Przejdź do serwisu tematycznego

Nowe silniki dla śmigłowców ratunkowych LPR

Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia chce zakupić 48 silników turbowałowych do śmigłowców ratunkowych Airbus H135 Lotniczego Pogotowia Ratunkowego i wyremontować w nich przekładnie główne.

Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia opublikował dwa postępowania przetargowe dotyczące wsparcia eksploatacji floty 27 śmigłowców ratunkowych Airbus Helicopters H135, należących do Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (LPR). W ramach pierwszego chodzi o zakup 48 silników turbowałowych, a w ramach drugiego przede wszystkim remont przekładni głównych (Learjet 75 Liberty dla LPR).

Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia chce zakupić 48 silników turbowałowych do śmigłowców ratunkowych Airbus H135 Lotniczego Pogotowania Ratunkowego i wyremontować w nich przekładnie główne / Zdjęcie: Christian D. Keller, Airbus Helicopters

Zamówienia są realizowane procedurą otwartą w ramach Programu wymiany 48 silników i 19 przekładni głównych w latach 2021–2025 w śmigłowcach Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego (HEMS) w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym.

7 czerwca opublikowano postępowanie dotyczące dostawy silników turbowałowych Pratt & Whitney Canada PW206, w tym trzynastu jako model PW206B3 P/N 3078348-01, built spec. 1313 oraz trzydziestu pięciu jako model PW206B2, P/N 3053245-01, built spec. 1028 (Porozumienie WOT z LPR).

Silniki muszą być nowe, wyprodukowane w roku dostawy, a rozliczenie z wykonawcą będzie polegać na przekazaniu obecnie eksploatowanych silników na śmigłowcach H135 (w tej samej liczbie i wersjach), które zbliżają się do okresu między remontowego. Ponadto, zleceniodawca zastrzega prawo do realizacji zamówienia w zakresie niepełnym, ale w liczbie co najmniej czterdziestu czterech silników. Termin składania wniosków minie 6 lipca 2021 o godz. 11.00. Jedynym kryterium wyboru oferty będzie najniższa cena. Dostawy nowych silników mają być realizowane od sierpnia 2021 do czerwca 2025, natomiast przekazanie używanych w LPR silników od sierpnia 2021 do grudnia 2025.

Z kolei 3 czerwca ogłoszono postępowanie na remont osiemnastu przekładni głównych (main transmission) i zakup jednej dodatkowej. Podobnie, jak w przypadku silników kryterium wyboru oferty będzie najniższa cena, a termin składania wniosków o udział w postępowaniu minie 7 lipca o godz. 11.00 (termin realizacji zlecenia analogiczny).

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe jest użytkownikiem 27 lekkich dwusilnikowych śmigłowców wielozadaniowych H135, oznaczonych wcześniej jako EC135, w tym 23 w wersji P2+ i 4 w wersji P3, a także jednego symulatora lotów, dostarczonych w latach 2009-2010 (P2+) i 2015 (P3). Zastąpiły one w linii przestarzałe śmigłowce Mi-2 Plus, które wycofano w 2011 oraz rozbity 20 listopada 2009 pojedynczy śmigłowiec Agusta A109 Power (był w służbie od 2005). Co istotne, Ministerstwo Zdrowia planuje zakupić kolejne 6 egzemplarzy śmigłowców HEMS (H135 w Straży Granicznej).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X