W piątek, 14 marca 2025, Air Force Life Cycle Management Center (AFLCMC) Dowództwa Logistycznego USAF z bazy lotniczej Wright-Patterson z Ohio, w imieniu Departamentu Obrony USA, podpisało umowę ramową o wartości 5 000 000 000 USD (19,21 mld zł) z General Electric Aerospace na wsparcie eksploatacji silników turbowentylatorowych dwuprzepływowych F110-GE-129 użytkowników eksportowych w ramach programu wojskowej sprzedaży zagranicznej FMS (Foreign Military Sales).
Silniki F110-GE-129 południowokoreańskiego F-15K Slam Eagle / Zdjęcie poglądowe: Ministerstwo Obrony Republiki Korei
Umowa ramowa gwarantuje ustalony poziom cen przez 5 lat na montaż i zapasowe silniki F110-GE-129, ze zmodernizowanymi układami komputerowego systemu zarządzania silnika i akcesoriami do silników zapasowych. Prace będą wykonywane w Cincinnati w Ohio i San Antonio w Teksasie z terminem do 31 grudnia 2030.
Odbiorcami zamówień wykonawczych będą Arabia Saudyjska, Jordania, Bułgaria, a także potencjalnie inni użytkownicy. Umowa ramowa została przyznana na drodze negocjacji z jedynym wykonawcą. Zawarto także pierwszą umowę wykonawczą o wartości 41 730 433 USD (160,344 mln zł) i całość tych środków uruchomiono w momencie jej podpisania („Silniki F100 mają przed sobą dalsze 50 lat eksploatacji”).
W przypadku Arabii Saudyjskiej wsparcie dotyczy 154 samolotów wielozadaniowych Boeing F-15S/SA, natomiast w przypadku Jordanii i Bułgarii – samolotów wielozadaniowych Lockheed Martin F-16D Block 70, zamówionych w liczbie, odpowiednio, 12 i 16 egzemplarzy (Wsparcie dla silników greckich F-16).
F110-GE-129 jest to ulepszony wariant silnika F110-GE-100, który napędza samoloty F-16 Block 50/70 oraz F-15K/SG/SA/QA/EX oraz prototyp najnowszego tureckiego TF Kaan. Charakteryzuje się ciągiem 76,3 kN (oraz 131,2 kN z dopalaniem) (Kolejne fotele katapultowe ACES II dla F-15EX Eagle II).