Przejdź do serwisu tematycznego

POLSECURE: PZL-Świdnik oferuje śmigłowce dla SG i LPR

PZL-Świdnik zaprezentowała podczas I Międzynarodowych Targów Policji i Bezpieczeństwa Publicznego POLSECURE 2022 ofertę ze śmigłowcami AW109 i AW169 dla Straży Granicznej i Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Należąca do włoskiej Leonardo, Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego PZL-Świdnik zaprezentowała podczas I Międzynarodowych Targów Policji i Bezpieczeństwa Publicznego POLSECURE 2022 ofertę ze śmigłowcami AW109 i AW169 dla Straży Granicznej (SG) i Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (LPR).

PZL-Świdnik zaprezentowała ofertę ze śmigłowcami AW109 i AW169 dla Straży Granicznej i Lotniczego Pogotowia Ratunkowego

Śmigłowce AW109 na straży granic Polski

PZL-Świdnik we współpracy z Leonardo Helicopters zaprezentował w Polsce dwusilnikowy śmigłowiec Leonardo AW109, jako doskonałe rozwiązanie dla Straży Granicznej. Proponowany Polsce, ten odnoszący sukcesy śmigłowiec jest w służbie wielu operatorów na świecie, będąc wykorzystywany również do misji patrolowych, parapublicznych i policyjnych. AW109 w klasie trzech ton, znacząco mógłby podnieść skuteczność działań w oparciu o tę nową i nowoczesną flotę śmigłowców.

AW109 jest wielozadaniowym dwusilnikowym śmigłowcem, który pozwala osiągać maksymalną skuteczność realizacji misji służb mundurowych, a także dla utrzymania porządku publicznego, w dzień i w nocy, w najtrudniejszych warunkach, będąc jednocześnie najszybszym w swojej klasie i przy najniższym zużyciu paliwa.

AW109

Zdolności operacyjne śmigłowca AW109

Przestronna sześciomiejscowa kabina oferuje elastyczne rozmieszczenie wymaganego dla danego rodzaju zadania wyposażenia taktycznego, w tym kluczowego elementu – konsoli misji z miejscem dla jej operatora, tj. TFO (Tactical Fly Officer). Służy ona między innymi do sterowania głowicą optoelektroniczną i reflektorem poszukiwawczym (szperaczem). Konsola ta bardzo ułatwia komunikację pomiędzy TFO a pilotem oraz TFO a stacją naziemną (np. posterunkiem), gdzie mogą być przekazywane informacje głosowe oraz dane – koordynaty poszukiwanego punktu, zdjęcia, punkty charakterystyczne na mapie itp.

Szerokie na 1,4 m. drzwi przesuwne po obu stronach zapewniają wygodny dostęp, również podczas operacji z użyciem wciągarki i szybkich operacji desantowych – zjazdów po linie. Ponadto, duża w tej klasie kabina umożliwia umieszczenie dwóch noszy.

Zdolności operacyjne AW109 zarówno w dzień jak i w nocy w najtrudniejszych warunkach, w połączeniu z wysokim poziomem bezpieczeństwa, sterowalnością i manewrowością, zapewniają sukces w całym spektrum operacji realizowanych przez Straż Graniczną oraz w utrzymaniu porządku publicznego.

AW109

Bezpieczeństwo wkomponowane w nowoczesny design

Modułowy, zintegrowany kokpit i najnowszej generacji awionika zapewniają doskonałą świadomość sytuacyjną i wysoki poziom bezpieczeństwa, co w połączeniu z możliwością pracy przekładni głównej na sucho przez 30 minut jest atutem tego śmigłowca. Również czteroosiowy autopilot (AFCS – Automatic Flight Control System z automatycznymi funkcjami bezpieczeństwa – intuicyjny i łatwy w obsłudze – przyczynia się do optymalizacji bezpieczeństwa i zmniejsza obciążenie pracą pilota.

Jak większość śmigłowców z rodziny AW, duży zapas mocy i pełna odporność na zderzenia zapewniają AW109 maksymalne bezpieczeństwo w każdych warunkach lotu. Płatowiec wersji Trekker wykonany jest ze stopu aluminium, a wytrzymałe podwozie płozowe i specjalnie zaprojektowane fotele załogi i pasażerów stanowią fizyczne cechy odporności. Struktura wersji GrandNew w dużym stopniu wykorzystuje kompozyty; ta wersja charakteryzuje się chowanym podwoziem.

Co ważne, zespół Wsparcia i Szkolenia klientów PZL-Świdnik wraz z Leonardo Helicopters zapewnia efektywne wsparcie logistyczne i obsługowe w celu zwiększenia dostępności operacyjnej śmigłowców przy jednoczesnym obniżeniu kosztów ich eksploatacji. Oznacza to oferowanie także polskiemu użytkownikowi zoptymalizowanego wsparcia posprzedażowego i rozwiązań szkoleniowych dostosowanych do specyficznych potrzeb z wykorzystaniem lokalnych specjalistów i krajowego doświadczenia.

AW109

Śmigłowce AW169 do zadań ratownictwa medycznego

Uzupełnienie floty śmigłowców polskiego Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (LPR) o większe śmigłowce niż dotychczas w tej służbie wykorzystywane, może torować drogę w kierunku pozyskania śmigłowców AW169, które sprawdziły się również w czasie pandemii COVID-19 realizując zadania transportu pacjentów zakażonych z użyciem specjalnych, izolowanych noszy. Wielozadaniowy śmigłowiec AW169 ugruntował swoją pozycję na rynku światowym jako doskonałe rozwiązanie do zadań ratunkowych i transportowych. AW169 jest zgodny z wymaganiami normy EN13718-2, które opisują wymagania eksploatacyjne i techniczne środków powietrznego transportu medycznego.

