Przejdź do serwisu tematycznego

Arquus dostarczy francuskim siłom zbrojnym cysterny nowej generacji CCNG

Francuska Generalna Dyrekcja ds. Uzbrojenia DGA podpisała umowę ze spółką Arquus na dostawę pierwszej partii 70 cystern nowej generacji o kryptonimie CCNG.

W czwartek, 16 maja 2024, francuska spółka Arquus (wcześniej znana jako Renault Trucks Defense) poinformowała o podpisaniu umowy z Generalną Dyrekcją  ds. Uzbrojenia DGA (Direction générale de l’Armement) przy Ministerstwie Sił Zbrojnych Francji na opracowanie i dostawę pierwszej partii 70 cystern samochodowych nowej generacji o kryptonimie CCNG (Camion-Citerne Nouvelle Génération).

Zdjęcie: DGA

Zgodnie z informacją DGA, opublikowaną dzień później, umowa o wartości ponad 120 mln EUR (511,06 mln zł) została sygnowana 27 kwietnia br. Dostawy mają rozpocząć się w 2026. Zgodnie z ustawą ws. planowania wojskowego (Loi de programmation militaire, LPM) na lata 2024-2030, resort zamówi łącznie 376 cystern, których dostawy mają zakończyć się w 2029.

Umowa obejmuje także zadanie opracowania i zapewnienia systemu wsparcia, w tym narzędzi, części zamiennych, dokumentacji i szkoleń dla personelu, zapewnienie usług wsparcia i zarządzania technicznego flotą pojazdów.

Cysterny trafią do wszystkich rodzajów sił zbrojnych: wojsk lądowych (Armée de terre), marynarki wojennej (Marine nationale) oraz wojsk lotniczych i kosmicznych (Armée de l’Air et de l’Espace), a także operacyjnej służby energetycznej (Service de l’énergie opérationnelle). Zastąpią obecnie użytkowane CBH385, TRM 10 000 ACH i CCP10.

Zamówienie obejmuje trzy typy cystern w układzie napędowym 8×8: o pojemności 20 m sześc. z kabiną opancerzoną, o pojemności 12 m sześc. z kabiną opancerzoną i o pojemności 12 m sześc. z kabiną nieopancerzoną.

Arquus informuje, że podwozie ma bazować na cywilnym samochodzie terenowym 8×8 z oferty Renault Trucks. Jednak na wizualizacji zaprezentowano wojskowy Armis 8×8, który w wersji cysterny o pojemności 12 m sześc. z kabiną opancerzoną i zbiornikiem Titan Defence miał premierę na paryskich targach Eurosatory 2022.

Wiadomo jednak, że partnerem Arquus w realizacji zamówienia będą spółki Magyar (zbiornik paliwa) i Desautel (ochrona przeciwpożarowa).

Podwozia powstaną zakładach Renault Trucks w departamencie Ain w regionie Bourg-en-Bresse w Ain oraz w departamencie Calvados w regionie Blainville-sur-Orne, kabiny w Centrum Produkcji Kabin Opancerzonych i Centrum Logistyki Arquus w Garchizy w regionie Burgundia-Franche-Comté, w departamencie Nièvre, a montaż końcowy cystern ma być prowadzony w Centrum Doskonałości w Produkcji Nowych Pojazdów Arquus w Limoges w regionie Nowa Akwitania, w departamencie Haute-Vienne, gdzie powstanie nowa linia produkcyjna.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Jeszcze bardziej kompaktowa wersja radaru Saab Giraffe 1X

Podczas nadchodzących targów Eurosatory 2024 w Paryżu, szwedzka spółka Saab Defence and Security zaprezentuje jeszcze bardziej kompaktową wersję radiolokatora Giraffe 1X…

Leopard 2A8: Sukces w Norwegii, fiasko we Włoszech

Niemiecko-francuska grupa KNDS porozumiała się z norweską spółką Ritek w sprawie uruchomienia produkcji licencyjnej Leopardów 2A8NO, natomiast negocjacje w tej sprawie z włoską spółką Leonardo…

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X