We wtorek, 12 listopada 2024, spółka Boeing Defence Australia (spółka-córka amerykańskiej Boeing) poinformowała, że otrzymała zgodę MPOA (Military Production Organisation Approval) od australijskiego Urzędu Bezpieczeństwa Lotnictwa Wojskowego (Defence Aviation Safety Authority, DASA) na uruchomienie lokalnej produkcji części i komponentów do wojskowych statków powietrznych (Australia odebrała pierwszego Tritona).
Zdjęcie: Boeing Defence Australia
Decyzja ta przyspieszy dostępność części do statków powietrznych Sił Obronnych Australii (Australian Defence Force, ADF), jednocześnie obniżając ogólne koszty eksploatacji. Certyfikat MPOA zezwala spółce Boeing Defence Australia na masową produkcję szeregu części i komponentów, w tym awioniki, urządzeń elektrycznych i mechanicznych, obwodów elektrycznych, okablowania i wiązek konstrukcyjnych, a także wojskowego sprzętu wystawowego, systemów łączności i podzespołów do statków powietrznych ADF (Australia zwiększyła zamówienie na bezzałogowce MQ-28A Ghost Bat).
Boeing Defence Australia jest czwartą spółką z siedzibą w Australii, która otrzymała certyfikat MPOA.
Ten certyfikat zwiększy niezależność australijskiego przemysłu obronnego i poprawi gotowość operacyjną naszych samolotów wojskowych dzięki szybszym, bardziej opłacalnym metodom produkcji części — powiedziała Amy List, dyrektor zarządzająca Boeing Defence Australia. To przekonujące potwierdzenie jakości naszych systemów produkcyjnych i naszego zaangażowania w identyfikację sposobów wzmocnienia niezależności floty australijskich samolotów wojskowych w zakresie eksploatacji , napraw, remontów i modernizacji.
Pierwszy komponent, który będzie produkowany masowo na mocy certyfikatu MPOA — plastikowa osłona okablowania wiązek do instalacji elektrycznych dwumiejscowego samolotu wielozadaniowego F/A-18F Super Hornet królewskich wojsk lotniczych (Royal Australian Air Force, RAAF) — została niedawno wyprodukowana przez zespół Boeing Defence Australia w bazie RAAF Amberley.
Zgoda, która została udzielona na mocy rozporządzenia Defence Aviation Safety Regulation 21 Subpart G, może być stosowana do wszystkich typów statków powietrznych ADF obsługiwanych przez Boeing Defence Australia: 6 samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia E-7A Wedgetail, 12 samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych P-8A Poseidon (+2 zamówione), 8 ciężkich samolotów transportowych C-17A Globemaster III, 23 samolotów wielozadaniowych F/A-18F Super Hornet, 12 samolotów walki radioelektronicznej i przełamywania obrony powietrznej EA-18G Growler, 14 ciężkich śmigłowców transportowych CH-47F Chinook, 15 śmigłowców szkolnych EC135-T2+ i przyszłych 29 śmigłowców szturmowych AH-64E Apache Guardian.
We’ve been authorised to locally manufacture military aircraft parts by the Defence Aviation Safety Authority.
That means faster, more cost-effective parts for @DefenceAust frontline aircraft to improve operational availability and mission readiness.https://t.co/GkTpO5IPSn pic.twitter.com/17tcAWSy2T
— Boeing Australia (@BoeingAustralia) November 12, 2024