W czwartek, 19 stycznia br. Prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ) Sebastian Chwałek złożył wizytę w spółce Jelcz. W jej trakcie zaprezentowano lokalizację przyszłych inwestycji, które są związane z rozbudową zakładów, a co za tym idzie także zwiększeniem zatrudnienia w spółce.
Gospodarzami spotkania byli: prezes zarządu Wioletta Krawczyk-Namyślak oraz członek zarządu Marcin Runowicz. W spotkaniu uczestniczył także poseł Paweł Hreniak członek sejmowej Podkomisji stałej do spraw polskiego przemysłu obronnego oraz modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP oraz burmistrz miasta Jelcz-Laskowice Bogdan Szczęśniak wraz ze swoim zastępca ds. inwestycji, infrastruktury technicznej i rolnictwa Romualdem Piórko.
Głównym tematem spotkania był dalszy rozwój spółki Jelcz w tym planowana nowa inwestycja. Spółka jest głównym dostawcą podwozi dla Polskich Sił Zbrojnych w tym pod zabudowy specjalistyczne do programów Wisła, Narew czy Pilica, ale także do DMO Regina oraz pojazdy specjalne do zestawów Jak. Rosnące wyzwania stojące przez spółką niosą z sobą potrzebę jej szybkiego rozwoju i zaangażowania wszystkich stron (Cztery zestawy PSR-A Pilica w Wojsku Polskim, Dostawy elementów Małej Narwi do Wojska Polskiego, MSPO 2022: kolejne haubice Krab dla Wojska Polskiego).
Działania spółki Jelcz to przykład, że Polska Grupa Zbrojeniowa systematycznie zwiększa swoje moce produkcyjne, aby sprostać wymaganiom naszego głównego partnera jakim jest Wojsko Polskie. Rośnie liczba zamówień oraz projektów, w których Jelcz odgrywa kluczowa rolę. Dlatego podjęliśmy decyzję o inwestycjach w nowe hale i zwiększanie zatrudnienia. Temu służyła dzisiejsza wizyta, w czasie której wspólnie z zarządem spółki, panem posłem Pawłem Hreniakiem i burmistrzem miasta Bogdanem Szczęśniakiem zapoznawaliśmy się na miejscu z terenami pod przyszłą inwestycję – podkreślił prezes zarządu Grupy PGZ Sebastian Chwałek.
Analizując dynamiczny wzrost zamówień kierowanych zwłaszcza w ostatnim czasie do spółki, należy wskazać, że tylko od września minionego roku Jelcz zawarł kilka znaczących kontraktów: dwie duże umowy na dostawę pojazdów w układzie 4×4 i 6×6 na kwotę blisko 880 mln złotych z terminem realizacji odpowiednio do 2026 i 2027 roku. W październiku ub. r. konsorcjum PGZ-Pilica+ zawarło w Zamościu umowę ramową z Agencją Uzbrojenia MON na dostawy dwudziestu jeden Przeciwlotniczych Systemów Rakietowo-Artyleryjskich (PSR-A) Pilica+, w ramach którego spółka Jelcz odpowiada za dostarczenie kilku typów podwozi dostosowanych do wymagań systemu (Pilica+ wzmocni obronę przeciwlotniczą Wojska Polskiego, MSPO 2022: Siedem umów MON za 3 mld zł).
W połowie grudnia ub. r. natomiast została zawarta umowa wykonawcza na dostawy pojazdów i podwozi specjalnych Jelcz dla modułów wieloprowadnicowych wyrzutni rakietowych zakontraktowanych w Stanach Zjednoczonych oraz w Korei Południowej. Przedmiotem tego kontraktu jest realizacja łącznie 59 podwozi specjalnych oraz pojazdów amunicyjnych, które stanowić będą nośnik zarówno dla pozyskiwanych z Korei Południowej wyrzutni K239 Chunmoo, jak i zamawianych w Stanach Zjednoczonych systemów M142 HIMARS. Wartość zamówienia wynosi ok. 330 mln zł brutto, a dostawy pojazdów zostaną zrealizowane w latach 2023-2024. Warto nadmienić iż w minionym roku spółka przekazała do wojska ponad 350 podwozi w różnych konfiguracjach w ramach już realizowanych zobowiązań wieloletnich (Pierwsza umowa wykonawcza konsorcjum PGZ-WWR).
