Przejdź do serwisu tematycznego

Dostawca zestawów niskopodwoziowych wybrany

IU MON rozstrzygnął postępowanie przetargowe na dostawę na dostawę 31 ciągników siodłowych z zestawami niskopodwoziowymi do transportu czołgów z opcją na 78 kolejnych.

2 sierpnia Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej (IU MON) poinformował o rozstrzygnięciu postępowania przetargowego na dostawę 31 ciągników siodłowych z zestawami niskopodwoziowymi do transportu czołgów i ciężkiego sprzętu gąsienicowego o masie do 70 ton z opcją na 78 kolejnych kompletów.

Obecnie, w Wojsku Polskim jest wykorzystywanych 59 ciągników siodłowych Iveco EuroTrakker w wersjach MP720E48WT i MP720T50WT, 6 Faun SLT 50-2 Elefant oraz Mercedes-Benz Actros 3353AS wraz z zestawami niskopodwoziowymi. Wkrótce powinny do nich dołączyć zestawy o kryptonimie Jak, które dostarczy Jelcz z Demarko, a w dalszej kolejności zestawy od zwycięzcy najnowszego postępowania / Zdjęcie: Archiwum MILMAG

Postępowanie przetargowe w tej sprawie było prowadzone procedurą ograniczoną od 6 maja 2020. 7 czerwca br. podczas otwarcia ofert ostatecznych okazało się, że o kontrakt rywalizują dwaj oferenci: spółka Jelcz z Jelcza-Laskowic z ofertą o wartości 520 553 133,48 zł brutto (w tym 154 683 942,78 zł zamówienie podstawowe i 365 869 190,70 zł brutto zamówienie opcjonalne) i 48-miesięczną gwarancją na wszystkie elementy oraz konsorcjum spółek Dobrowolski z Wschowy, Autobox Innovations ze Starachowic i Top Gun Anna Goryca z Warszawy o wartości 387 492 868,64 zł brutto (w tym 115 893 684,68 zł brutto zamówienie podstawowe i 271 599 183,96 zł brutto zamówienie opcjonalne) i 96-miesięczną gwarancją (Dwóch oferentów na zestawy niskopodwoziowe).

Budżet zamówienia podstawowego, jaki zarezerwował zamawiający, to 137 443 280,61 zł brutto, więc zgodnie z oczekiwaniami wskazano ofertę numer dwa złożoną przez konsorcjum Dobrowolski, Autobox Innovations i Top Gun Anna Goryca. Oferta została wybrana na podstawie kryteriów ceny (75%), gwarancji (15%) i własności funkcjonalnych (10%).

Zestawy, które dostarczy po zawarciu stosownej umowy wskazany dostawca, powinny być zdolne do pokonywania przeszkód wodnych o głębokości nie mniejszej niż 750 mm, a koła powinny być wyposażone we wkładki umożliwiające kontynuację jazdy przy braku ciśnienia w ogumieniu (typu run flat). Ciągnik siodłowy powinien być wyposażony w napęd na wszystkie koła, a jego kabina powinna być co najmniej dwuosobowa (opcją pożądaną jest kabina trzyosobowa z włazem dachowym do ewakuacji). Wykonawca jest zobligowany do przeprowadzenia szkolenia obsługi zestawów, a także usługi naprawy, obsługi i konserwacji w okresie gwarancji.

Co ciekawe, poprzednie zamówienie na sprzęt wojskowy tego typu ma zrealizować przegrany z obecnego postępowania, czyli spółka Jelcz. Umowę o wartości 88 918 127,76 zł brutto zawarto 29 maja 2019. Obejmuje ona 14 zestawów z opcją na 3 kolejne oraz 3 ciągniki bez naczep (za dodatkowe 54,2 mln zł brutto). Termin realizacji zamówienia minie 21 października 2022. Jelcz w kooperacji ze spółką Demarko, dostarczy zestawy o kryptonimie Jak, złożone z opancerzonych ciągników siodłowych Jelcz 882.62 i wieloosiowych naczep niskopodwoziowych ST775-20W o podwyższonej mobilności (Zestawy niskopodwoziowe dla WP).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X