17 maja Lockheed Martin poinformował o oblocie pierwszego z czterech prototypów śmigłowca Sikorsky HH-60W. Konstrukcja powstała dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych (US Air Force, USAF) do prowadzenia działań poszukiwawczo-ratowniczych w warunkach bojowych (Combat Search and Rescue, CSAR). W ramach programu Combat Rescue Helicopters (CRH) USAF zamierza kupić 113 śmigłowców HH-60W, które zastąpi 33 HH-60G Pave Hawk.

Lockheed Martin poinformował o oblocie pierwszego prototypu HH-60W. Drugi rozpocznie loty pod koniec maja 2019, trzeci i czwarty w lecie. Próby są prowadzone w zakładach Sikorsky Aircraft Corp. w West Palm Beach na Florydzie. Montaż płatowców odbywa się w Stratford w Connecticut / Zdjęcie: Lockheed Martin

Lockheed Martin poinformował o oblocie pierwszego prototypu HH-60W. Drugi rozpocznie loty pod koniec maja 2019, trzeci i czwarty w lecie. Próby są prowadzone w zakładach Sikorsky Aircraft Corp. w West Palm Beach na Florydzie. Montaż płatowców odbywa się w Stratford w Connecticut / Zdjęcie: Lockheed Martin

W czerwcu 2014 Sikorsky podpisał ramową umowę o maksymalnej wysokości 7,9 mld USD (30 mld zł) na dostawę 113 śmigłowców. Nazwa HH-60W (od ostatniej litery nazywany Whiskey) została wybrana w listopadzie 2014. Konstrukcja bazuje na UH-60M/V wojsk lądowych (US Army). Decyzja o rozpoczęciu produkcji pięciu kolejnych śmigłowców ma zostać podjęta we wrześniu 2019 (Testy UH-60V, 2018-08-13). HH-60W montowane są w zakładach Lockheed Martin w Owego w stanie Nowy Jork.

HH-60W wykonał trwający 1 godzinę i 12 minut lot kontrolny, podczas którego przetestowano systemy pokładowe, wykonano lot z małą prędkością i w zawisie oraz podchodzenie do lądowania / Film: Lockheed Martin

Przy podpisywaniu umowy USAF dysponowało 91 HH-60G, które wprowadzono w 1982. Zmniejszenie liczebności HH-60G wynika z przekroczenia przez śmigłowce zakładanego resursu technicznego wynoszącego 6000 godzin lotu. W 2018 HH-60G miały średni nalot 7,1 tysiąca godzin. Dostawy HH-60W zaplanowano w roku fiskalnym 2019, ale program jest opóźniony o 8 miesięcy (Uzbrojenie dla MH-60S, 2018-08-30).

W porównaniu z HH-60G Pave Hawk (konstrukcji opartej na UH-60A), HH-60W ma nową instalację paliwową, zwiększającą niemal dwukrotnie ilość przenoszonego paliwa w wewnętrznych zbiornikach oraz sondę do pobierania paliwa w locie. Wprowadzono także modułową awionikę, systemy obronne i mocowania uzbrojenia, czujniki, łącze informacyjne Link 16, układ ostrzegający o opromieniowaniu radiolokacyjnym, wciągarkę, lepsze opancerzenie, zabezpieczenia cybernetyczne. Śmigłowiec jest lepiej dostosowany do działań w środowisku sieciocentrycznym.