Przejdź do serwisu tematycznego

10 lat Centrum Serwisowego C295 w Polsce

Airbus Defence and Space świętuje 10-lecie Centrum Serwisowego samolotów C295 w Warszawie, które obsługuje samoloty użytkowane przez Polskę, Czechy i Kazachstan.

1 grudnia europejska spółka Airbus Defence and Space świętuje 10-lecie Centrum Serwisowego samolotów C295 w Warszawie. Centrum powstało w ramach struktury serwisowej dla samolotów wojskowych w celu obsługi floty C295, eksploatowanej przez polskie Siły Powietrzne. Warszawskie Centrum Serwisowe obsługuje też samoloty z Republiki Czeskiej oraz wspiera lokalnie wojska lotnicze Kazachstanu w obsłudze floty C295 (Pierwszy C295MW dla Czech, C295 dla Kazachstanu).

Airbus Defence and Space świętuje 10-lecie Centrum Serwisowego samolotów C295 w Warszawie, które obsługuje samoloty użytkowane przez Polskę, Czechy i Kazachstan

Dzięki ścisłej współpracy z centrum serwisowym Airbusa w Sewilli, możliwe było zbudowanie w Warszawie unikalnych kompetencji i oferowanie usług serwisowych dla polskiej floty C295 na najwyższym poziomie. Zapewnia to bezpieczeństwo i niezawodność samolotów, które wykonują szereg zadań na rzecz Sił Zbrojnych RP, m.in. przez lata wspierały operacje wojska i kontyngentów NATO w Afganistanie, Iraku, Libanie i na Bałkanach, a także zadania humanitarne i loty Akcji Serce (Koniec misji ewakuacyjnej w Afganistanie).

W ciągu dekady Centrum Serwisowe zrealizowało 85 zleceń serwisowych, w tym 57 remontów kapitalnych. Centrum może jednocześnie wykonywać prace na 4-5 samolotach, a każdy z nich spędza w hangarze na Okęciu od czterech do dziewięciu miesięcy. Airbus Poland jest szczególnie kojarzony z rodziną C295, jednym z najbardziej wszechstronnych i niezawodnych samolotów transportowych eksploatowanych przez 35 klientów na całym świecie. Fabryka Airbusa w Warszawie produkuje również znaczącą część każdego C295 w zakresie struktur lotniczych i wiązek elektrycznych – 40% (Nowy prezes Airbus Poland).

W wyposażeniu Sił Powietrznych RP znajduje się 16 C295 (jeden uległ tragicznej w skutkach katastrofie pod 12. Bazą Lotniczą w Mirosławcu 23 stycznia 2008). Pierwsze 8 (z opcją na 4 kolejne) zakupiono 28 sierpnia 2001 na podstawie umowy z ówczesną EADS Construcciones Aeronauticas SA (CASA) za równowartość 211,5 mln USD. Odbiór pierwszych samolotów nastąpił dwa lata później. Później zamówiono z wolnej ręki kolejne 11 samolotów, a powodem były rosnące potrzeby operacyjne: dwa w 2007, dwa w 2008 oraz pięć w latach 2012-2013 / Zdjęcia: Airbus Defence and Space

Johannes von Thadden, prezes Airbus Poland, powiedział:

10 lat Centrum Serwisowego to historia nie tylko rozwoju Airbusa w Polsce, ale przede wszystkim dekada doskonałej współpracy z jednym z największych operatorów C295 – polskimi Siłami Powietrznymi. Jesteśmy wdzięczni za to wieloletnie zaufanie i powierzenie nam swojej floty. Cieszymy się, że możemy wspólnie świętować tak ważną rocznicę.

Centrum serwisowe Airbus Poland jest nowocześnie wyposażone i zatrudnia wysokiej klasy specjalistów, mechaników z wieloletnim doświadczeniem, dzięki czemu w przyszłości możliwe będzie rozszerzenie oferty serwisowej nie tylko dla klienta polskiego, ale również zagranicznych (Oferta Airbusa na MSPO 2021, Modernizacja polskich C295M).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Mobilne Węzły Łączności dla Wisły w fazie realizacji

Wojskowe Zakłady Łączności Nr 1 poinformowały, że spółka H. Cegielski-Poznań dostarczyła ramę bazową masztu antenowego do pierwszego Mobilnego Węzła Łączności w ramach programu Wisła.

Rheinmetall AG rozpoczął produkcję KF41 Lynx na Węgrzech

Niemiecka grupa Rheinmetall AG poinformowała o rozpoczęciu produkcji małoseryjnej bojowych wozów piechoty KF41 Lynx w węgierskim zakładzie produkcyjnym ZALA Zone w miejscowości Zalaegerszeg.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X