Przejdź do serwisu tematycznego

Produkcja systemu ochrony aktywnej Trophy w Europie

Krauss-Maffei Wegmann, Rafael Advanced Defense Systems i General Dynamics European Land Systems utworzyły spółkę joint venture EuroTrophy do produkcji systemu ochrony aktywnej Trophy w Europie.

11 listopada br. izraelska spółka Rafael Advanced Defense Systems poinformowała, że wraz z niemiecką Krauss-Maffei Wegmann (KMW) i europejską General Dynamics European Land Systems (GDELS) utworzyły spółkę joint venture EuroTrophy do produkcji i sprzedaży systemu ochrony aktywnej pojazdów (ASOP) typu Trophy w Europie.

Krauss-Maffei Wegmann, Rafael Advanced Defense Systems i General Dynamics European Land Systems utworzyły spółkę joint venture EuroTrophy do produkcji systemu ochrony aktywnej Trophy w Europie / Zdjęcie: Rafael Advanced Defense Systems

EuroTrophy będzie spółką z siedzibą w Niemczech, która będzie odpowiadać potencjalne możliwości marketingowe, sprzedaż i produkcję systemu aktywnej ochrony rodziny Trophy europejskim klientom i na lokalnym rynku. Spółka będzie również odpowiadać za integrację systemu z pojazdami opancerzonymi i związane z tym wsparcie przez cały okres eksploatacji. Z zastrzeżeniem zgody niemieckiego Federalnego Urzędu Antymonopolowego (Bundeskartellamt) i innych zgód regulacyjnych, nowa spółka joint venture ma powstać do końca tego roku.

Warto zauważyć, że na podobnych zasadach funkcjonuje w Niemczech spółka joint venture EuroSpike, założona przez Rafael Advanced Defense Systems, Diehl Defense i Rheinmetall Electronics w celu produkcji, sprzedaży i promocji przeciwpancernych pocisków kierowanych (ppk) rodziny Spike w Europie (Kolejne ppk Spike dla Niemiec).

Prezes i dyrektor generalny Rafaela, gen. mjr (w st. spocz.) Yoav Har-Even, powiedział:

Utworzenie europejskiego joint venture dla Trophy jest strategicznym kamieniem milowym dla Rafaela, co świadczy o zaufaniu europejskich firm do Trophy jako systemu ratującego życie (załóg pojazdów). Niemcy były pierwszym europejskim krajem, który wybrał Trophy do ochrony swoich czołgów, dołączając do USA. Teraz, po utworzeniu EuroTrophy, jesteśmy przekonani, że kolejne kraje europejskie dołączą do rosnącej rodziny użytkowników Trophy, aby chronić swoje wojska i aktywa przed rosnącymi wyzwaniami i zagrożeniami na polu bitwy.

Dyrektor generalny KMW, Ralf Ketzel, dodał:

Nasze wspólne strategiczne posunięcie w celu ustanowienia spółki joint venture EuroTrophy jest wyraźnym zobowiązaniem wobec Niemiec jako pierwszorzędnej lokalizacji biznesowej i podkreśla znaczenie aktywnych systemów ochrony pojazdów. Na dzisiejszych i jutrzejszych polach walki będą one ważnym elementem dla zapewnienia skuteczności pojazdów i ochrony ich załóg Jako wiodący dostawca systemów dla pojazdów opancerzonych, integracja najnowocześniejszych możliwości z naszymi produktami jest niezbędna.

Alfonso Ramonet, prezes GDELS, powiedział także:

Dzięki EuroTrophy zrobimy znaczący krok w kierunku ważnego rynku pojazdów wojskowych, ponieważ zaawansowane technologie ochrony będą odgrywać kluczową rolę dla przeżywalności załogi w przyszłości. Utworzenie joint venture w Niemczech jest również wyraźnym znakiem naszego zaangażowania na rzecz naszych niemieckich i europejskich klientów oraz międzynarodowej współpracy przemysłowej.

Oprócz izraelskich czołgów Merkava Mk 3/Mk 4M Windbreaker i amerykańskich M1A2SEPv2 Abrams, kolejnymi wozami bojowymi, które będą integrowane z systemem obrony aktywnej hard-kill typu Trophy HV (wariant ciężki), będą niemieckie czołgi Leopard 2A6A3, które uzyskają standard Leopard 2A7A1. Pierwszy z osiemnastu wozów z tym systemem został już przetestowany, zgodnie z informacją z 2 listopada br. (Trophy HV przetestowany na Leopardzie).

Z kolei wariant Trophy MV (średni) trafi na wyposażenie modernizowanych brytyjskich czołgów Challenger 2 do standardu Challenger 3. System wybrano 24 czerwca, a stosowną umowę produkcyjną zawarto 8 listopada br. (DSEI 2021: Premiera demonstratora czołgu Challenger 3, Trophy dla czołgów Challenger 3).

Jak dotąd spółka Rafael Advanced Defense Systems otrzymała zlecenia na seryjną produkcję 1,8 tys. zestawów rodziny Trophy, obejmującej wariant lekki LV, średni MV i ciężki HV. W ciągu trwającej już dekadę służby operacyjnej, zanotowano już ponad milion godzin pracy, a w tym 5400 pomyślnych prób polowych oraz wielokrotne i skuteczne przechwyceniami różnego rodzaju przeciwpancernych pocisków kierowanych.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X