Przejdź do serwisu tematycznego

Współpraca Boeinga z niemieckim przemysłem na rzecz P-8A Poseidon

Amerykańska spółka Boeing nawiązała współpracę z podmiotami niemieckiego przemysłu lotniczego na rzecz wsparcia floty samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych P-8A Poseidon, po ich ewentualnym zakupie przez Niemcy.

17 czerwca amerykańska spółka Boeing podpisała dwa protokoły ustaleń (MoU, Memorandum Of Understandings) o partnerstwie z niemieckimi spółkami przemysłu lotniczego: ESG Elektroniksystem- und Logistik oraz Lufthansa Technik na rzecz wspólnych wysiłków wsparcia technicznego floty samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych P-8A Poseidon, po ich ewentualnym zakupie przez Niemcy (LRASM na uzbrojenie Poseidonów).

Amerykańska spółka Boeing nawiązała współpracę z podmiotami niemieckiego przemysłu lotniczego na rzecz wsparcia floty samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych P-8A Poseidon, po ich ewentualnym zakupie przez Niemcy / Grafika: Boeing

Dr Michael Haidinger, prezes Boeing Germany, Central & Eastern Europe, Benelux & Nordics, powiedział:

Wraz z ESG i Lufthansa Technik zaoferujemy lokalne i opłacalne cenowo rozwiązania w zakresie wsparcia, szkolenia i konserwacji, które zapewnią niemieckiej marynarce wojennej najwyższą dostępność operacyjną samolotów Poseidon do wypełniania ich misji. Nasze partnerstwo z ESG i Lufthansa Technik to kolejne świadectwo tego, kim jesteśmy i jak działamy w Niemczech. Kształtujemy znaczące i długoterminowe partnerstwa branżowe, które wpływają na lokalną gospodarkę.

Boeing, ESG i Lufthansa Technik zidentyfikowały możliwości współpracy w wielu obszarach i zbadają je bardziej szczegółowo, w tym w zakresie szkoleń i symulacji, bezpieczeństwa cybernetycznego, integracja systemów, certyfikacji, zgodności środowiskowej, systemów komunikacyjnych, środków walki i ochrony radioelektronicznej, konserwacji samolotów i silników (CFM International CFM56-7B27A – przyp. red.), usług wsparcia komponentów, analizy konserwacji predykcyjnej i usług logistycznych.

Christoph Otten, dyrektor generalny ESG Elektroniksystem- und Logistik, dodał:

Ta umowa o współpracy po raz kolejny podkreśla, że poważnie podchodzimy do naszej odpowiedzialności, jeśli chodzi o zapewnienie pilnych potrzeb operacyjnych. Jako strategiczny partner Boeinga dla przyszłej floty Posejdon P-8A, cieszymy się, że możemy złożyć Bundeswehrze realną ofertą charakteryzującą się skutecznością, wydajnością i niezawodnym świadczeniem usług. Jako wieloletni partner niemieckich lotników Bundeswehry, w tym marynarki wojennej, ESG jest gotowa ze swoimi sprawdzonymi kompetencjami, rozwiązaniami, usługami i produktami, szczególnie w zakresie integracji systemów, certyfikacji i bezpiecznych systemów komunikacyjnych.

Lufthansa Technik może poszczycić się długą historią wsparcia technicznego samolotów Boeinga na całym świecie. Ponadto w ramach programu logistycznego Boeinga, niemiecka spółka zapewnia również wsparcie sprzętowe i otrzymanie gotowości operacyjnej włoskiej flocie powietrznych tankowców Boeing KC-767A (A321LR dla Bundeswehry).

Michael von Puttkamer, dyrektor Special Aircraft Services w Lufthansa Technik, powiedział:

Lufthansa i Lufthansa Technik są partnerami Boeinga od ponad 60 lat. Przedsiębiorstwa znają się i cenią. To partnerstwo jest dla nas doskonałym punktem wyjścia do zapewnienia wsparcia technicznego na najwyższym poziomie dla nowego samolotu, gdyby nasz wieloletni klient, niemiecka Bundeswehra, pozyskała P-8A.

Informacja o partnerstwie Boeinga z przemysłem niemieckim pojawiła się na miesiąc po doniesieniach, że 4 maja federalne ministerstwo obrony Niemiec miało przesłać do Bundestagu rekomendację dotyczącą zakupu pięciu samolotów P-8A Poseidon. Jeśli zostanie zatwierdzona, resort będzie mógł rozpocząć negocjacje z Boeingiem dotyczące ich zakupu (Rheinmetall i Thales zapewnią wsparcie francuskich i niemieckich C-130J, Montaż pierwszego niemieckiego Super Herculesa).

Niemcy otrzymały zgodę na zakup samolotów 12 marca br. Amerykańska Agencja Współpracy Obronnej DSCA (Defense Security Cooperation Agency) wyceniła pakiet pięciu egzemplarzy wraz ze wsparciem i wyposażeniem dodatkowym na maksymalnie 1,77 mld USD. Jeśli dojdzie do transakcji, Niemcy staną się trzecim użytkownikiem tych samolotów w Europie, po Wielkiej Brytanii i Norwegii (Montaż pierwszego norweskiego Poseidona, Niemcy zainteresowane Poseidonami).

Zainteresowanie zakupem amerykańskich samolotów jest pokłosiem anulowania programu modernizacji MLU (Mid-Life Upgrade) posiadanych przez Deutsche Marine ośmiu samolotów patrolowych P-3C CUP+ Orion, które mają zostać ostatecznie wycofane do końca 2025 (Niemcy szukają nowych samolotów patrolowych).

Oprócz Poseidona, brano pod uwagę zakup samolotów typów Airbus C295 MPA czy Rheinland Air Service RAS-72 Sea Eagle (w oparciu o ATR-72). Ponadto, Francja zaoferowała własne używane Atlantique 2 (ATL2), gdyż oczekiwała iż będzie to rozwiązanie pomostowe przed wspólnym zakupem nowego samolotu patrolowego bazowania lądowego kr. MAWS (Maritime Airborne Warfare System) (Studium wykonalności francusko-niemieckiego samolotu patrolowego).

Jeśli chodzi o przyszłe możliwości przemysłowe i biznesowe Boeinga w Niemczech warto mieć na uwadze programy śmigłowcowe Bundeswehry i oferowane niemieckim siłom zbrojnym ciężkie śmigłowce transportowe CH-47F Chinook i uderzeniowe AH-64E Apache Guardian (Niemcy zainteresowane AH-64E).

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

DSEI 2021: Fregaty Arrowhead 140 dla Indonezji

Na londyńskich targach obronnych DSEI, brytyjska spółka Babcock International ogłosiła udzielenie licencji indonezyjskiej spółce PT PAL Indonesia (Persero) licencji na produkcję dwóch…

ZMT dostarczą okrętowe wyrzutnie PPZR Tajfun

Zakłady Mechaniczne Tarnów podpisały umowę z Inspektoratem Uzbrojenia MON na 10 okrętowych wyrzutni przenośnych przeciwlotniczych zestawów rakietowych Tajfun.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X