15 kwietnia europejska spółka Airbus Defence and Space poinformowała o podpisaniu pięcioletniej umowy z dowództwem wojsk lotniczych Egiptu (Al-Qūwāt al-Gawwīyä al-Miṣrīyä) na zintegrowane wsparcie logistyczne floty 24 lekkich samolotów transportowych C295, co będzie gwarantować określony poziom ich gotowości operacyjnej (Pociski VL MICA NG dla Egiptu).
Europejska spółka Airbus Defence and Space zapewni wsparcie logistyczne dla największego na świecie użytkownika lekkich samolotów transportowych C295, czyli Egiptu / Zdjęcie: Airbus Defence and Space
Egipskie wojska lotnicze dołączają niniejszym do grona użytkowników samolotów C295, korzystających ze zintegrowanych i gwarantujących gotowość operacyjną usług logistycznych, dzięki którym wszystkie elementy wsparcia są na miejscu tam, gdzie jest to wymagane, służąc optymalizacji dostępności całej floty C295 i jej gotowości do wykonywania misji (AW149 dla Egiptu?).
Umowa obejmuje świadczenie usług zaopatrzenia materiałowego, wsparcia technicznego na miejscu oraz obsług. Od momentu dostawy pierwszego samolotu 24 września 2011 roku, Airbus zapewnia Egiptowi wsparcie poprzez szeroką gamę usług o najwyższych standardach jakości, obejmujących zarówno zasoby techniczne, jak i personel. Podpisując nową umowę i decydując się na objęcie samolotów zintegrowanym wsparciem logistycznym, Egipt zmierza dalej, potwierdzając i zwiększając zaufanie do Airbusa (Kolejny Airbus C295 dla Mali).
Stephan Miegel, dyrektor działu Military Aircraft Services w Airbus Defence and Space, powiedział:
Ta umowa stanowi znaczący postęp w zakresie usług zintegrowanego wsparcia, oferowanych klientom w regionie. Naszym celem i zobowiązaniem wobec użytkowników wyprodukowanych przez nas samolotów jest maksymalizacja dostępności ich floty, zapewnienie gotowości do lotu, a wszystko to przy jednoczesnym obniżeniu kosztów obsługiwania statków powietrznych.
Egipt jest obecnie największym spośród 32 obecnych i przyszłych użytkowników samolotów C295 z 24 egzemplarzami, zamawiając początkowo 10 samolotów, a potem w styczniu 2013 sześć, a 16 lipca 2014 – osiem kolejnych. Dostawy zrealizowano do sierpnia 2018. W zakresie lotnictwa transportowego uzupełnia je 8 DHC-5 Buffalo, 9 An-74, 21 C-130H Hercules (także do zadań poszukiwawczo-ratowniczych i walki radioelektronicznej), 2 Ił-76MF (eks-jordańskie) i 4 Beechcraft 1900.
Za Egiptem, wśród największych użytkowników tych samolotów, plasuje się Polska i Kanada, po 16 egzemplarzy (Polska początkowo posiadała 17). Jednakże w najbliższych latach największym użytkownikiem staną się Indie z planowanymi do zamówienia 62 C295W (Pierwszy operacyjny CC-295 Kingfisher w Kanadzie, Modernizacja polskich C295M, C295 dla Indii).
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.