17 września Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej rozpoczął postępowanie na dostawy samochodów ciężarowo-osobowych wysokiej mobilności w wersji opancerzonej. Elementem umowy ma być świadczenie usług naprawy, obsługi i konserwacji w okresie gwarancji realizowane poprzez autoryzowane warsztaty na terenie Polski.

Inspektorat Uzbrojenia MON rozpoczął postępowanie na pogrobowca programu Mustang, czyli dostawy 41 samochodów ciężarowo-osobowych wysokiej mobilności w wersji opancerzonej. Z tego 22 w ramach zamówienia podstawowego z odbiorem do października 2021, a pozostałe 19 w ramach opcji do października 2022 / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Inspektorat Uzbrojenia MON rozpoczął postępowanie na pogrobowca programu Mustang, czyli dostawy 41 samochodów ciężarowo-osobowych wysokiej mobilności w wersji opancerzonej. Z tego 22 w ramach zamówienia podstawowego z odbiorem do października 2021, a pozostałe 19 w ramach opcji do października 2022 / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Podobnie, jak w unieważnionym programie Mustang Siły Zbrojne zamierzają kupić 41 pojazdów, z czego 22 w ramach zamówienia gwarantowanego do 29 października 2021 i 19 w ramach opcji do 31 października 2022 (Trzy oferty na terenówki, 2019-08-05; Wojsko zamówi setki Mustangów?, 2019-06-26; Mustang po raz trzeci, 2018-08-17).

Chętni mają nieco ponad miesiąc do złożenia ofert, których termin upływa 25 października 2019. Kryterium oceny jest w 60% cena, w 35% kryteria techniczne i w 5% okres gwarancji. Liczba wykonawców ograniczona jest do 10, dopuszczenie do tego grona będzie wynikało z zrealizowanych wcześniej dostaw na opancerzone pojazdy terenowe 4×4.

Opancerzenie kabiny samochodu wraz z szybami kuloodpornymi powinno zapewniać poziom ochrony według STANAG 4569 Ed. 3 nie niższy niż pełny poziom 1 w zakresie kuloodporności AEP-55 Vol.1 Ed. C oraz poziom 1 w zakresie odporności na wybuch miny AEP-55 Vol. 2 Ed. C.

Poszukiwane samochody powinny być nowe, choć dopuszcza się, aby samochody pochodziły z II półrocza roku poprzedzającego rok dostawy. Pojazdy mają być wyposażone w silnik o zapłonie samoczynnym i układ jezdny 4×4, choć dopuszczony jest napęd na tylną oś z dołączanym napędem osi przedniej).

Opancerzony samochód ma charakteryzować się dopuszczalną masą całkowitą do 5 ton i ładownością nie mniejszą niż 600 kg. Wozy mają być przystosowane do przewozu 5 osób wraz z kierowcą.

Prześwit samochodu (mierzony zgodnie z PN-ISO-612:2006) powinien wynosić nie mniej niż 220 mm. Wóz ma być przystosowany do pokonywania brodów o głębokości co najmniej 0,5 m (bez przygotowania pojazdu) oraz nie mniej niż 0,65 m (z przygotowaniem). Koła mają być wyposażone we wkładki umożliwiające jazdę przy braku ciśnienia w ogumieniu (typu Run-Flat).

Samochody powinny być zunifikowane pod względem układów przeniesienia mocy, osprzętu, wyposażenia, rozmieszczenia elementów sterowania, tablic przyrządów kontrolnych, aparatury kontrolno-pomiarowej oraz przyłączy instalacji elektrycznej.