26 czerwca Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ) poinformowała w mediach społecznościowych, że Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej (IU MON) podpisał aneks nr 2 o wartości ponad 6,2 mln zł ze spółką Jelcz na integrację pokładowych systemów łączności (intercomów) samochodów ciężarowych, przeznaczonych do transportu elementów dwóch baterii obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej MIM-104F Patriot PAC-3+ (Post-Deployment Build 8), zakupionych w ramach I etapu programu Wisła.

Aneks nr 2 podpisali przedstawiciel Inspektoratu Uzbrojenia MON i członkowie zarządu spółki Jelcz

Aneks nr 2 podpisali przedstawiciel Inspektoratu Uzbrojenia MON i członkowie zarządu spółki Jelcz

W imieniu Inspektoratu Uzbrojenia aneks podpisał pełnomocnik Ministerstwa Obrony Narodowej  płk dr Michał Marciniak, natomiast na spotkaniu spółkę Jelcz reprezentowali prezes zarządu Sławomir Kaleta, członek zarządu Dominik Gerbszt i członkini zarządu ds. ekonomiczno-finansowych Wioletta Krawczyk- Namyślak.

Umowa bazowa na zakup 73 podwozi (w tym 61 w układzie napędowym 8×8 i 12 w układzie 4×4) o wartości 170 908 438 zł brutto została podpisana 17 maja 2019. Aneks, który został podpisany 18 czerwca w siedzibie spółki w Jelczu-Laskowicach, zwiększa jej wartość do ponad 177 108 438 zł brutto (Jelcze dla Wisły, 2019-05-18).

Samochody ciężarowe Jelcz będą odpowiednikami, wykorzystywanych w amerykańskich wojskach lądowych (US Army), ciągników i transporterów z rodziny Oshkosh HEMTT (Heavy Expanded Mobility Tactical Truck) / Zdjęcia: Polska Grupa Zbrojeniowa

Samochody ciężarowe Jelcz będą odpowiednikami, wykorzystywanych w amerykańskich wojskach lądowych (US Army), ciągników i transporterów z rodziny Oshkosh HEMTT (Heavy Expanded Mobility Tactical Truck) / Zdjęcia: Polska Grupa Zbrojeniowa

Umowa dotyczyła dostawy ciężarówek w odmianach: ciągnik siodłowy CSS 8×8, ciągnik IFCN (Integrated Fire Control Network) 4×4, transporter TS EPP (Electrical Power Plant), transporter TS LRPT (Large Repair Parts Transporter), transporter TS EOC (TSK) oraz transporter TS DOW (Samochody transportowo-załadowcze dla Wisły, 2019-12-17).

8 czerwca bieżącego roku PGZ poinformowała o realizacji prób pierwszych ciągników siodłowych CSS 8×8 (z 33 zamówionych) w Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej (WITPiS) w Sulejówku. Pierwsza fotografia jednego z testowanych samochodów pojawiła się już na początku kwietnia bieżącego roku (Próby Jelczy dla Wisły, 2020-06-08).

Ciągniki siodłowe CSS 8×8 będą transportować na naczepach stacje radarowe kierowania ogniem AN/MPQ-65, wyrzutnie rakiet M903, stacje systemu dowodzenia i kierowania ogniem Patriot Engagement Control Station (ECS) i wyposażenie logistyczne.