W czwartek, 18 lipca 2024, południowokoreańska spółka Hanwha Aerospace poinformowała, że wraz z Hanwha Systems, zaprezentują swoje rozwiązania obronne z domeny lotniczej i kosmicznej na nadchodzących międzynarodowych pokazach lotniczych Farnborough International Airshow 2024 w Wielkiej Brytanii, które zaplanowano na 22-26 lipca br.
Nowy silnik dla KF-21 Boramae Block II / Zdjęcia: Hanwha Aerospace
Podczas odbywającym się co dwa lata wydarzeniu w angielskim hrabstwie Hampshire, Hanwha Aerospace zaprezentuje prototyp własnego silnika turbowentylatorowego o ciągu 15 000 funtów, porównywalnego z silnikiem F414 amerykańskiej spółki GE Aviaton (który w licencyjnej wersji General Electric F414-400K napędza najnowsze samoloty bojowe KAI KF-21 Boramae w wersji przewagi powietrznej Block I). To będzie debiut koncepcji koreańskiego silnika lotniczego, który docelowo ma napędzać samoloty KF-21 w wersji wielozadaniowej Block II, a także przyszłe bojowe bezzałogowe statki latające.
Inicjatywa dotycząca opracowania rodzimych silników pojawiła się po dziesięcioleciach produkcji licencyjnej silników zagranicznych i osiągnięcia dzięki współpracy technicznej z czołowymi światowymi producentami napędów lotniczych. Hanwha Aerospace jest jedynym producentem lotniczych silników turbinowych w Korei Południowej, osiągając kamień milowy w postaci wyprodukowania ponad 10 tysięcy silników różnych typów w kwietniu br.
Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie i wyjątkową wiedzę specjalistyczną w zakresie produkcji silników lotniczych, jesteśmy w pełni zaangażowani w rozwój własnej technologii odrzutowego silnika turbowentylatorowego – powiedział Kim Won-wook, wiceprezes wykonawczy Hanwha Aerospace i dyrektor działu Advanced Aero Engine. Dzięki pomyślnemu rozwojowi samolotów KF-21 i możliwości rozwoju przemysłu obronnego możliwości w Korei, jesteśmy pewni sukcesu naszego przedsięwzięcia.
Z kolei spółka Hanwha Systems będzie oferować w Wielkiej Brytanii szereg innowacyjnych technologii systemów awioniki, w tym radary z anteną z aktywnym skanowaniem elektronicznym (AESA) dla różnych typów samolotów bojowych. To kluczowa siła Hanwha – powiedział Park Hyuk, dyrektor działu Surveillance & Reconnaissance w Hanwha Systems. Od silników po radary i czujniki – Hanwha ma pełen zakres rozwiązań zdolność do dostarczania podstawowych komponentów i technologii do produkcji wyrafinowanych myśliwców (Radar AESA dla KF-X).
Najnowocześniejsze technologie kosmiczne Hanwha zostaną również zaprezentowane na wystawie pod szyldem Hanwha Aerospace, która przewodzi południowokoreańskim wysiłkom mającym na celu zwiększenie zdolności do wynoszenia ładunków w przestrzeń kosmiczną.
Dlatego zostanie zaprezentowana makieta rakiety nośnej KSLV-II (Korean Space Launch Vehicle-II) wraz z satelitą obserwacyjnym o dużej rozdzielczości SpaceEye-T. Trójstopniowa rakieta, znana jako Nuri, dysponuje ładownością do 1,5 t na orbitę heliosynchroniczną (SSO). Jako integrator systemów, Hanwha Aerospace przejmie odpowiedzialność za przyszłe starty takiet KSLV-II do roku 2027.
Z kolei zbudowany przez Satrec-I, spółkę zależną Hanwha Aerospace, satelita SpaceEye-T jest w stanie zidentyfikować typ pojazdu z kosmosu, wykorzystując możliwości wykonywania zobrazowań o rozdzielczości 0,3 m. Ponadto, Hanwha Systems zaprezentuje swojego małego satelitę radarowego z syntetyczną aperturą (SAR), który został już wyniesiony w kosmos w grudniu 2023.
Dzięki naszym możliwościom we wszystkich wymaganych obszarach Hanwha pragnie stać się dostawcą kompleksowych rozwiązań oferując kompletny łańcuch usług, od wynoszenia ładunków na orbitę, po satelity i eksplorację kosmosu, powiedział wiceprezes wykonawczy Lee Jun-won z działu Space w Hanwha Aerospace.
Informacja prasowa