Przejdź do serwisu tematycznego

Naprawy główne i dokowe trzech trałowców MW RP

Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej, PGZ Stoczni Wojennej oraz Stoczni Remontowej Nauta przeprowadzi naprawy główne i dokowe trzech trałowców znajdujących się na wyposażeniu Marynarki Wojennej RP.

Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej, PGZ Stoczni Wojennej oraz Stoczni Remontowej Nauta przeprowadzi naprawy główne i dokowe trzech trałowców znajdujących się na wyposażeniu Marynarki Wojennej RP. Komenda Portu Wojennego Świnoujście skierowała do Konsorcjum polskich spółek stoczniowych zlecenie na realizacje napraw głównych trałowców projektu 207P/M – ORP Necko (639), ORP Nakło (640) oraz ORP Mamry (643). Jednostki przejdą w stoczniach gruntowne prace remontowe, które obejmą m.in. modernizację siłowni okrętów w zakresie wymiany dotychczas użytkowanych silników na nowoczesne rozwiązania produkcji zachodniej.

Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej, PGZ Stoczni Wojennej oraz Stoczni Remontowej Nauta przeprowadzi naprawy główne i dokowe trzech trałowców znajdujących się na wyposażeniu Marynarki Wojennej RP

Obok realizacji nowych budów, drugim kluczowym zadaniem dla stoczni wchodzących w skład PGZ jest zagwarantowanie Marynarce Wojennej RP usług z zakresu utrzymania, modernizacji i serwisu okrętów wojennych operujących pod polską banderą. Ten kontrakt to potwierdzenie, że w naszych przedsiębiorstwach realizujemy zadania zgodnie z wymaganiami marynarzy – powiedział Sebastian Chwałek, prezes zarządu  Grupy PGZ.

W drugie stulecie naszej działalności wkraczamy z rosnącym portfelem zamówień i stopniowo wdrażanym planem modernizacji Stoczni – stwierdził Paweł Lulewicz, prezes zarządu PGZ Stocznia Wojenna. Umożliwi nam to realizację zarówno programu budowy nowych fregat w ramach programu Miecznik, jak i znacząco wzmocni nasz potencjał modernizacji i utrzymywania gotowości bojowej już istniejących okrętów naszej Marynarki Wojennej.

Zdjęcia: PGZ

Okręty projektu 207 to jednostki o ograniczonym polu magnetycznym, przeznaczone do realizacji zadań z zakresu wykrywania i neutralizacji zagrożenia minowego. Niską magnetyczność okrętów uzyskano w znaczącym stopniu dzięki zastosowaniu w konstrukcji kadłuba i pokładówki laminatu poliestrowo-szklanego (LPS). Jednostki powstały w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni, której kontynuatorem jest PGZ Stocznia Wojenna.

Informacja prasowa

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X