ATAX to modułowy system zrzutowy ”Multi-Role”, który wykorzystuje system tłumienia wstrząsów z poduszką powietrzną, co eliminuje konieczność stosowania EDM (Energy Disspating Material – absorberów energii), znacznie skracając czas montażu i demontażu. Każdy moduł platformy ma wymiary 2,74 m x 2,46 m, dzięki czemu pasuje do istniejących systemów zrzutów. Platforma jest kompatybilna ze wszystkimi popularnymi systemami obsługi ładunków, nadaje się do zrzutu z samolotów C-130, C-17, A400M i KC-390. ATAX nadaje się do użytku z typowymi spadochronami ładunkowymi, takimi jak G11, G12 i SC 15 (MSPO 2024: Concept prezentuje Żmiję w nowej odsłonie, MSPO 2023: Debiut Wirusa uzbrojonego w ZMU-07).
System wykorzystuje tłumiące wstrząsy poduszki powietrzne, które mogą być przygotowane w formie kasety i zainstalowane przez jedną osobę. Zastosowanie poduszek powietrznych eliminuje konieczność stosowania EDM. Znacząco skraca to czas montażu i demontażu, a także zmniejsza zużycie materiałów jednorazowego użytku. Pojazdy mogą być zazwyczaj montowane na platformie zrzutowej przez 4 przeszkolonych pracowników w ciągu kilkunastu minut, a demontowane w strefie zrzutu w mniej niż 5 minut. Platforma ATAX jest najnowocześniejszym rozwiązaniem w segmencie zrzutów spadochronowych. Jest na wyposażeniu, bądź jest wdrażana lub wymienia starsze rozwiązania w wielu armiach na całym świecie.
IrvinGQ jest wiodącą na rynku globalną firmą o wartości 50 milionów funtów, zatrudniającą ponad 250 osób w Wielkiej Brytanii i Francji. Z bogatym dziedzictwem sięgającym 1919 roku, IrvinGQ świętuje stulecie innowacji ratujących życie. Jako główni dostawcy dla sił powietrznych II wojny światowej, Irvin i GQ Parachutes przekształciły się w IrvinGQ, stale rozwijając systemy zrzutów. Aktualnie kluczowa działalność opiera się na modułowych systemach zrzutowych, sprzęcie spadochronowym i usługach wszelkiego rodzaju dostaw z powietrza. Z doświadczenia firmy, jej sprzętu korzystają dzisiaj armie całego świata. W Europie tary zrzutowe zostały dostarczone do sił zbrojnych Niemiec, Włoch, Norwegii, Francji, Turcji. Największe ilości zakupionego sprzętu IrvinGQ są w posiadaniu USA, Wielkiej Brytanii.
Zdjęcia: Concept
Zgodnie z zapewnieniami IrvinGQ, ich rozwiązania charakteryzuje:
- krótszy czas konserwacji i mniejsze wymagania dotyczące specjalistycznych narzędzi,
- zmniejszone zapasy magazynowe użytkownika i wymagania dotyczące infrastruktury,
- możliwość wdrożenia w warunkach ekspedycyjnych,
- zwiększona ładowność,
- nie opiera się na materiale rozpraszającym energię (EDM),
- interoperacyjność między statkami powietrznymi,
- szybki montaż, demontaż i rekonfiguracja ładunku,
- zwiększona przeżywalność ładunku,
- niższe koszty eksploatacji,
- możliwość demontażu i rekonfiguracji w samolocie.
Na podstawie informacji prasowej spółki Concept
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.