W niedzielę, 22 czerwca 2025, brytyjski dziennik Financial Times poinformował, powołując się na osoby zaznajomione z tematem, że Wielka Brytania i spółka Rolls-Royce zaproponowały plan współpracy w zakresie koprodukcji z Koreą Południową, która prowadzi program rozwoju silników turbowentylatorowych nowej generacji.
Obecnie, Ministerstwo Obrony Republiki Korei pracuje nad programem rozwoju zaawansowanego silnika turbowentylatorowego, który ma zostać zintegrowany z samolotami wielozadaniowymi KAI KF-21EX (Block III) nowej generacji i planuje wdrożyć go do połowy lat 2030. Projekt koncepcyjny został ukończony, a program ma na celu opracowanie krajowego silnika o zbliżonych parametrach i osiągach jak licencyjny General Electric F414-400K napędzający prototypy KF-21 i seryjne KF-21 w wersji przewagi powietrznej Block I o stopniu koreanizacji 39,9%.
Jak informuje brytyjski dziennik, Brytyjczycy proponują i lobbują za wspólnym planem rozwoju w ramach partnerstwa RRSP (Risk and Revenue Sharing Partnership). Umożliwić ma on spółce Rolls-Royce projektowanie i nadzorowanie rozwoju silników turbowentylatorowych we współpracy z koreańskimi spółkami, takimi jak Hanwha Aerospace, Doosan Enerbility, Korea Aerospace Industries (KAI) oraz Agencją Rozwoju Obronności ADD (Agency for Defense Development).
Brytyjscy urzędnicy wyjaśnili, że propozycja wspólnej produkcji ma na celu nawiązanie bliższej współpracy w zakresie zamówień obronnych z Koreą Południową, która jest jednym z 10 największych eksporterów uzbrojenia i wyposażenia wojskowego na świecie. Jest to również związane z dotrzymaniem tempa z konkurencją z amerykańskiej GE Aerospace. Rolls-Royce uczestniczyła również jako partner w indyjskim programie wspólnego rozwoju silników turbowentylatorowych i zaproponowała wspólne plany projektowe i produkcyjne.
Rząd w Seulu wcześniej promował wspólny rozwój z partnerem zagranicznym w ramach zaawansowanych programów rozwoju silników lotniczych, a amerykańskie spółki General Electric lub Pratt & Whitney były najbardziej prawdopodobne, ale obecnie preferowany jest wybór koreańskiej spółki: Hanwha Aerospace czy Doosan Enerbility (Wiele twarzy Hanwha Aerospace).
Ta pierwsza rozwija własny silnik o ciągu 15 000 funtów, którego prototyp zaprezentowano na międzynarodowych pokazach lotniczych Farnborough International Airshow 2024 w Wielkiej Brytanii, które odbyły się 22-26 lipca (Lotnictwo i kosmos: Hanwha na Farnborough 2024).