Przejdź do serwisu tematycznego

Autonomiczne konwoje Australian Army

Departament obrony Australii przeznaczy 3,5 mln AUD na prace związane z projektem autonomizacji konwojów złożonych z samochodów ciężarowych.

28 października Departament obrony Australii poinformował, że wojska lądowe (Australian Army) przeznaczą 3,5 mln AUD (10,5 mln zł) na prace związane z projektem autonomizacji konwojów złożonych z samochodów ciężarowych RMMV HX2 w ramach zmodyfikowanego programu Land 121 40M (Australijska premiera Lynx CSV).

Departament obrony Australii przeznaczy 3,5 mln AUD na prace związane z projektem autonomizacji konwojów złożonych z samochodów ciężarowych RMMV HX2 / Zdjęcie: Departament obrony Australii

Decyzja o przyznaniu środków finansowych jest efektem sukcesu programu prób demonstracyjnych, które trwały dwa tygodnie z udziałem pięciu zmodyfikowanych pojazdów na poligonie testowym w Monegeetta w stanie Victoria. Nadzorowały je instytut innowacji i badań nad systemami inteligentnymi IISRI (Institute for Intelligent Systems Research and Innovation) Uniwersytetu Deakin oraz biua Australian Army ds. Implementacji i koordynacji systemów robotycznych RICO (Robotic and Autonomous Systems Implementation and Coordination Office) (Rheinmetall w programie autonomicznego robota bojowego).

Minister przemysłu obronnego Melissa Price powiedziała, że rozwój robotycznych i autonomicznych systemów ma zasadnicze znaczenie dla sprostania przyszłym wyzwaniom operacyjnym Australii, w tym także w zakresie niesienia pomocy humanitarnej i w przypadku katastrof oraz operacji bojowych (Więcej ciężarówek dla Australii).

Australian Army, za pośrednictwem biura RICO, kontynuuje współpracę z IISRI i organizacją non-profit ARRB (Australian Road Research Board) nad potencjalnym przeniesieniem testów na drogi publiczne z dalszym udoskonaleniem, poprawą wydajności i zrozumieniem przepisów drogowych. W lipcu br. Australian Army przeprowadziła pierwszy eksperyment o nazwie Autonomous Leader-Follower w Monegeetta we współpracy między z powyższymi podmiotami.

Analogiczne prace z samochodami ciężarowymi Oshkosh M1075 PLS (Palletized Load System) od 2014 prowadzą amerykańskie wojska lądowe (US Army) o kryptonimie Expedient Leader Follower (ExLF) w ramach szerszego programu logistycznego AGR (Automated Ground Resupply), a w połowie lipca 2017 pojawiła się informacja, że autonomizacja konwojów drogowych jest także priorytetem w Chinach (z udziałem samochodów ciężarowych wysokiej mobilności Shaanxi SX2306) (Autonomiczne konwoje US Army).

Warto dodać, że przy okazji majowej premiery najnowszej generacji samochodów ciężarowych RMMV HX3, niemiecka grupa Rheinmetall AG poinformowała, że dzięki znormalizowanym interfejsom architektury elektronicznej i elektrycznej możliwa będzie integracja technologii, które staną się dostępne w przyszłości, takich jak autonomiczne konwoje i inne zautomatyzowane aplikacje (Premiera RMMV HX3).

Warto wyjaśnić, że testowane w tych państwach technologie opierają się o technologie mapowania terenu w oparciu o urządzenia laserowo-radarowe, systemów automatycznego sterowania i kamer do wykrywania i omijania przeszkód oraz innych czujników wspomagających autonomizację jazdy.

Źródło: Australian Army

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X