Przejdź do serwisu tematycznego

Embraer i Rheinmetall zrealizują szkolenia na niderlandzkie C-390 Millenium

Brazylijska spółka Embraer i niemiecka grupa Rheinmetall AG ogłosiły, że zapewnią szkolenia załóg przyszłych pięciu niderlandzkich średnich, odrzutowych samolotów transportowych C-390 Millenium.

W piątek, 1 listopada 2024, brazylijska spółka Embraer (Empresa Brasileira de Aeronáutica) poinformowała o podpisaniu porozumienia z niemiecką grupą Rheinmetall AG w sprawie wspólnych dostaw i realizacji rozwiązań i usług szkoleniowych dla załóg przyszłych pięciu niderlandzkich średnich, odrzutowych samolotów transportowych C-390 Millenium.

Zdjęcie: Embraer

Przedmiotem umowy jest dostawa pełnego symulatora lotu klasy FFS (Full-Flight Simulator) i trenażer ładowni klasy CHST (Cargo Handling Station Trainer) oraz przeprowadzenie szkolenia komputerowego na symulatorze CBT (Computer Based Trainer), opracowanego wspólnie z portugalską spółką ETI. Spodziewa się, że wszystkie rozwiązania będą operacyjne do końca 2026.

Nowe urządzenia szkoleniowe oferowane Królewskim Niderlandzkim Siłom Powietrznym są znaczącym kamieniem milowym w naszej długoterminowej współpracy. Współpracując z Rheinmetall i ETI, Embraer koncentruje się na dostarczaniu najlepszych w swojej klasie rozwiązań szkoleniowych wymaganych przez naszych klientów. Dostosowaliśmy te rozwiązania, mając na uwadze każdy szczegół potrzebny Królewskim Niderlandzkim Siłom Powietrznym i nie możemy się doczekać, aby jeszcze bardziej pogłębić naszą współpracę w nadchodzących latach – powiedział Carlos Naufel, prezes i dyrektor generalny Embraer Services & Support.

Urządzenia treningowe C-390 umożliwią Królewskim Niderlandzkim Siłom Powietrznym przygotowanie i szkolenie ich misji w najbardziej realistycznym środowisku. Jesteśmy zobowiązani, wspólnie z naszym partnerem Embraer, do zapewnienia najlepszych systemów szkoleniowych i usług dla C-390 w nadchodzących latach — dodał Stefan Klaes, szef sprzedaży systemów lotniczych Rheinmetall.

Symulator lotu C-390 klasy FFS poziomu D, obejmuje szkolenie lotnicze do działań w warunkach normalnych i awaryjnych, a także wsparcie operacji wojskowych i symulację ponad 350 awarii w celach szkoleniowych. Ponadto symulator jest łatwy w utrzymaniu i wygodny do szkolenia pilotów.

Z kolei trenażer ładowni klasy CHST zapewni kompleksowe szkolenie w zakresie procedur szkolenia techników załadunku (tzw. load masterów), załóg ładowni i innych użytkowników (w tym personelu naziemnego). Będzie on wykorzystywał najnowocześniejszą technologię reprezentacji wizualnej, aby symulować wygląd wnętrza ładowni i widok zewnętrzny całego samolotu.

Wreszcie, symulator klasy CBT zapewnia teoretyczne szkolenie z użytkowania samolotu dla pilotów, techników załadunku, dodatkowych członków załogi i personelu naziemnego za pośrednictwem platformy Learning Management System kompatybilnej z technologią SCORM.

Umowa jest wynikiem porozumienia obu przedsiębiorstw z 6 czerwca br. w zakresie rozszerzenia współpracy w zakresie prowadzenia szkoleń dla personelu użytkowników samolotów C-390 Millenium w Europie.

Od 15 czerwca 2023 w ośrodku szkoleniowym Eugênio de Melo, w ramach Akademii Embraera, w São José dos Campos funkcjonuje pełny symulator lotu i misji klasy FFMS (Full-Flight and Mission Simulator), który dostarczyła grupa Rheinmetall AG oraz stanowisko szkolenia techników załadunku (Loadmaster Training Station). Obecnie szkoli się tam personel wojsk lotniczych Brazylii, Portugalii i Węgier.

Przypomnijmy, że 22 lipca br. podczas międzynarodowych pokazów lotniczych Farnborough International Airshow w Wielkiej Brytanii, Ministerstwa Obrony Królestwa Niderlandów i Austrii wspólnie zamówiły, odpowiednio, 5 i 4 egzemplarze samolotów transportowych C-390 Millenium.

Plan zakupu został ogłoszony 16 czerwca 2022 jako następców dla czterech Lockheed Martin C-130H/C-130H-30 Hercules z dostawami od 2026. 30 listopada 2023 Embraer podpisała protokół ustaleń z niderlandzką organizacją rządową NIDV (Netherlands Industries for Defence & Security) w sprawie zacieśnienia współpracy przy C-390, ale i przy lekkich samolotach szturmowych A-29 Super Tucano.

Poza nimi, na zakup zdecydowały się po Brazylia (odebrano 6 z 19 zamówionych; zamiast 27 planowanych), Portugalia (odebrano 2 z 5 zamówionych), Węgry (odebrano 1 z 2 zamówionych), Korea Południowa (nieujawniona liczba została zamówiona; niewykluczone że 12) oraz Czechy (2 egzemplarze). Obecnie są one promowane na rynku saudyjskim i szeroko pojętym azjatyckim oraz oferowane w indyjskim programie MTA (Medium Transport Aircraft) na dostawę od 40 do 80 samolotów.

Obecnie, globalna flota samolotów C-390 zgromadziła ponad 15 000 godzin nalotu, ze wskaźnikiem zdolności do wykonywania misji wynoszącym 93% i wskaźnikami ukończenia misji przekraczającymi 99%, co świadczy o wyjątkowej niezawodności w swojej kategorii.

C-390 Millenium ma 33,5 m długości, 33,9 m rozpiętości skrzydeł i 11,4 m wysokości. Maksymalna masa startowa to 87 t, z czego udźwig wynosi 26 t. Wymiary ładowni to 18,5 x 3,0 x 3,4 m. Zasięg przy 23-tonowym ładunku wynosi 2815 km. Napędzany dwoma silnikami turbowentylatorowymi IAE V2500-E5 o ciągu 139,4 kN każdy, rozwija prędkość przelotową 870 km/h i osiąga pułap 11 000 m.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

C295 dla Indii

2019-03-29
X