportowej Franche-Comté w 123. bazie lotniczej Orléans – Bricy), tymczasem produkcja pierwszego egzemplarza dla Niemiec właśnie się rozpoczęła (Montaż pierwszego niemieckiego Super Hercules, Pierwszy KC-130J dla Francji).

Rheinmetall AG i Thales już wcześniej współpracowały ze sobą, wspierając lotnictwo wojskowe swoich macierzystych państw. W listopadzie 2006 otrzymały zlecenie w programie TATM (Tiger Aircrew Training Means), dostarczając 26 symulatorów do szkolenia załóg śmigłowców szturmowych/wsparcia ogniowego EC665 Tigre HAD (Hélicoptère d’Appui Destruction)/Tiger UHT (Unterstützungshubschrauber). Urządzenia trafiły do francusko-niemieckiego centrum szkolenia lotnictwa wojskowego w Le Luc w departamencie Var we Francji. W 2011 umowa na wsparcie eksploatacji śmigłowców została przedłużona (MBDA zbuduje ppk MAST-F dla francuskich Tigerów, Bundeswehra uziemiła Tigery).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X