Przejdź do serwisu tematycznego

Arion-SMET od Hanwha Aerospace pomyślnie realizuje testy w USA

Bezzałogowy pojazd naziemny Arion-SMET wyprodukowany przez południowokoreańską spółkę Hanwha Aerospace przeszedł tygodniowe testy porównawcze prowadzone przez US Army i US Marine Corps na Hawajach.

W piątek, 5 stycznia, południowokoreańska spółka Hanwha Aerospace poinformowała, że w ubiegłym roku bezzałogowy pojazd naziemny Arion-SMET klasy UGV (Unmanned Ground Vehicle) przeszedł tygodniowe testy porównawcze prowadzone przez amerykańskie wojska lądowe (US Army) i Korpus Piechoty Morskiej (US Marine Corps, USMC) na Hawajach.

Zdjęcia: Hanwha Aerospace

Przeprowadzono serię jazd próbnych w trudnym terenie w ramach różnych misji, obejmujących autonomiczne zaopatrzenie, nawigację po punktach orientacyjnych, działania poszukiwawcze, itp.

Hanwha Defence USA planuje udział w programie US Army o kryptonimie Small Multipurpose Equipment Transport (SMET – mały transportowy pojazd wielozadaniowy) Increment II, ponieważ Arion-SMET jest punktem wyjścia, który zostanie zmodyfikowany zgodnie z wymaganiami US Army (AUSA 2020: Premiera 10-tonowego robota TRX, US Army zamawia GDLS MUTT).

Wielozadaniowy bezzałogowy pojazd lądowy Arion-SMET zakończył tygodniowy test terenowy przeprowadzony przez US Army i US Marine Corps. To osiągnięcie stanowi kamień milowy w historii pojazdu-robota, pozycjonując go jako potencjalnego konkurenta na światowym rynku pojazdów bezzałogowych.

Próby terenowe realizowano w ramach Foreign Comparative Testing (FCT) prowadzonych przez Dowództwo Systemów Korpusu Piechoty Morskiej (US Marine Corps Systems Command). Przedstawiciele III Marine Expeditionary Force (III-MEF, Sił Ekspedycyjnych) i Army Combat Capabilities Development Command (DEVCOM, Dowództwa Rozwoju Zdolności Bojowych Wojsk Lądowych), Ground Vehicle Systems Center (GVSC, Centrum Systemów Pojazdów Lądowych) również dołączyli do testów, które odbyły się na poligonie piechoty morskiej Bellows (MCTAB), zlokalizowanym na wschodnim krańcu Oahu na Hawajach, w dniach 14–22 grudnia 2023.

Jest to pierwszy przypadek udziału południowokoreańskiego UGV w FCT Departamentu Obrony USA – programu, którego celem jest ocena, ewaluacja i weryfikacja najnowocześniejszych technologii opracowane przez podmioty obronne sojuszników USA, w celu polepszenia zdolności obronnych sił zbrojnych USA.

Przed właściwym FCT grupa Marines przeszła trzydniowe szkolenie dla użytkowników. Podczas sesji uczyli się obsługi 2-tonowego elektrycznego pojazdu-robota w trudnym terenie, np. na plaży z ubitym piaskiem porośniętej darnią, miękkim piaskiem, piaskiem gliniastym, czy na wyboistej drodze z koleinami. Testy skupiały się na ocenie różnych zdolności pojazdu, w tym transportu ciężkiego sprzętu, jazdy zdalnie sterowanej, nawigacji po punktach orientacyjnych, działań poszukiwawczych, podążania za żołnierzem i podążania na fizycznej uwięzi.

Youngwoo Seo, wiceprezes wykonawczy Grupy Biznesowej Hanwha Aerospace ds. systemów lądowych wyraził zaufanie do zaawansowanych rozwiązań sprzętu i oprogramowania Arion-SMET, co podkreśla globalne zainteresowanie, jakim cieszy się UGV.

Udział Arion-SMET w amerykańskim programie FCT jest dowodem na jego potencjalny sukces, pozycjonując go w przyszłości jako silnego konkurenta na rynkach UGV w USA i innych krajach – powiedział dr Seo.

Tymczasem Hanwha Defense USA (HDUSA), amerykańska firma z branży obronnej, spółka zależna Hanwha Aerospace, planuje wziął udział w drugiej części programu US Army Small Multipurpose Equipment Transport, oznaczonej jako SMET Increment II.

John Kelly, prezes i dyrektor generalny HDUSA, powiedział:

HDUSA jest zainteresowana SMET Increment II i przygotowuje partnerstwo z głównymi wykonawcami i dostawcami z USA w celu wzięcia udziału w konkursie na bezzałogowe pojazdy lądowe.

Arion-SMET (Autonomous and Robotic Systems for Intelligence Off-road Navigation – SMET – Autonomiczny i zrobotyzowany system inteligentnej nawigacji w terenie – mały transportowy pojazd wielozadaniowy), jest jednym z najbardziej zaawansowanych UGV mającym perspektywę pełnej integracji HAEMOS (rozwiązania Hanwha Aerospace dla systemów robotycznych i autonomicznych) z całkowicie elektrycznym pojazdem bezzałogowym z napędem 6×6 przeznaczonym do wsparcia działań piechoty takich jak transport amunicji, ewakuacja medyczna, rozpoznanie i wsparcie ogniowe.

Przy maksymalnej ładowności 550 kg (1200 funtów) UGV może przejechać do 100 km (62 mile) po całkowitym naładowaniu akumulatorów, rozwijając prędkość maksymalną 43 km/h (26,7 mili/h) na drogach utwardzonych i 22 km/h (13,6 mili/h) na drogach nieutwardzonych. Dodatkowo ArionSMET może być wyposażony w zaawansowany zdalnie sterowany moduł uzbrojenia (RCWS) z karabinem maszynowym kal. 5,56 mm z możliwością zwiększenia kalibru do 7,62 mm, który może automatycznie śledzić i namierzać cele lokalizując źródła wystrzału.

Arion-SMET może pracować w różnych trybach, w tym jazdy zdalnie sterowanej, autonomicznej jazdy w terenie, poszukiwania, podążania na fizycznej uwięzi i podążania za żołnierzami i pojazdami (Korea: Testy robotycznego I-MPUGV, Hanwha zakończyła prace nad bezzałogowym USV 6×6).

Informacja prasowa

Źródło: Hanwha Aerospace

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X