Przejdź do serwisu tematycznego

MBDA i Korea Aerospace Industries rozwijają współpracę

Europejskie konsorcjum MBDA i południowokoreańska spółka Korea Aerospace Industries (KAI) podpisały porozumienie o współpracy, badania możliwości integracji najnowszego europejskiego uzbrojenia z koreańskimi platformami, a także eksportu i wspólnych działań marketingowych.

W piątek, 24 listopada, europejskie konsorcjum MBDA i południowokoreańska spółka Korea Aerospace Industries (KAI) poinformowały o podpisaniu porozumienia o rozwoju współpracy. Zgodnie z postanowieniami dokumentu, przedsiębiorstwa zbadają możliwości integracji najnowszego uzbrojenia MBDA z platformami KAI, a także eksportu wypracowanych rozwiązań w ramach wspólnych działań marketingowych.

Zdjęcie i grafika: MBDA/KAI

Porozumienie zostało podpisane w poniedziałek, 20 listopada br. w Londynie przez Chrisa Allama, dyrektora zarządzającego MBDA UK oraz Kang Goo-younga, prezesa KAI, podczas wizyty delegacji koreańskiej w Wielkiej Brytanii.

Eric Béranger, prezes MBDA, powiedział:

Połączenie wiodących na świecie produktów i technologii zbrojeniowych MBDA z ugruntowanym doświadczeniem KAI w zakresie opracowywania i szybkich dostaw nowych samolotów, to atrakcyjna perspektywa dla światowego rynku zbrojeniowego, odzwierciedlająca wspólne wartości i interesy obu stron.

Kang Goo-young oświadczył:

Ostatnio rośnie na świecie popyt na różne rodzaje uzbrojenia. Będziemy współpracować z MBDA, aby zaoferować klientom nasze samoloty bojowe o jeszcze większych możliwościach.

MBDA współpracuje z KAI już w celu pomyślnego ukończenia integracji pocisku powietrze-powietrze dalekiego zasięgu Meteor z samolotem wielozadaniowym nowej generacji KF-21 Boromae (Korea: Oblot ostatniego prototypu KF-21 Boramae).

Obszary współpracy rozpatrywanych w ramach nowego porozumienia obejmują integrację nowego uzbrojenia MBDA, takiego jak pociski SPEAR, ASRAAM i Brimstone, z samolotami KAI, jak KF-21 i FA-50, oraz eksport powyższych samolotów i uzbrojenia (Pierwszy samodzielny lot polskiego pilota na FA-50GF).

Przypomnijmy, że 22 lutego 2019 MBDA informowała, że otrzymała zlecenie od KAI na integrację kierowanych pocisków rakietowych klasy powietrze-powietrze dalekiego zasięgu Meteor z samolotem wielozadaniowym KF-X (Korean Fighter Experimental), który później otrzymał nazwę KF-21 Boromae.

Zlecenie o nieujawnionej wartości przewidywało wsparcie inżynierów KAI podczas prac konstrukcyjnych, przekazanie know-how, wyprodukowanie i dostawę sprzętu niezbędnego do prac integracyjnych oraz udział w serii testów KF-X związanych z tym przedsięwzięciem. Umowa była efektem partnerstwa przemysłowego i biznesowego z KAI i południowokoreańską agencją ds. zakupów wojskowych DAPA (Defense Acquisition Program Administration).

O planach integracji pocisków Meteor, jak i kierowanych pocisków rakietowych klasy powietrze-powietrze krótkiego zasięgu Diehl IRIS-T poinformowano po raz pierwszy 27 lipca 2017. Pełnowymiarowa makieta samolotu została pokazana po raz pierwszy 15 października 2019 podczas 12. targów lotniczych i obronnych ADEX (International Aerospace & Defense Exhibition) w Seulu. Została ona zaprezentowana wraz z makietami powyższego uzbrojenia lotniczego.

Rakiety MBDA Meteor mogą być używane w każdych warunkach atmosferycznych, przeciwko samolotom bojowym, bezzałogowym statkom powietrznym i pociskom manewrującym. Naprowadzany aktywnie radarowo pocisk wyposażono w łącze informacyjne co pozwala mu operować w środowisku sieciocentrycznym, zwiększając precyzję działań lotnictwa. Pocisk ma 3,7 m długości, 178 mm średnicy i masę 190 kg. Jest napędzany silnikiem strumieniowym na paliwo stałe o zmiennym przepływie. Został wyposażony w zapalnik uderzeniowy i zbliżeniowy oraz odłamkową głowicę bojową. Jako pocisk klasy BVRAAM (Beyond Visual Range Air-to-Air Missile) może niszczyć cele znajdujące się w odległości do około 150 km.

Na podstawie informacji prasowej

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X