EuroTrophy GmbH, nowa spółka joint venture w Niemczech, odpowiedzialna za marketing, sprzedaż i produkcję zaawansowanego systemu ochrony aktywnej (APS) Trophy dla kołowych i gąsienicowych wozów pancernych została utworzona 28 marca br. przez spółki Krauss-Maffei Wegmann (KMW), General Dynamics European Land Systems (GDELS) i Rafael Advanced Defense Systems. Jej utworzenie ogłoszono 11 listopada ub. r. (Produkcja systemu ochrony aktywnej Trophy w Europie).
28 marca została utworzona spółka joint venture EuroTrophy do produkcji i sprzedaży systemu ochrony aktywnej pojazdów (ASOP) typu Trophy w Europie / Zdjęcie: Rafael Advanced Defense Systems
EuroTrophy GmbH koncentruje swoją działalność biznesową na klientach z krajów wchodzących w skład Unii Europejskiej i NATO w Europie. Firma zapewni również wykwalifikowane usługi integracji ASOP Trophy z pojazdami i wsparcie w trakcie całego okresu jego eksploatacji.
Transfer technologii umożliwi lokalną produkcję ASOP Trophy w Niemczech. Transfer najnowocześniejszej technologii, lokalna produkcja, obsługa techniczna i usługi znacznie poprawią bezpieczeństwo dostaw ASOP Trophy w Europie. Członkami zarządu, którzy będą kierować nowo utworzoną spółkę joint venture, zostali Mark Stockfisch, pani Daniela Müller i Dan Kalfus.
Jak dotąd spółka Rafael Advanced Defense Systems otrzymała zlecenia na seryjną produkcję 1,8 tys. zestawów rodziny Trophy, obejmującej wariant lekki LV, średni MV i ciężki HV. W ciągu trwającej już dekadę służby operacyjnej, zanotowano już ponad milion godzin pracy, a w tym 5400 pomyślnych prób polowych oraz wielokrotne i skuteczne przechwyceniami różnego rodzaju przeciwpancernych pocisków kierowanych.
Oprócz izraelskich czołgów Merkawa Mk 3/Mk 4M Windbreaker i amerykańskich M1A2SEPv2 Abrams, kolejnymi wozami bojowymi, które będą integrowane z systemem obrony aktywnej hard-kill typu Trophy HV (wariant ciężki), będą niemieckie czołgi Leopard 2A6A3, które uzyskają standard Leopard 2A7A1. Pierwszy z osiemnastu wozów z tym systemem został już przetestowany, zgodnie z informacją z 2 listopada ub. r. (Trophy HV przetestowany na Leopardzie).
Z kolei wariant Trophy MV (średni) trafi na wyposażenie modernizowanych brytyjskich czołgów Challenger 2 do standardu Challenger 3. System wybrano 24 czerwca, a stosowną umowę produkcyjną zawarto 8 listopada br. (DSEI 2021: Premiera demonstratora czołgu Challenger 3, Trophy dla czołgów Challenger 3).
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.