Rozwój spółki Jelcz jest bardzo istotny dla lokalnej społeczności. Przedsiębiorstwo jest ikoną polskiej myśli motoryzacyjnej, której rozwój miał przecież kluczowe znaczenia dla rozwoju naszego miasta i całej jego infrastruktury. Jako przedstawiciel lokalnych władz deklaruje współpracę z zarządem spółki w celu wsparcia realizacji planowanej inwestycji, ponieważ rozwój Jelcz zawsze będzie ważny dla naszego miasta – deklaruje Burmistrz Jelcza-Laskowic Bogdan Szczęśniak.
Jako członek sejmowej podkomisji stałej do spraw polskiego przemysłu obronnego oraz modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP cieszę się, że spółka Jelcz jest aktywnym uczestnikiem procesu modernizacji technicznej Sił Zbrojnych. Planowane inwestycje, o których dziś rozmawialiśmy, to nie tylko nowe hale, ale także wzrost zatrudnienia, co będzie korzystne dla miasta i społeczności lokalnej. Z zadowoleniem obserwuję wszystkie inwestycje, jakie w ostatnim czasie realizuje Polska Grupa Zbrojeniowa, bo służą one Wojsku Polskiemu i bezpieczeństwu Polski – podkreślił poseł Paweł Hreniak.
Zawarte w ostatnich miesiącach kontrakty tworzą potencjał na niespotykany od lat skok rozwojowy, jednak aby wykorzystać tą niepowtarzalną szansę niezbędne są istotne nakłady inwestycyjne. Zarząd przedsiębiorstwa mając świadomość stojących przed spółką wyzwań, dzięki wsparciu prezesa zarządu PGZ pana Sebastiana Chwałka oraz pana posła Pawła Hreniaka i władz lokalnych, z odwagą podejmuje kolejne wyzwanie – podkreśla prezes zarządu Wioletta Krawczyk-Namyślak.
Kadra operacyjna spółki ma już na swoim koncie realizację ciągników i holowników przyczep oraz naczep, a także transporterów specjalnych do dostarczonych przez firmy amerykańskie elementów systemu IBCS/Patriot realizowanych w ramach programu Wisła. Rok 2022, który zapisał się w historii zakładu dostarczeniem pierwszych 19 ciągników do zestawu Jak, który jest pierwszym tego typu pojazdem o tak wysokiej mobilności przeznaczonym do pokonywania przeszkód terenowych, służącym do transportu czołgów i ciężkiego sprzętu gąsienicowego pokazuje, że spółka Jelcz to niekwestionowanym lider w segmencie dostaw podwozi pod zabudowy specjalistyczne dla Wojska Polskiego. Inwestycje planowane w Jelcz są więc jednym ze strategicznych elementów rozbudowy potencjału produkcyjnego całej grupy kapitałowej (Pokaz możliwości systemu Wisła, Odbiór opancerzonych ciągników siodłowych Jelcz 882.62).
Informacja prasowa
Komentarze (1)
Bardzo dobrze ze jelcz rosnie jako producent pojazdow wojskowych ale autobusy tez by sie orzydaly czy normalne ciezarowki o malym zaladunku pokroju jelcza 315 nawet mniejsza
Powiązane wiadomości
Cztery zestawy PSR-A Pilica w Wojsku Polskim
Drugi zestaw PSR-A Pilica dla Wojska Polskiego
PSR-A Pilica do produkcji
PIT-Radwar podpisał umowę na dostawę symulatorów radaru Bystra
PSR-A Pilica weszła na uzbrojenie Wojska Polskiego
IU MON o Piorunie
Zestawy remontowe do ZUR-23-2KG i ZSU-23-4MP
Bystra dla WP
MSPO2019: Radary Bystra dla WP
Dostawy elementów Małej Narwi do Wojska Polskiego
MSPO 2022: Postępy PGZ i MBDA w realizacji „Małej Narwi”
Porozumienie PGZ-MBDA w zakresie dostaw elementów systemu Narew
Umowa na pomostową Narew z pociskami CAMM podpisana
MBDA na MSPO 2022: partnerzy polskiego sektora rakietowego
Narew: IU MON rekomenduje pociski MBDA CAMM
Jutro umowa na dostawę elementów obrony przeciwlotniczej Narew
Narew: IU MON rekomenduje pociski MBDA CAMM
MSPO 2021: Umowa ramowa w sprawie „Narwi”
MSPO 2022: kolejne haubice Krab dla Wojska Polskiego
Ukraina: pierwsza zniszczona armatohaubica Krab
Umowy na czołgi K2 i haubice K9A1 dla Wojska Polskiego
Premier i ministrowie z wizytą w HSW
Czołgi K2, armatohaubice K9 i samoloty FA-50 dla Polski
Pierwsze czołgi K2 trafią do Ostródy
Pilica+ wzmocni obronę przeciwlotniczą Wojska Polskiego
Pilica 2+, Grzmot i zintegrowany OPL na spotkaniu z PGZ
MSPO 2022: Siedem umów MON za 3 mld zł
AU negocjuje zakup 30 AWR
Pierwsze stanowisko dowodzenia do polskiego systemu Wisła
Bezzałogowe zestawy Gladius dla Sił Zbrojnych RP
HSW podsumowuje dostawy w 2021
HSW dostarczyła dziesiąty KMO M120K Rak
Umowa na kolejne pojazdy wsparcia dla moździerzy Rak
HSW modyfikuje pojazdy artyleryjskie
Szef Sztabu Generalnego WP w Grupie WB
Artyleryjski Wóz Rozpoznawczy nagrodzony
MSPO 2021: Defendery przyznane
Produkcja małoseryjna systemu IBCS
Stanowisko dowodzenia IBCS
Testy IBCS w środowisku silnych zakłóceń elektromagnetycznych
FT-5 jako Orlik?
