11 sierpnia ujawniono, że w Redstone Arsenal w Alabamie żołnierze 82. Dywizji Powietrznodesantowej rozpoczęli testy w locie dwóch prototypów śmigłowców wielozadaniowych UH-60V, będących najnowszym wariantem rodziny Black Hawk dla US Army.

Pierwszy prototyp UH-60V został oblatany w styczniu 2017, a dotąd w powietrze wzbiły się dwa kolejne

Pierwszy prototyp UH-60V został oblatany w styczniu 2017, a dotąd w powietrze wzbiły się dwa kolejne

Wcześniej, 9 lipca koncern Northrop Grumman dostarczył pakiety modernizacyjne dla śmigłowców UH-60L. Załogi US Army wykonały jak dotąd loty UH-60V w dzień, jak i w trybie NVG/IFR (w nocy za pomocą noktowizji i według wskazań przyrządów pokładowych). Celem była symulacja realistycznych warunków misji bojowych i wykazanie, czy wariant Victor spełnia oczekiwania odbiorcy. Próby w locie są nadzorowane przez Dowództwo Testów Operacyjnych US Army (OTC) (Black Hawk dla Łotwy, 2018-08-05, MH-60R Seahawk dla Meksyku, 2018-04-22).

W 2014 Northrop Grumman, wraz z podwykonawcą Redstone Defense Systems, wygrał przetarg na modernizację wszystkich 760 śmigłowców UH-60L, która obejmuje wymianę analogowych przyrządów w kabinie na cyfrowe. Jeszcze w lipcu tego samego roku rozpoczęły się prace badawczo-rozwojowe w Centrum Badań i Rozwoju Systemów Lotniczych i Rakietowych US Army (AMRDEC)(Kolejny Global Hawk dostarczony USAF, 2018-07-23).
 Dzięki zastosowaniu tej samej awioniki  w standardzie FACE, szkolenie na śmigłowcach UH-60V i UH-60M zostanie w pełni ujednolicone / Zdjęcia: Northrop Grumman.

Dzięki zastosowaniu tej samej awioniki w standardzie FACE, szkolenie na śmigłowcach UH-60V i UH-60M zostanie w pełni ujednolicone / Zdjęcia: Northrop Grumman.

Pakiet modernizacyjny zawiera w pełni zintegrowane wyposażenie zwiększające świadomość sytuacyjną pilotów i bezpieczeństwo misji. Dzięki awionice w standardzie FACE (Future Airborne Capability Environment), szkolenie na UH-60V i UH-60M zostanie w pełni ujednolicone, a resursy eksploatacyjne zostaną wydłużone o 10 lat. Co ciekawe, opracowane oprogramowanie może również zostać zintegrowane z awioniką pokładowych samolotów wczesnego ostrzegania E-2D Advanced Hawkeye czy śmigłowców szturmowych AH-1F/S Cobra.

30 kwietnia 2016 zapowiedziano oblot pierwszego UH-60V, który odbył się 19 stycznia 2017 w Huntsville w Alabamie. Jak dotąd powstały trzy prototypy. Decyzja o wdrożeniu programu niskoseryjnej modernizacji (Milestone C) ma nastąpić w grudniu 2018, a prace mają się rozpocząć na początku 2019 w Corpus Christi Army Depot w Teksasie.