BAE Systems konsekwentnie od lat buduje swoją obecność w Polsce. Obecnie zakończyły się dostawy pierwszej partii, 12 wozów zabezpieczenia technicznego M88A2 HERCULES, które trafiły do Sił Zbrojnych po remoncie, za który odpowiadała strona amerykańska. Dodatkowo, jeszcze w 2025 należy spodziewać się dostawy 26 fabrycznie nowych wozów, które maja wspierać eksploatacją czołgów M1 Abrams w Wojsku Polskim.
Paul Żukowski, Dyrektor w dziale Business Development BAE Systems, podkreśla również, że Polsce oferowane wozy CV-90, wraz z możliwością produkcji kadłubów pojazdów (oraz jego przyszłych modyfikacji). Jako europejska konstrukcja CV-90 mógłby być dofinansowany również w ramach środków UE. Jako alternatywę BAE Systems proponuje również amerykańskie wozy AMPV (Armored Multi-Purpose Vehicle), które są obecnie produkowane w pięciu wariantach. Ich konstrukcja ma umożliwiać łatwą integrację z polską bezzałogową wieżą ZSSW-30 (Czwarta umowa na seryjne BAE Systems AMPV dla US Army, Sześć państw zamówi wspólnie bojowe wozy piechoty CV90).
Paul Żukowski w swojej wypowiedzi podkreślił również rolę polskiego przemysłu w przyszłym utrzymaniu (Maitenance Repair and Overhaul, MRO) wzt M88A2. Prócz utrzymania sprawności, Polska będzie miała możliwość wprowadzania ulepszeń i modyfikacji do pojazdów, które będą na stanie Sił Zbrojnych RP.
Czytaj także:
