1 grudnia europejska spółka Airbus Defence and Space świętuje 10-lecie Centrum Serwisowego samolotów C295 w Warszawie. Centrum powstało w ramach struktury serwisowej dla samolotów wojskowych w celu obsługi floty C295, eksploatowanej przez polskie Siły Powietrzne. Warszawskie Centrum Serwisowe obsługuje też samoloty z Republiki Czeskiej oraz wspiera lokalnie wojska lotnicze Kazachstanu w obsłudze floty C295 (Pierwszy C295MW dla Czech, C295 dla Kazachstanu).
Airbus Defence and Space świętuje 10-lecie Centrum Serwisowego samolotów C295 w Warszawie, które obsługuje samoloty użytkowane przez Polskę, Czechy i Kazachstan
Dzięki ścisłej współpracy z centrum serwisowym Airbusa w Sewilli, możliwe było zbudowanie w Warszawie unikalnych kompetencji i oferowanie usług serwisowych dla polskiej floty C295 na najwyższym poziomie. Zapewnia to bezpieczeństwo i niezawodność samolotów, które wykonują szereg zadań na rzecz Sił Zbrojnych RP, m.in. przez lata wspierały operacje wojska i kontyngentów NATO w Afganistanie, Iraku, Libanie i na Bałkanach, a także zadania humanitarne i loty Akcji Serce (Koniec misji ewakuacyjnej w Afganistanie).
W ciągu dekady Centrum Serwisowe zrealizowało 85 zleceń serwisowych, w tym 57 remontów kapitalnych. Centrum może jednocześnie wykonywać prace na 4-5 samolotach, a każdy z nich spędza w hangarze na Okęciu od czterech do dziewięciu miesięcy. Airbus Poland jest szczególnie kojarzony z rodziną C295, jednym z najbardziej wszechstronnych i niezawodnych samolotów transportowych eksploatowanych przez 35 klientów na całym świecie. Fabryka Airbusa w Warszawie produkuje również znaczącą część każdego C295 w zakresie struktur lotniczych i wiązek elektrycznych – 40% (Nowy prezes Airbus Poland).
W wyposażeniu Sił Powietrznych RP znajduje się 16 C295 (jeden uległ tragicznej w skutkach katastrofie pod 12. Bazą Lotniczą w Mirosławcu 23 stycznia 2008). Pierwsze 8 (z opcją na 4 kolejne) zakupiono 28 sierpnia 2001 na podstawie umowy z ówczesną EADS Construcciones Aeronauticas SA (CASA) za równowartość 211,5 mln USD. Odbiór pierwszych samolotów nastąpił dwa lata później. Później zamówiono z wolnej ręki kolejne 11 samolotów, a powodem były rosnące potrzeby operacyjne: dwa w 2007, dwa w 2008 oraz pięć w latach 2012-2013 / Zdjęcia: Airbus Defence and Space
Johannes von Thadden, prezes Airbus Poland, powiedział:
10 lat Centrum Serwisowego to historia nie tylko rozwoju Airbusa w Polsce, ale przede wszystkim dekada doskonałej współpracy z jednym z największych operatorów C295 – polskimi Siłami Powietrznymi. Jesteśmy wdzięczni za to wieloletnie zaufanie i powierzenie nam swojej floty. Cieszymy się, że możemy wspólnie świętować tak ważną rocznicę.
Centrum serwisowe Airbus Poland jest nowocześnie wyposażone i zatrudnia wysokiej klasy specjalistów, mechaników z wieloletnim doświadczeniem, dzięki czemu w przyszłości możliwe będzie rozszerzenie oferty serwisowej nie tylko dla klienta polskiego, ale również zagranicznych (Oferta Airbusa na MSPO 2021, Modernizacja polskich C295M).
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.