14 listopada Ministerstwo Obrony Izraela poinformowało o podpisaniu umowy ze spółką stoczniową Israel Shipyards z Hajfy na zaprojektowanie i budowę nieokreślonej liczby korwet rakietowych nowej generacji typu Reshef.
Korwety rakietowe typu Heshef mają być wykorzystywane przez Izraelski Korpus Morski do ochrony wyłącznej strefy ekonomicznej Izraela na Morzu Śródziemnym, w tym platform wiertniczych ropy naftowej i gazu ziemnego
Nowe jednostki zastąpią w Izraelskim Korpusie Morskim (Heil HaYam HaYisraeli) osiem małych okrętów rakietowych typu Sa’ar 4.5, wprowadzanych do linii począwszy od 1981 (Chrzest pierwszej korwety Sa’ar 6, 2019-05-25).
Korwety typu Reshef będą oparte o projekt własny spółki z Hajfy o nazwie ISL S-72 (Sa’ar S-72). Koncepcja zakłada zbudowanie jednostek o kadłubie długości 72 m, szerokości 10,25 m oraz wyporności około 800 t. Założono prędkość maksymalną ponad 30 w. i zasięg do 5000 mil morskich przy prędkości 12 w. Ma być napędzana dwoma silnikami wysokoprężnym MTU 16V1163M94 V16 o mocy 5920 kW każdy. Załogę miałoby liczyć 50 oficerów i marynarzy. Okręty zostaną wyposażone w wielofunkcyjne radary Elta EL/M-2248 EL/M-2258 ALPHA.
Spółka Israel Shipyards zaprezentowała okręty w dwóch nieznacznie różniących się konfiguracjach wyposażenia i uzbrojenia. Najbardziej zauważalną różnicą jest długość całkowita kadłubów / Grafiki: Israel Shipyards
Typ Reshef będzie pozbawiony rufowego pokładu lotniczego dla śmigłowca. W jego miejsce zostaną zamontowane wyrzutnie przeciwokrętowych pocisków kierowanych (pokpr) IAI Gabriel V Advanced Naval Attack Missile oraz wyrzutnie pionowego startu dla pocisków systemu obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej IAI Barak 8. W drugiej konfiguracji na rufie znajdzie się również miejsce dla dwóch kontenerów standardowych ISO. Oba warianty będą przenosić torpedy Mark 32/46 dla sześciu wyrzutni.
Korwety typu Reshef zastąpią w linii małe okręty rakietowe typu Sa’ar 4.5 wprowadzone do linii na drodze modernizacji jednostek typu Sa’ar 4 w latach 1981 (INS Romach), 1982 (INS Keshet), 1991 (INS Hetz), 1995 (INS Kidon i Tarshish), 1998 (INS Yaffo), 2002 (INS Herev) i 2003 (INS Sufa). INS Aliya i INS Geula zostały sprzedane Meksykowi w styczniu 2004. Trzy nowo zbudowane jednostki: ΛΣ-060, ΛΣ-070 and ΛΣ-080 zamówiła grecka straż wybrzeża (Limeniko Soma-Elliniki Aktofylaki).
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.