Plan Modernizacji Technicznej 2021-2035
Pierwsza umowa wykonawcza konsorcjum PGZ-WWR
Wieloprowadnicowe wyrzutnie rakietowe dalekiego zasięgu – nowy system uzbrojenia dla Sił Zbrojnych RP
Pierwsza umowa wykonawcza na K239 Chunmoo dla Polski
Polski przemysł włącza się w produkcję wyrzutni rakietowych dla Wojska Polskiego
HIMARS dla Polski
Polski Homar szczegółowo
Homar po amerykańsku
Huta Stalowa Wola kupiła Autosan
Umowa na 288 wyrzutni rakietowych K239 Chunmoo dla Polski
Autosan filią Huty Stalowa Wola
Umowa na 288 wyrzutni rakietowych K239 Chunmoo dla Polski
500 dodatkowych wyrzutni M142 HIMARS w programie Homar
HIMARS już wkrótce?
Sprzedaż HIMARS Polsce zatwierdzona
Autosan filią Huty Stalowa Wola
Wojskowe Zakłady Inżynieryjne oddziałem Huty Stalowa Wola
Pokaz możliwości systemu Wisła
Rusza proces integracji systemu Wisła
Jelcz zaprezentował pojazdy specjalne na potrzeby programu Wisła
Mobilne Węzły Łączności dla Wisły
Program Wisła: WZŁ-1 na końcowym etapie integracji
IBCS zintegrowany z pociskami PAC-3 MSE
Wisła: Pierwsze radary AN/MPQ-65 już w Polsce
Drugi etap programu Wisła rozpoczęty
Wisła: Polsko-niemiecka umowa na dostawę mobilnych masztów antenowych
Wisła: HSW przekazała Raytheon pierwsze wyrzutnie Patriot
Próby Jelczy dla Wisły
Wisła: Polsko-niemiecka umowa na dostawę mobilnych masztów antenowych
Samochody transportowo-załadowcze dla Wisły
Jelcz i WZU wyprodukują pojazdy transportowo-załadowcze dla Wisły
Wisła: HSW przekazała Raytheon pierwsze wyrzutnie Patriot
Wisła: HSW przekazała Raytheon pierwsze wyrzutnie Patriot
IBCS zintegrowany z pociskami PAC-3 MSE
Pierwsza umowa wykonawcza w programie Narew
WZŁ-1 z certyfikatem tłumienia elektromagnetycznego
WZŁ-1 dla programu Wisła
Odbiór opancerzonych ciągników siodłowych Jelcz 882.62
Umowa na 250 czołgów M1A2SEPv3 Abrams dla Polski
Mercedes-Benz Zetros 3348AS 6×6 dla Wojska Polskiego
Zestawy niskopodwoziowe dla WP
Abramsy coraz bliżej
Zgoda USA na sprzedaż M1A2SEPv3 Abrams do Polski
Dostawca zestawów niskopodwoziowych wybrany
Dwóch oferentów na zestawy niskopodwoziowe
Litwa odbiera zestawy transportowe
Ciężkie zestawy transportowe dla WP
Elefant 2 dla Bundeswehry
Privacy Overview