Podczas prezentacji w Wesołej, która miała miejsce 24 kwietnia 2025, Grupa WB ujawniła szereg nowych projektów, które rozwija w domenach powietrznej, lądowej oraz morskiej. Jednym z najciekawszych debiutów była premiera załogowo-bezzałogowej platformy lądowej. Jest to demonstrator technologii, który powstał aby spełnić oczekiwania Wojska Polskiego w zakresie lekkich pojazdów mających wspierać żołnierzy podczas niebezpiecznych działań na linii frontu. Zgodnie z zaprezentowaną koncepcją, lekka platforma 4×4, na bazie pojazdu załogowo-bezzałogowego TAERO realizowanego przez STEKOP S.A. i Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej (WITPiS), została wyposażona w systemy rozpoznania, łączności oraz uzbrojenia opracowane przez spółki Grupy WB (Grupa WB ujawnia demonstrator Bezzałogowej Jednostki Nawodnej).
Podczas prezentacji dla ministra obrony narodowej, Władysława Kosiniaka-Kamysza platformę posadowiono na opcjonalnie bezzałogowym pojeździe TAERO. Jest to rozwinięcie modelu AERO wykorzystywanego przez żołnierzy 6. Brygady Powietrznodesantowej. Jednak jak poinformował Redakcję MILMAG Remigiusz Wilk, Dyrektor ds. Komunikacji Grupy WB, Docelowa koncepcja zakłada wykorzystanie różnych platform, które zostaną zaprezentowane podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego 2025 w Kielcach (MSPO 2022: TAERO – załogowo-bezzałogowy pojazd wysokiej mobilności).
Demonstrator technologii załogowo-bezzałogowej platformy lądowej Grupy WB uzbrojony w wyrzutnię WARMATE TL / Zdjęcie: Jakub Link-Lenczowski, MILMAG
W obecnej konfiguracji pojazd ma 4,45 m długości, 2,14 m szerokości. Przy ładowności 1200 kg może przenosić 6-rurową wyrzutnię amunicji krążącej WARMATE TL (Tube Launch) w wersji uderzeniowej i rozpoznawczej (WARMATE TL-R), zdalnie sterowane systemy uzbrojenia a nawet wyrzutnie przeciwpancernych pocisków kierowanych. Podobnie jak inne rozwiązania załogowo-bezzałogowej platforma lądowa ma w pełni współpracować z innymi rozwiązaniami oferowanymi przez Grupę WB.
Jak dowiedział się MILMAG prócz standardowej jednostki napędowej o pojemności 4,2 l i mocy 120 KM pojazd może być wyposażony w silnik hybrydowy. Takie rozwiązanie obniża sygnaturę termiczną i pozwala na na ciche poruszanie w strefie działań bojowych. Co istotne w obecnej konfiguracji jest to platforma zdalnie sterowana a nie autonomiczna. Na takie rozwiązanie zdecydowano się w odpowiedzi na aktualne wymagania Wojska Polskiego (Polski robot bojowy i robot ewakuacji medycznej na ćwiczeniu FEX-2024, Debiut uzbrojonego PIAP HUNTeR podczas MSPO 2023).