Innowacyjny, kompozytowy płatowiec AW169 produkowany w PZL-Świdnik zapewnia doskonałe możliwości użytkowe śmigłowca. Największa kabina w swojej klasie oferuje miejsce na dwoje noszy stabilnie mocowanych wzdłuż lub w poprzek kabiny oraz na kompletny zestaw sprzętu podtrzymującego życie, umożliwiając pełny dostęp do pacjenta i zapewniając środowisko do zaawansowanej opieki medycznej. Oprócz kabiny dostępny jest duży przedział bagażowy do przechowywania dodatkowych noszy i wyposażenia luzem.

AW169

Dzięki zaawansowanym technologiom i elastyczności, AW169 gwarantuje szybki transport np. między szpitalami i realizację zadań w zakresie ratownictwa medycznego (EMS/SAR) nawet w przypadku długich dystansów, dużych wysokości i wysokich temperatur (HOT&HIGH). Duża prędkość przelotowa zapewniona jest przez zespół napędowy składający się z dwóch silników z dwukanałowym cyfrowym systemem FADEC. Z kolei wysokie zapasy mocy zapewniają doskonałą charakterystykę zawisu i sterowności.

W pełni cyfrowy kokpit łączy systemy awioniki najnowszej generacji zapewniając maksymalną świadomość sytuacyjną i minimalizując obciążenie pracą pilota podczas lotów w dzień i w nocy. Co ważne, AW169 jest kompatybilny z najnowszymi systemami nawigacji satelitarnej.

AW169

Bezpieczeństwo w centrum uwagi

Opracowany zgodnie z najnowszymi standardami certyfikacji FAA/EASA Part 29 i przepisami EU Air OPS, AW169 posiada odporny na zderzenia płatowiec, duże okna do awaryjnej ewakuacji oraz możliwość pracy z jednym silnikiem (OEI), nawet w krytycznych warunkach środowiskowych.

Bezpieczeństwo po wylądowaniu jest zwiększone dzięki dużej odległości wirnika nośnego i śmigła ogonowego od ziemi. Tryb pracy pomocniczego zespołu napędowego (APU) zapewnia ciągłość pracy systemu klimatyzacji, radiostacji i urządzeń medycznych, gdy wirniki są zatrzymane, co zwiększa poziom bezpieczeństwa operacyjnego AW169, gdy śmigłowiec przebywa na ziemi, np. podczas współpracy z ambulansami naziemnymi.

Leonardo Helicopters nieustannie skupia się na doskonaleniu doświadczenia klientów, wykorzystując innowacje i najnowsze technologie, aby dostarczać jak najlepsze usługi i rozwiązania w swojej klasie. Śmigłowiec, dla zapewnienia doskonałej naziemnej obsługi serwisowej wpięty jest w system monitorowania jego stanu technicznego – HUMS (Health and Usage Monitoring Systems), który pozwala wykorzystać techniki gromadzenia danych i analizy w celu zapewnienia jak największej dostępności operacyjnej śmigłowca, jego niezawodność i bezpieczeństwo. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości, technicy otrzymują narzędzia do planowania lotów i przeglądów oraz pakiety logistyczne mając bezpośredni dostęp do danych producenta. Skyflight Mobile i Heliwise są naszymi kluczowymi zaawansowanymi usługami, które zapewniają klientom najnowocześniejsze rozwiązania do planowania lotów i analizy danych o stanie i eksploatacji maszyn (HUMS).

AW169

Szkolenia i wsparcie techniczne

Leonardo Helicopters wprowadza znaczące zmiany w świadczeniu usług Wsparcia Klienta i Szkolenia. Ich wyrazem jest m.in. inicjatywa „TeamUp” uruchomiona w całym obszarze działań Leonardo w ramach Wsparcia Klienta i Szkolenia. Firma projektuje, rozwija i dostarcza zintegrowane rozwiązania i usługi szkoleniowe zarówno na żywo, jak i w środowisku wirtualnym. Co ważne, także zespół Wsparcia i Szkolenia klientów PZL-Świdnik wraz z Leonardo Helicopters zapewnia efektywne wsparcie logistyczne i obsługowe w celu zwiększenia dostępności operacyjnej śmigłowców przy jednoczesnym obniżeniu kosztów ich eksploatacji. Oznacza to oferowanie także polskiemu użytkownikowi zoptymalizowanego wsparcia posprzedażowego i rozwiązań szkoleniowych dostosowanych do specyficznych potrzeb z wykorzystaniem lokalnych specjalistów i krajowego doświadczenia.

AW169 / Zdjęcia: Leonardo/PZL-Świdnik

Informacja prasowa

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Czas na drugą edycję Targów POLSECURE

Debiut wystawy poświęconej bezpieczeństwu publicznemu gwarantowanemu przez służby mundurowe był niezwykle udany. Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Policji i Bezpieczeństwa Publicznego POLSECURE odbędzie…

PSO Maskpol na na Indo Defence 2022

Przedsiębiorstwo Sprzętu Ochronnego Maskpol (część Grupy PGZ) zaprezentowało gamę swoich produktów dla służb mundurowych podczas wystawy Indo Defence 2022 Expo…

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X