25 czerwca fińska spółka Protolab dostarczyła rodzimym wojskom lądowym (Maavoimat) 4 seryjne pływające pojazdy minoodporne PMPV MiSu 6×6 (Protected Multi-Purpose Vehicle, MiinaSuojattu), przeznaczone do prób eksploatacyjnych jako potencjalny następca transporterów opancerzonych Sisu XA-180/185. Umowa o wartości około 4 mln EUR (17,02 mln zł) została podpisana z Dowództwem Logistycznym Sił Obronnych Finlandii (Puolustusvoimien logistiikkalaitos) 12 grudnia 2017.
 Spółka Protolab szacuje możliwość rocznej produkcji od 50 do 100 pojazdów minoodpornych PMPV MiSu 6x6. Fińskie wojska lądowe użytkują 476 transporterów opancerzonych Sisu XA-180/185, które mogą zostać potencjalnie zastąpione przez PMPV. Warto zaznaczyć, że PMPV są pierwszymi pojazdami minoodpornymi i jednocześnie w pełni pływającymi

Spółka Protolab szacuje możliwość rocznej produkcji od 50 do 100 pojazdów minoodpornych PMPV MiSu 6×6. Fińskie wojska lądowe użytkują 476 transporterów opancerzonych Sisu XA-180/185, które mogą zostać potencjalnie zastąpione przez PMPV. Warto zaznaczyć, że PMPV są pierwszymi pojazdami minoodpornymi i jednocześnie w pełni pływającymi

Projekt PMPV rozpoczęto w 2009 w kooperacji z Uniwersytetem Technicznym Lappeenranta (LUT), Prototyp do testów ukończono we wrześniu 2015, po czym zimą tego samego roku przejechano nim 800 km. W 2017 zaprezentowano udoskonalony wariant produkcyjny. Próby terenowe przeprowadzone przez Maavoimat zakończą się w 2020, a w międzyczasie dwa pojazdy zostaną wysłane do Wielkiej Brytanii, gdzie zostaną przeprowadzone próby odporności na detonację min przeciwpancernych i improwizowanych ładunków wybuchowych (Eurosatory 2018: Patria 6×6, 2018-06-12).

Film i zdjęcie: Protolab

Pojazd ma 7,44 m długości, 2,55 m szerokości, 2,7 m wysokości oraz 14 ton masy. Załogę stanowi dwóch żołnierzy. Pojazd może przewieźć do 10 żołnierzy desantu lub ładunek o masie 10 ton. Napęd stanowi silnik wysokoprężny wielopaliwowy Cummins o pojemności 6,7 l i mocy 212 kW (285 KM) z sześciobiegową skrzynią automatyczną Allison, który zapewnia prędkość do 110 km/h na lądzie i 12 km/h w wodzie oraz zasięg do 900 km. Stosunek mocy do masy wynosi 20,35 KM/tonę. Pojazd może pokonywać wzniesienia o nachyleniu poprzecznym 60%, a układ jezdny otrzymał resory paraboliczne z amortyzatorami hydraulicznymi (Umowa na XA-203 MLI, 2019-01-09).

Załoga jest chroniona pancerzem ze stali jednorodnej o grubości 6-12 mm oraz wykładziną przeciwodłamkową i fotelami przeciwwybuchowymi spółki Exote, a ochrona przeciwminowa i balistyczna jest zgodna ze standardem STANAG 4569. W zależności od wymogów odbiorcy, pojazd może zostać wyposażony w system wieżowy z 7,62- lub 12,7-mm karabinem maszynowym lub zdalnie sterowany moduł z 12,7-mm km lub 40-mm granatnikiem automatycznym. Podstawowe warianty pojazdu to pływający transporter piechoty, pojazd patrolowy, ewakuacji medycznej czy dowodzenia. Na dachu umieszczono kamery i czujniki, zapewniające zwiększoną świadomość sytuacyjną.