Przejdź do serwisu tematycznego

Testy Cottonmouth ARV 6×6

Amerykańska spółka Textron Systems poinformowała o rozpoczęciu testów prototypu pływającego lekkiego kołowego wozu rozpoznawczego Cottonmouth ARV 6×6 na potrzeby programu Advanced Reconnaissance Vehicle dla Korpusu Piechoty Morskiej.

23 sierpnia br. amerykańska spółka Textron Systems poinformowała o rozpoczęciu testów prototypu pływającego lekkiego kołowego wozu rozpoznawczego Cottonmouth ARV 6×6 na potrzeby programu ARV (Advanced Reconnaissance Vehicle) dla Korpusu Piechoty Morskiej (US Marine Corps, USMC). 16 lipca ub. r. pojazd wybrano do programu następców pojazdów amfibijnych LAV-25 (Light Armored Vehicle) w lekkich batalionach rozpoznawczych UMSC, wraz z kontrofertą General Dynamics Land Systems (GDLS) (Textron i GDLS w programie ARV).

Amerykańska spółka Textron Systems poinformowała o rozpoczęciu testów prototypu pływającego lekkiego kołowego wozu rozpoznawczego Cottonmouth ARV 6×6 na potrzeby programu Advanced Reconnaissance Vehicle dla Korpusu Piechoty Morskiej

Prototyp został zbudowany na mocy zeszłorocznej umowy na zasadach Other Transaction Agreement (OTA), który powstał na bazie doświadczeń z demonstratorem technologii Alpha w ramach Krajowego Konsorcjum Zaawansowanej Mobilności (National Advanced Mobility Consortium, NAMC). Budowa prototypu została sfinalizowana w cztery miesiące, a w kwietniu br. zakończono szczegółową weryfikację projektu technicznego (Critical Design Review, CDR). Według producenta to imponujący wyczyn, biorąc pod uwagę problemy łańcucha dostaw wpływające na cały przemysł obronny.

Zespół wykonał świetną robotę, osiągając wymagane kamienie milowe w projektowaniu, aby stworzyć pojazd, który spełnia i przewyższa najwyższe wymagania naszych klientów, i robiąc to w mniej niż rok. Biorąc pod uwagę złożoność kompilacji, jest to ogromne osiągnięcie – powiedział David Phillips, starszy wiceprezes ds. systemów lądowych i morskich w Textron Systems.

Jak informował w kwietniu ub. r. komendant USMC gen. David H. Berger, ARV nie będzie typowym wozem rozpoznawczym, a wielozadaniową platformą z zestawami różnych środków do osiągania wyznaczonych zadań, takich jak gromadzenie i przekazywanie danych, walka radioelektroniczna i przenoszenie czujników, wsparcie ogniowe poza wzrokową widocznością BLOS (Beyond Line Of Sight) czy integracja i kooperacja z systemami bezzałogowymi i robotycznymi (C4/UAS, Command, Control, Communications and Computers/Unmanned Aerial Systems).

Masa bojowa ARV ma nie przekraczać 18 500 kg. W planach jest zakup około 500 pojazdów, które zastąpią około 600 LAV-25 za maksymalnie 6,8 mld USD z dostawami w ciągu pięciu lat od daty wyboru jednego oferenta, co przewiduje się obecnie na rok fiskalny 2024.

Zdjęcia: Textron Systems

Nie zawsze możemy przewidzieć, jakie będą następne wymagania. Możemy jednak zapewnić, że nasze platformy są wytrzymałe, przeżywalne, niezawodne i łatwe do modernizacji. Niezależnie od tego, czy chodzi o amunicję krążącą, technologię bezzałogowych systemów powietrznych, sieci mesh czy coś jeszcze do wynalezienia, ten pojazd umożliwi naszym klientom wdrożenie go (do służby) – powiedział Phillips.

Pojazd został poddany pierwszej rundzie testów weryfikacyjnych kontrahenta od 1 do 12 sierpnia, które odbyły się w Textron Systems, przeważnie w rejonie Nowego Orleanu w Luizjanie. Udane testy są pierwszym krokiem do zapewnienia, że pojazd spełnia oczekiwania USMC i jest pierwszym z serii rygorystycznych testów, które pojazd przejdzie przed dostawą do odbiorcy.

Demonstrator technologii (pojazd Alpha) Cottonmouth ARV 6×6 został ujawniony 28 kwietnia ub. r. Wyposażono go w norweski zdalnie sterowany moduł uzbrojenia (zsmu) Kongsberg Protector RS4-J z 12,7-mm wielkokalibrowym karabinem maszynowym Browning M2HB (Heavy Barrel) i wyrzutnią przeciwpancernych pocisków kierowanych (ppk) FGM-148 Javelin (Textron Systems prezentuje Cottonmouth ARV).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X