Przejdź do serwisu tematycznego

Dwóch oferentów na zestawy niskopodwoziowe

Inspektorat Uzbrojenia MON poinformował, że w postępowaniu na dostawę 31 ciągników siodłowych z zestawami niskopodwoziowymi do transportu czołgów z opcją na 78 kolejnych, ostatecznie zgłosiło się dwóch oferentów.

8 czerwca Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej (IU MON) opublikował informację z otwarcia ofert ostatecznych w postępowaniu na dostawę 31 ciągników siodłowych z zestawami niskopodwoziowymi do transportu czołgów wraz z kołowymi zestawami niskopodwoziowymi do transportu czołgów i ciężkiego sprzętu gąsienicowego o masie do 70 t z opcją na 78 kolejnych kompletów.

Obecnie, w Wojsku Polskim jest wykorzystywanych 59 ciągników siodłowych Iveco EuroTrakker w wersjach MP720E48WT i MP720T50WT, 6 Faun SLT 50-2 Elefant oraz Mercedes-Benz Actros 3353AS wraz z zestawami niskopodwoziowymi / Zdjęcie: Archiwum MILMAG

Postępowanie przetargowe w tej sprawie było prowadzone procedurą ograniczoną od 6 maja 2020, a termin składania wniosków minął 30 czerwca tego samego roku. Jak informował 14 lipca 2020 Redakcję Magazynu MILMAG, rzecznik prasowy IU MON mjr Krzysztof Płatek, wstępnie zgłosiło się dziewięciu chętnych: turecka spółka BMC Otomotiv Sanayi VeTicaret, czeska Tatra Export, Jelcz, niemiecko-austriacka Rheinmetall MAN Military Vehicles Osterreich, Dobrowolski wraz z Autobox Innovations i Top Gun Anna Goryca, Siltec, Works 11, AMZ-Kutno, Cargotec Poland wraz z Zamet-Głowno i hiszpańską Adelte Transporte y Servicios EFS (Chętni na zestawy niskopodwoziowe, Kolejne zestawy niskopodwoziowe dla WP).

Z powyższej listy oferty ostateczne złożyły dwa podmioty:

  1. Spółka Jelcz z Jelcza-Laskowic z ofertą o wartości 520 553 133,48 zł brutto (w tym 154 683 942,78 zł zamówienie podstawowe i 365 869 190,70 zł brutto zamówienie opcjonalne) i 48-miesięczną gwarancją na wszystkie elementy;
  2. Konsorcjum spółek Dobrowolski z Wschowy, Autobox Innovations ze Starachowic i Top Gun Anna Goryca z Warszawy o wartości 387 492 868,64 zł brutto (w tym 115 893 684,68 zł brutto zamówienie podstawowe i 271 599 183,96 zł brutto zamówienie opcjonalne) i 96-miesięczną gwarancją.

Budżet zamówienia podstawowego, jaki zarezerwował zamawiający, to 137 443 280,61 zł brutto, co oznacza, iż komisja przetargowa powinna raczej wybrać ofertę numer dwa, zwłaszcza, że 75% punktów przy ocenie oferty zostanie przyznane za cenę (ponadto, gwarancja 15% i właściwości funkcjonalne 10%).

Zgodnie z opublikowaną specyfikacją, zestawy powinny być zdolne do pokonywania przeszkód wodnych o głębokości nie mniejszej niż 750 mm, a koła powinny być wyposażone we wkładki umożliwiające kontynuację jazdy przy braku ciśnienia w ogumieniu (typu run flat). Ciągnik siodłowy powinien być wyposażony w napęd na wszystkie koła, a jego kabina powinna być co najmniej dwuosobowa (opcją pożądaną jest kabina trzyosobowa z włazem dachowym do ewakuacji). Wykonawca jest zobligowany do przeprowadzenia szkolenia obsługi zestawów, a także usługi naprawy, obsługi i konserwacji w okresie gwarancji.

Poprzednia umowa na dostawy tego typu sprzętu wojskowego, IU MON zawarł ze spółką Jelcz 29 maja 2019 za równowartość 88 918 127,76 zł brutto. Umowa obejmowała 14 zestawów z opcją na 3 kolejne oraz 3 ciągniki bez naczep (za dodatkowe 54,2 mln zł brutto). Termin realizacji zamówienia minie 21 października 2022. Jelcz w kooperacji ze spółką Demarko, dostarczy zestawy o kryptonimie Jak, złożone z opancerzonych ciągników siodłowych Jelcz 882.62 i wieloosiowych naczep niskopodwoziowych ST775-20W o podwyższonej mobilności (Jelcz i WZU wyprodukują pojazdy transportowo-załadowcze dla Wisły, Zestawy niskopodwoziowe dla WP).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X