Przejdź do serwisu tematycznego

BAE Systems z modyfikacją kontraktu na modernizację Bradley

Spółka BAE Systems podpisała aneks do umowy z US Army o wartości 288 mln USD na modernizację bojowych wozów piechoty M2 Bradley i bojowych wozów wsparcia ogniowego M7 Bradley do standardów M2A4 i M7A4.

W czwartek, 28 września, spółka BAE Systems Inc. poinformowała, że podpisała aneks do umowy z Dowództwem Zamówień US Army (Army Contracting Command, ACC) o wartości 288 mln USD (1,25 mld zł) na modernizację bojowych wozów piechoty M2 Bradley i bojowych wozów wsparcia ogniowego M7 Bradley do standardów M2A4 i M7A4.

Zdjęcie: BAE Systems

Ogłoszenie tej modyfikacji następuje po wcześniejszym przyznaniu kontraktu w wysokości 274 mln USD (1,19 mld zł) pod koniec sierpnia oraz innej modyfikacji o wartości 128 mln USD (559 mln zł) we wrześniu 2023.

Dzięki swoim możliwościom adaptacji Bradley wielokrotnie, latami udowadniał, że nie ma sobie równych na polu walki – powiedział Dan Furber, dyrektor ds. produkcji wozów bojowych w BAE Systems. Zaawansowana technologia i doskonałe możliwości Bradley’a A4 zapewniają naszym żołnierzom najlepszy sprzęt, dzięki któremu mogą pokonać przeciwnika w walce.

Ponadto, w sierpniu BAE Systems otrzymało także kontrakt o wartości 190 mln USD (829 mln zł) na produkcję bwp Bradley.

Prace nad programem będą odbywać się w Red River Army Depot w Texarkana w Teksasie, a także w zakładach BAE Systems w: Aiken w Południowej Karolinie, Anniston w Alabamie, Minneapolis w stanie Minnesota, San Jose w Kalifornii, Sterling Heights w stanie Michigan i York w Pensylwanii.

Pierwsze zmodernizowane M2A4 Bradley trafiły do jednostek liniowych US Army na początku lutego 2022. Wozy zostały odebrane przez 2. Pancerny Brygadowy Zespół Bojowy (2th Armored Brigade Combat Team, 2th ABCT) 3. Dywizji Piechoty (3rd Infantry Division). Wcześniej, w połowie 2020 trafiły do jednostek szkoleniowych (Pierwsze zmodernizowane M2A4 w linii, US Army odbiera M2A4 Bradley).

Tamte dostawy były realizowane na mocy trzech wcześniejszych umów, z czerwca 2018, października 2019 i czerwca 2020, zawartych z ACC o łącznej wartości 845 mln USD, które zakładały modernizację łącznie 491 bwp M2A3 i 309 bojowych wozów wsparcia ogniowego M7A3, do omawianych standardów.

Zakres modernizacji bwp M2A3 do standardu M2A4 obejmuje integrację nowych systemów optoelektronicznych i przyrządów obserwacyjno-celowniczych, zwiększenie mocy zespołu napędowego z 600 do 675 KM, zastosowanie pomocniczej jednostki napędowej (Auxiliary Power Unit, APU) i zmodernizowanego, zintegrowanego systemu zarządzania polem walki klasy BMS typu FBCB2 (Force XXI Battle Command Bridge and Below).

M2A4 będą również dostosowane do montażu aktywnego systemu ochrony pojazdów (ASOP) typu Iron Fist Light (IFL). Prace w tym zakresie realizują spółki Elbit Systems i General Dynamics Ordnance and Tactical Systems (GD-OTS). Pierwszy bwp z takim zestawem został zaprezentowany w styczniu 2019. Niemniej docelowym rozwiązaniem w tym zakresie dla bwp Bradley ma być modułowy MAPS (Modular Active Protection System), nad którym pracuje Lockheed Martin (Lockheed Martin zintegruje MAPS z wozami opancerzonymi US Army, Bradley z Iron Fist).

Modernizacja pozwoli na zwiększenie potencjału bwp do dalszej rozbudowy wyposażenia, jak i  zapewnienia coraz to kolejnym modyfikacjom zapasu w zakresie mocy silnika (mobilność terenowa) i energii elektrycznej. Masa bojowa M2A4 w porównaniu z M2A3 wzrosła z 34,25 do 36,287 t. Pojazdy otrzymały nowe systemy łączności i diagnostyczne oraz instalację elektroniczną, co zwiększyło pobór energii (Bradley z napędem hybrydowym, Bradley z nowym zawieszeniem).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X