Przejdź do serwisu tematycznego

Współpraca Boeinga z niemieckim przemysłem na rzecz P-8A Poseidon

Amerykańska spółka Boeing nawiązała współpracę z podmiotami niemieckiego przemysłu lotniczego na rzecz wsparcia floty samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych P-8A Poseidon, po ich ewentualnym zakupie przez Niemcy.

17 czerwca amerykańska spółka Boeing podpisała dwa protokoły ustaleń (MoU, Memorandum Of Understandings) o partnerstwie z niemieckimi spółkami przemysłu lotniczego: ESG Elektroniksystem- und Logistik oraz Lufthansa Technik na rzecz wspólnych wysiłków wsparcia technicznego floty samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych P-8A Poseidon, po ich ewentualnym zakupie przez Niemcy (LRASM na uzbrojenie Poseidonów).

Amerykańska spółka Boeing nawiązała współpracę z podmiotami niemieckiego przemysłu lotniczego na rzecz wsparcia floty samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych P-8A Poseidon, po ich ewentualnym zakupie przez Niemcy / Grafika: Boeing

Dr Michael Haidinger, prezes Boeing Germany, Central & Eastern Europe, Benelux & Nordics, powiedział:

Wraz z ESG i Lufthansa Technik zaoferujemy lokalne i opłacalne cenowo rozwiązania w zakresie wsparcia, szkolenia i konserwacji, które zapewnią niemieckiej marynarce wojennej najwyższą dostępność operacyjną samolotów Poseidon do wypełniania ich misji. Nasze partnerstwo z ESG i Lufthansa Technik to kolejne świadectwo tego, kim jesteśmy i jak działamy w Niemczech. Kształtujemy znaczące i długoterminowe partnerstwa branżowe, które wpływają na lokalną gospodarkę.

Boeing, ESG i Lufthansa Technik zidentyfikowały możliwości współpracy w wielu obszarach i zbadają je bardziej szczegółowo, w tym w zakresie szkoleń i symulacji, bezpieczeństwa cybernetycznego, integracja systemów, certyfikacji, zgodności środowiskowej, systemów komunikacyjnych, środków walki i ochrony radioelektronicznej, konserwacji samolotów i silników (CFM International CFM56-7B27A – przyp. red.), usług wsparcia komponentów, analizy konserwacji predykcyjnej i usług logistycznych.

Christoph Otten, dyrektor generalny ESG Elektroniksystem- und Logistik, dodał:

Ta umowa o współpracy po raz kolejny podkreśla, że poważnie podchodzimy do naszej odpowiedzialności, jeśli chodzi o zapewnienie pilnych potrzeb operacyjnych. Jako strategiczny partner Boeinga dla przyszłej floty Posejdon P-8A, cieszymy się, że możemy złożyć Bundeswehrze realną ofertą charakteryzującą się skutecznością, wydajnością i niezawodnym świadczeniem usług. Jako wieloletni partner niemieckich lotników Bundeswehry, w tym marynarki wojennej, ESG jest gotowa ze swoimi sprawdzonymi kompetencjami, rozwiązaniami, usługami i produktami, szczególnie w zakresie integracji systemów, certyfikacji i bezpiecznych systemów komunikacyjnych.

Lufthansa Technik może poszczycić się długą historią wsparcia technicznego samolotów Boeinga na całym świecie. Ponadto w ramach programu logistycznego Boeinga, niemiecka spółka zapewnia również wsparcie sprzętowe i otrzymanie gotowości operacyjnej włoskiej flocie powietrznych tankowców Boeing KC-767A (A321LR dla Bundeswehry).

Michael von Puttkamer, dyrektor Special Aircraft Services w Lufthansa Technik, powiedział:

Lufthansa i Lufthansa Technik są partnerami Boeinga od ponad 60 lat. Przedsiębiorstwa znają się i cenią. To partnerstwo jest dla nas doskonałym punktem wyjścia do zapewnienia wsparcia technicznego na najwyższym poziomie dla nowego samolotu, gdyby nasz wieloletni klient, niemiecka Bundeswehra, pozyskała P-8A.

Informacja o partnerstwie Boeinga z przemysłem niemieckim pojawiła się na miesiąc po doniesieniach, że 4 maja federalne ministerstwo obrony Niemiec miało przesłać do Bundestagu rekomendację dotyczącą zakupu pięciu samolotów P-8A Poseidon. Jeśli zostanie zatwierdzona, resort będzie mógł rozpocząć negocjacje z Boeingiem dotyczące ich zakupu (Rheinmetall i Thales zapewnią wsparcie francuskich i niemieckich C-130J, Montaż pierwszego niemieckiego Super Herculesa).

Niemcy otrzymały zgodę na zakup samolotów 12 marca br. Amerykańska Agencja Współpracy Obronnej DSCA (Defense Security Cooperation Agency) wyceniła pakiet pięciu egzemplarzy wraz ze wsparciem i wyposażeniem dodatkowym na maksymalnie 1,77 mld USD. Jeśli dojdzie do transakcji, Niemcy staną się trzecim użytkownikiem tych samolotów w Europie, po Wielkiej Brytanii i Norwegii (Montaż pierwszego norweskiego Poseidona, Niemcy zainteresowane Poseidonami).

Zainteresowanie zakupem amerykańskich samolotów jest pokłosiem anulowania programu modernizacji MLU (Mid-Life Upgrade) posiadanych przez Deutsche Marine ośmiu samolotów patrolowych P-3C CUP+ Orion, które mają zostać ostatecznie wycofane do końca 2025 (Niemcy szukają nowych samolotów patrolowych).

Oprócz Poseidona, brano pod uwagę zakup samolotów typów Airbus C295 MPA czy Rheinland Air Service RAS-72 Sea Eagle (w oparciu o ATR-72). Ponadto, Francja zaoferowała własne używane Atlantique 2 (ATL2), gdyż oczekiwała iż będzie to rozwiązanie pomostowe przed wspólnym zakupem nowego samolotu patrolowego bazowania lądowego kr. MAWS (Maritime Airborne Warfare System) (Studium wykonalności francusko-niemieckiego samolotu patrolowego).

Jeśli chodzi o przyszłe możliwości przemysłowe i biznesowe Boeinga w Niemczech warto mieć na uwadze programy śmigłowcowe Bundeswehry i oferowane niemieckim siłom zbrojnym ciężkie śmigłowce transportowe CH-47F Chinook i uderzeniowe AH-64E Apache Guardian (Niemcy zainteresowane AH-64E).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Mobilne Węzły Łączności dla Wisły w fazie realizacji

Wojskowe Zakłady Łączności Nr 1 poinformowały, że spółka H. Cegielski-Poznań dostarczyła ramę bazową masztu antenowego do pierwszego Mobilnego Węzła Łączności w ramach programu Wisła.

Rheinmetall AG rozpoczął produkcję KF41 Lynx na Węgrzech

Niemiecka grupa Rheinmetall AG poinformowała o rozpoczęciu produkcji małoseryjnej bojowych wozów piechoty KF41 Lynx w węgierskim zakładzie produkcyjnym ZALA Zone w miejscowości Zalaegerszeg.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X