14 lipca rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej (IU MON) mjr Krzysztof Płatek poinformował redakcję Magazynu Militarnego MILMAG o liście chętnych oferentów w postępowaniu na dostawę kolejnej partii 31 ciągników siodłowych wraz z kołowymi zestawami niskopodwoziowymi do transportu czołgów i ciężkiego sprzętu gąsienicowego o masie do 70 t z opcją na 78 kolejnych kompletów. Ogłoszenie procedurą ograniczoną zostało opublikowane 6 maja, a termin nadsyłania wniosków minął 30 czerwca br. (Kolejne zestawy niskopodwoziowe dla WP, 2020-05-07). 

Wojsko Polskie eksploatuje 6 zestawów niskopodwoziowych SLT 50-2 Elefant zakupionymi wraz z czołgami Leopard 2A4, a także 59 ciągnikami siodłowo-balastowych Iveco EuroTrakker w wersjach MP720E48WT i MP720E50WT / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Wojsko Polskie eksploatuje 6 zestawów niskopodwoziowych SLT 50-2 Elefant zakupionymi wraz z czołgami Leopard 2A4, a także 59 ciągnikami siodłowo-balastowych Iveco EuroTrakker w wersjach MP720E48WT i MP720E50WT / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Zgodnie z przekazaną informacją do postępowania zgłosiło się dziewięciu oferentów: turecka spółka BMC Otomotiv Sanayi VeTicaret, czeska Tatra Export, Jelcz, niemiecko-austriacka Rheinmetall MAN Military Vehicles Osterreich, Dobrowolski wraz z Autobox Innovations i Top Gun Anna Goryca, Siltec, Works 11, AMZ-Kutno, Cargotec Poland wraz z Zamet-Głowno i hiszpańską Adelte Transporte y Servicios EFS.

Zgodnie z opublikowaną wcześniej przez IU MON specyfikacją, zestawy powinny być zdolne do pokonywania przeszkód wodnych o głębokości nie mniejszej niż 750 mm, a koła powinny być wyposażone we wkładki umożliwiające kontynuację jazdy przy braku ciśnienia w ogumieniu (typu run flat). Ciągnik siodłowy powinien być wyposażony w napęd na wszystkie koła, a jego kabina powinna być co najmniej dwuosobowa (opcją pożądaną jest kabina trzyosobowa z włazem dachowym do ewakuacji). Wykonawca jest zobligowany do przeprowadzenia szkolenia obsługi zestawów, a także usługi naprawy, obsługi i konserwacji w okresie gwarancji.

29 maja 2019 IU MON zawarł umowę o wartości 88 918 127,76 zł brutto ze spółką Jelcz na dostawę 14 zestawów tej klasy z opcją na 3 kolejne oraz 3 ciągniki bez naczep (za dodatkowe 54,2 mln zł brutto). Polska spółka wygrała postępowanie rozpoczęte 27 października 2017. Dostawy powinny rozpocząć się w tym roku i zakończyć do 21 października 2022. Konkurencyjną, ale droższą ofertę, złożyła spółka Rheinmetall Defence Polska (Kolejne Jelcze dla WP, 2019-05-30; Zestawy niskopodwoziowe dla WP, 2019-04-03).