Przejdź do serwisu tematycznego

Airbus otrzymał zamówienie na dziesiątki lekkich śmigłowców

Amerykańska grupa Global Medical Response zamówiła w europejskiej Airbus Helicopters 21 lekkich śmigłowców wielozadaniowych typów H125, H130 i H135 z opcją na 23 kolejne.

7 października europejska spółka Airbus Helicopters poinformowała, że amerykańska grupa Global Medical Response (GMR) zamówiła 21 lekkich śmigłowców wielozadaniowych typów H125, H130 i H135 z opcją na 23 kolejne, co daje łączny potencjał kontraktowy sięgający 44 wiropłatów (Airbus Helicopters liderem rynku).

Amerykańska grupa Global Medical Response zamówiła w europejskiej Airbus Helicopters 21 lekkich śmigłowców wielozadaniowych typów H125, H130 i H135 z opcją na 23 kolejne. Obecnie w barwach spółek GMR latają 133 śmigłowce Airbusa / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Rob Hamilton, prezes GMR Alliances Group, powiedział:

Użytkujemy różne śmigłowce Airbusa. Ich główną cechą wspólną – i najważniejszą rzeczą, której oczekujemy od środków transportu medycznego – jest niezawodność. Flota Airbusów pozwala nam szybko reagować i przewozić pacjentów znajdujących się w ciężkim stanie przy odpowiednim poziomie opieki, zapewniającym absolutnie najlepsze szanse na przeżycie. Po dostawie nowych wiropłatów nasza flota stanie się liczniejsza i lepiej przygotowana do ratowania życia.

GMR, wyspecjalizowana organizacja zajmująca się ochroną przeciwpożarową oraz transportem medycznym, zatrudnia ponad 38 000 pracowników i jest jednym z największych użytkowników śmigłowców Airbusa. Zapewnia opiekę medyczną w powietrzu za pośrednictwem wielu podległych spółek-córek, w tym Air Evac Lifeteam, Guardian Flight, Med-Trans Corp. i REACH Air Medical Services. W 2020 r. wszystkie one przewiozły ponad 125 000 pacjentów. Obecnie w barwach spółek GMR latają 133 śmigłowce Airbusa. Dążąc do rozbudowy parku maszyn tylko w ostatnich 18 miesiącach spółka GMR odebrała 15 śmigłowców Airbusa (Airbus przetestuje funkcje autonomicznego lotu na H130).

Romain Trapp, prezes Airbus Helicopters, Inc. dla regionu Ameryki Północnej, dodał:

Lotnicze misje medyczne wymagają wysokich wskaźników dostępności. Śmigłowce H125 i H130 wyznaczają standardy w segmencie wiropłatów jednosilnikowych, a H135 wyróżnia się w segmencie śmigłowców dwusilnikowych dzięki wysokiej niezawodności i wydajności operacyjnej. Fakt, że cała flota dwusilnikowców GMR składa się z H135, świadczy o sukcesie tego typu na rynku medycznym. Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować długotrwałą współpracę z GMR. Jesteśmy gotowi do dalszego wspierania najwyższego poziomu dostępności śmigłowców tej spółki w ich zadaniach.

Airbus Helicopters jest wiodącym dostawcą śmigłowców służących do transportu medycznego. Wyprodukował około 55% z 2600 śmigłowców EMS latających na świecie. Ponad połowa wszystkich nowych wiropłatów-ambulansów sprzedanych w ostatniej dekadzie w USA została wyprodukowana przez Airbusa. H125 i H130 są wzorem jednosilnikowych lotniczych karetek pogotowia ratunkowego, zwłaszcza na rynku amerykańskim, a H135 przewodzi na rynku ratownictwa medycznego (EMS) (Pięciołopatowe H145 dla ADAC Luftrettung, Ratunkowy Airbus H145 na biopaliwo).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X