Przejdź do serwisu tematycznego

Policja zamówi kolejne lekkie transportery opancerzone

Komenda Główna Policji opublikowała informację z postępowania przetargowego na dostawę dwóch pojazdów nieoznakowanych typu Lekki Transporter Opancerzony wyposażonych w platformy szturmowe.

We wtorek, 23 lipca 2024, Komenda Główna Policji opublikowała informację z postępowania przetargowego prowadzonego procedurą otwartą na dostawę dwóch pojazdów nieoznakowanych typu Lekki Transporter Opancerzony (LTO) wyposażonych w platformy szturmowe. Co ciekawe jest to powtórzone postępowanie z 10 lipca br., a powodem zmiany była aktualizacja informacji.

Zdjęcia: Concept via Archiwum MILMAG

Termin składania wniosków o udział w przetargu minie 23 sierpnia 2024 o godz. 9.30 (wcześniej do 9 sierpnia 2024). Kryteriami wyboru oferty będą cena oferty brutto (55%), urządzenie służące do samodzielnego demontażu/montażu na/z pojazdu platformy szturmowej bez użycia dodatkowego urządzenia dołączonego do każdego pojazdu wyposażonego w platformę szturmową (25%), gwarancja na opancerzenie pojazdu w tym szyby kuloodporne, co najmniej 60 miesięcy (5%), gwarancja na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne oraz powłokę lakierniczą platformy szturmowej, co najmniej 60 miesięcy (5%), gwarancja na całość zabudowy i wyposażenia pojazdu, co najmniej 60 miesięcy (5%), kamery umieszczone z przodu i każdego boku pojazdu (3%) oraz składane na platformę szturmową barierki ochronne (2%).

Przypomnijmy, że spółka AMZ-Kutno dostarczyła polskiej Policji łącznie 8 Lekkich Transporterów Opancerzonych Tur VI, z których dwa otrzymały rampy szturmowe. Dwa z rampami są wykorzystywane przez funkcjonariuszy Biura Operacji Antyterrorystycznych z Warszawy. Reszta Turów VI trafiła do komend Policji z województw dolnośląskiego (Wrocław), małopolskiego (Kraków), podlaskiego (Białystok), pomorskiego (Gdańsk), śląskiego (Katowice) i zachodniopomorskiego (Szczecin). Później spółka Concept dostarczyła trzecią rampę do pojazdu Samodzielnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji (SPKP) w Krakowie.

Tur VI powstał na bazie ciężarówki MAN 4×4 napędzanej 6,9-litrowym silnikiem diesla o mocy 327 KM. Tur VI może transportować kierowcę i dziewięć osób. Transporter ma ochronę balistyczną na poziomie 2 według normy STANAG 4569. Pojazdy zostały wyposażone w urządzenia służące do samodzielnego demontażu/montażu platformy szturmowej, samouszczelniające się po przestrzeleniu zbiorniki paliwa, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z sygnalizacją wizualną i akustyczną oraz elektrycznie sterowane lusterka.

Rampa szturmowa na podwoziu Tur VI została wyposażona w dwa niezależne pomosty, z których każdy może automatycznie podnosić się (na minimum 6 m) i opuszczać z co najmniej sześcioma osobami rozstawionymi na całej długości. Tur VI zabudowany z rampą szturmową dysponuje zabezpieczeniem przedniej szyby i pokrywy silnika na wypadek spadających przedmiotów.

Rampy szturmowe to sprzęt sprawdzony w działaniach anty- i kontrterrorystycznych, używany od dawna przez wiele oddziałów specjalnych policji i wojska. Takie urządzenie pozwala na przeprowadzenie sprawnej i bezpiecznej operacji odbicia zajętego samolotu albo szturm na kilkupiętrowy budynek. Wspinanie się na kadłub odrzutowca pasażerskiego lub jego skrzydło po drabinie jest niebezpieczne – śliska powierzchnia grozi pośliźnięciem się czy upadkiem.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X