Przejdź do serwisu tematycznego

Umowa w programie programie bsl EuroMALE

Airbus oraz europejska organizacja OCCAR zawarły kontrakt na bezzałogowce EuroMALE, który przewiduje rozwój i produkcję 20 zestawów samolotów oraz 5-letnie wsparcie ich wdrożenia i eksploatacji.

24 lutego br. Airbus oraz Europejska Organizacja jednocząca współpracę w dziedzinie uzbrojenia (Organisation conjointe de coopération en matière d’armement, OCCAR) zawarły kontrakt na francusko-niemiecko-włosko-hiszpańskie bezzałogowe statki latające EuroMALE, który przewiduje rozwój i produkcję 20 zestawów bezzałogowców oraz pięcioletnie wsparcie ich wdrożenia i eksploatacji. Umowę sygnował przedstawiciel spółki Airbus Defence and Space GmbH jako lidera konsorcjum – w imieniu trzech głównych podwykonawców: Airbus Defence and Space SAU z Hiszpanii, Dassault Aviation z Francji i Leonardo SpA z Włoch. Przedstawiciel OCCAR sygnował umowę w imieniu czterech wspomnianych państw uruchamiających projekt (Postępy w programie bsl EuroMALE).

Airbus oraz europejska organizacja OCCAR zawarły kontrakt na bezzałogowce EuroMALE, który przewiduje rozwój i produkcję 20 zestawów samolotów oraz 5-letnie wsparcie ich wdrożenia i eksploatacji / Grafika: Airbus Defence and Space

Podpisany właśnie kontrakt zapoczątkowuje rozwój jednego z najbardziej ambitnych europejskich programów zbrojeniowych. EuroMALE jest wynikiem współpracy między przemysłem, OCCAR i agendami rządowymi. Jego rezultatami będą najbardziej zaawansowany w swoim segmencie rynkowym bezzałogowy system latający, ponad 7000 nowych miejsc pracy w branży high-tech, wzmocnienie europejskiej suwerenności przemysłowej, rozwój know-how i współpracy wielonarodowej, powiedział Mike Schoellhorn, prezes Airbus Defence and Space (ILA2018: Prezentacja EuroMALE).

Kontrakt potwierdza determinację europejskich państw i partnerów przemysłowych w realizacji celów politycznych i sprostaniu wyzwaniom technologicznym prowadzącym do europejskiej suwerenności zbrojeniowej. Innowacyjne programy z silnymi podstawami technologicznymi zagwarantują Europie strategiczną autonomię. Zyskamy alternatywę dla importu produktów z półki spoza naszego kontynentu. Dzięki wspólnej wizji i pragmatycznemu podejściu w programie EuroMALE spożytkujemy najlepsze kompetencje i doświadczenia każdej zaangażowanej firmy, powiedział Eric Trappier, prezes Dassault Aviation.

Dzisiejsze ogłoszenie to ważne wydarzenie dla państw europejskich, potwierdzające determinację i osiągnięcia partnerów przemysłowych w sprostaniu wyzwaniom towarzyszącym opracowaniu złożonego, strategicznego Europejskiego Programu Obrony i Bezpieczeństwa. Eurodrony będą skutecznymi i suwerennymi systemami rozpoznawczymi. Ich budowa stanowi kluczowy projekt europejskiego przemysłu obronnego, a także wyjątkową okazję do pokazania naszej zaawansowanej wiedzy technologicznej zdolności wynikających z dziesięcioleci europejskiej współpracy na rzecz wojska. Program Eurodrona przyczyni się do utrzymania kluczowych kompetencji i miejsc pracy w Europie, zapewniając siłom zbrojnym skuteczność i niezależne systemy operacyjne, powiedział Lucio Valerio Cioffi, dyrektor generalny Leonardo.

EuroMALE będą zdalnie sterowanymi samolotami klasy MALE (Medium Altitude Long Endurance, średniego pułapu o dużej długotrwałości lotu) o wszechstronnych możliwościach rozpoznawczych (ISTAR), przydatnych także w zapewnieniu bezpieczeństwa wewnętrznego. Otwarta architektura tych bezzałogowców pozwoli na rozwój i zmianę zakresu ich zadań, zgodnie z przyszłymi potrzebami sił zbrojnych zamawiających państw.

EuroMALE to pierwszy bezzałogowiec tej klasy zaprojektowany od początku pod kątem spełnienia wymagań związanych z operowaniem w jednolitej cywilnej przestrzeni powietrznej. Pomoże to poprawić wydajność systemu, poprzez wykorzystanie bezpośrednich tras lotu, bez potrzeby wcześniejszego planowania licznych miejsc awaryjnego lądowania, co oszczędzi czas oraz paliwo, a przez to przysłuży się ograniczeniu emisji CO2.

EuroMALE opiera się na Digital Design, Manufacturing and Services (DDMS), zastosowanym przez Airbusa nowym, cyfrowym podejściu do sposobu, w jaki są projektowane, produkowane i serwisowane produkty lotnicze we wszystkich fazach procesu wytwórczego. EuroMALE to pierwszy program, który będzie w pełni zaprojektowany i rozwijany od początku za pomocą DDMS, co pozwoli na lepsze zaplanowanie modernizacji, zwiększy dostępność operacyjną i obniży całościowe koszty eksploatacji nowego systemu.

Informacja prasowa Airbus Defence and Space

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X